Bedankt allen voor de respons.
Even de actuele toestand duidelijk maken.
Ik heb als eerste voor mijn baan van die betonnen boordelementen nodig die gebruikt worden om rijstroken af te bakenen. Je weet wel van die piramidevormige betonelementen met afgeronde hoeken en bovenkanten. Of hoe moet je dat eigenlijk omschrijven? Met de xyz software kwam ik er niet toe zulk een element te tekenen(nogal beperkt in mogelijkheden vind ik). Nieuwe software gezocht en uitgekomen bij "openscad". In 2D een dwg file gemaakt van de doorsnede van zulk een betonnen element, volgens de afmetingen die ik ter plaatse gaan opmeten ben, geëxporteerd naar een dxf file, ingeladen in openscad en geëxtrudeerd. Resultaat het element dat ik wou, alleen moet het nog juist gepositioneerd worden. Maar zover ben ik nog niet gekomen. Afmetingen, breedte 9mm, lengte 23mm, hoogte 10,4mm. Ik dacht van dit *stl bestand een gcode te genereren en daarmee aan de slag te gaan met mijn printer. Als jullie van oordeel zijn dat het toch beter is van een bestaand *stl bestand te nemen om de printer op te starten dan ga ik dat zeker doen. Dus stuur de fontein maar door Ronald of als je iets hebt in de genre van vangrails, in HO wel te verstaan, dan is dat nog beter, want dat heb ik ook nodig. jorensadpandora. Wim ik ga uw raad opvolgen en eerst iets dat reeds bestaat uitprinten om de printer te leren bedienen.
Wat het is en hoe het afloopt, laat ik nog weten.
Groeten.
Ludo.