VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Time flies by faster than expected.
Een week is zo voorbij en is het weer tijd om wat aan de baan te doen.
Omdat er maar op 2 modules gewerkt kan worden, is het soms toch moeilijk om met 4 of 5 personen iets zinnigs te doen.
Ondanks die beperkingen trachten we toch elke week iets verder af te werken  :D.

Het voetpad op de tweede module moet er aan geloven, en uit de etsfabriek komen de roosters van de straatkolken - even passen en kijken hoe dat mooi ingebouwd kan worden.





Om het containerschip mooi te kunnen inplanten moet ook de bodem van de dok aangepakt worden





En wanneer iedereen zo een beetje moegekrast of uitgepleisterd is, wordt er rond de tafel gezeten om de planning voor de volgende bak al een beetje te bespreken.
Daar moet een "special item" ingebouwd worden op het DC-Cars-system. En hiervoor moet toch wel een en ander voorbereid worden.
Ook het bedieningspaneel voor het schaduwstation moet bedraadt en getest worden.
De wisselmotoren moeten onder handen genomen worden om de bedrijfszekerheid te verhogen.

Eind Oktober zal er vlug zijn en op de tentoonstelling moet alles werken, toch wat sporen aangaat  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Ik blijf dit volgen , en in oktober zal ik dit , hopelijk , nog eens in het echt mogen aanschouwen.  ;)

SuSke

En weer is er een week voorbij.

Maar de tegelkrasser, hij kraste verder aan zijn voetpadtegels  8)



en de soldeerder probeerde zijn ding, soms lukte het  :)





en soms ook niet  >:(



en de planter, hij plantte verder in de strook tussen spoor en weg  ;D







en het geheel begint er toch wel leuk uit te zien  :o :D ;)





En natuurlijk zijn we ook al bezig met wat er allemaal nog moet komen op de andere modules en wat er nog allemaal moet gedaan worden voor de tentoonstelling en ...

En de boer zuchtte maar ploegde verder  :)  ;)  :D  ;D
Tot de volgende up-date
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Beelden zeggen meer dan woorden.

Initiatie door de meester voor de fabricatie van de draagstructuren van de geluidsmuur op de spoorwegdijk







Het pruts- en priegelwerk begint om nog iets anders te laten rijden naast een trein







Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterC

Citaat van: SuSke op 02 juni 2013, 16:51:56 PM
Beelden zeggen meer dan woorden.
...

Eerste drie foto's rechts boven: is dat vloeimiddel in 250ml verpakking?
;)
Groetjes, Peter


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

flussiche Smiermittel  ;) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Interessanter lijkt me het gereedschap dat daar door de meester gehanteerd wordt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

En de meester werkt daar op foto 2 met een heel interessant onderlegplaatje/houdertje.  Zoiets moet ik ook eens op de kop tikken (ooit eens in Dortmund op de beurs gezien en jammer genoeg toen niet gekocht).

Die onderlegger op foto 1: wat mag dat wezen?

Groetjes, Peter


SuSke

Dat is een onderdeel van de meester zijn WSA  :)
Gerolf had zijn WSA-toestel meegebracht om te kijken of het soldeerwerk daardoor makkelijker en sneller uitgevoerd kon worden.
Hij gebruikt die alu-plaat daar als basis-geleider voor 1 pool, de andere zit in de houder van de soldeerbout.

Uiteindelijk zijn we gaan werken met een mal op een soldeersteen met "pinnekes" om een vaste maatvoering te krijgen. De basisplaat werd dan vervangen door een tang waarop de aarding werd aangesloten en zo gebruikt werd om de te solderen stukken vast te houden en tegelijk als geleider.

Het systeem werkt als vanzelf want de productietijd werd teruggeschroefd naar ongeveer 20min per structuurtje van ongeveer 10cmlang. Foto's van de stukjes komen volgende week, ik was die vergeten te nemen omdat ik na de introductie het heft zelf ter hand heb genomen om de productie verder te zetten.  :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Aha, de foto's zijn er  8)
Mijn favoriete vloeimiddel is goed in beeld gebracht  ;D  ;D
't heeft wat geduurd eer ik de goede serie-bouwwijze gevonden had,
maar de methode met zo'n gaatjes-vuursteen (van Fohrmann.de) en WSA bleek in dit geval ideaal.
Voor mij was het feit dat Suske binnen de kortste keren het apparaat in de vingers had een serieuze reclame voor de techniek.
Hij heeft het trouwens over 20', maar ik denk dat hij op de duur dichter bij 15' zat (voor 18 uitgelijnde soldeerverbindingen)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Verse lading messing profieltjes is binnen gekomen  ;D ;D
We kunnen er weer tegen aan zelfs met heel andere dingen nu  :-X wait and see  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Het verder werken aan de auto's begint zijn vruchten af te werpen.
En dat het serieus aangepakt wordt is duidelijk, met de manual op schoot en onder grootse belangstelling  ;)







en het bewijs dat er al een en ander werkt (klikken voor video)



Met dank aan het WSA van Gerolf werd de eerste bak al voorzien van de nodige structuren voor de geluidsmuur - de eerste 12 van de reeks - voorlopig geplaatst voor de muur in plaats van op de muur  ;)





Nu nog opschuren, proper maken, schilderen, plexi kleven, netjes op de muur plaatsen en dan vervuilen  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Het lijkt daar net als in 't ministerie: 1 werkt en de anderen zitten te kijken (keuvelen?  ::);D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 16 juni 2013, 16:51:19 PM
Het lijkt daar net als in 't ministerie: 1 werkt en de anderen zitten te kijken (keuvelen?  ::);D


en voor de foto snel 2 flesjes Cola ontkurkt !
Groeten Peter ;)