Dirk's goede raad opgevolgd en slechts een halve extrusie van het bodemstuk gemaakt.
Aangezien het stuk symmetrisch is tegenover de middellijn hoef ik maar langs één kant bijkomende onderdelen te tekenen, nadien komen die er bij in de andere gespiegelde helft.

Natuurlijk krijg ik bij het hol maken van het 3D object nu een smalle doos die langs alle kanten is gesloten. De kant van de middellijn moet open blijven!

Geen probleem. Van het stuk dat weg moet, selecteer ik het binnenste vlak. Daaruit maak ik een nieuw object door een extrude.

Het nieuwe stuk wordt breder dan de originele wanddikte. Voor ik op OK klik zorg ik ervoor dat het nieuwe stuk direct van het bodemstuk wordt 'afgesneden' (cut).

En het resultaat is dat de zijkant open is.
Ondertussen wat rondingen aangebracht (fillets) met dit als resultaat:

Nu de opstaande rand.
Hier zijn verschillende mogelijkheden maar ik wil een mogelijkheid waarmee ik heel eenvoudig de dikte van die opstaande rand (later) kan aanpassen, zoals Dani aanhaalde ivm de
clearance/passing.
Passen de stukken niet direct hoef ik maar één afmeting van het bodemstuk en/of één afmeting van het stuk dat erop komt, aan te passen.
De manier die ik gebruik is als het ware een blad papier op de schuine zijde van het stuk te leggen en de binnenkant over te tekenen.
In Fusion gaat dat heel simpel door een nieuwe schets te beginnen en en dat bovenvlak als tekenvlak te selecteren. Het stuk/object is nog zichtbaar door de schetslaag en de lijntjes worden over getekend.

Lijntje offsetten, de lijnstukken boven- en onderaan verbinden en het vlak is klaar met slechts één afmeting op, de breedte die ik wou.

Terug naar het object. Van het nieuwe vlak via een extrude de opstaande rand maken en direct via 'join' samenvoegen met de bodem.

Even terug naar de laatste schets geweest om na te gaan of mijn opzet wel degelijk lukt. De rand een breedte van 20 gegeven om te overdrijven met dit als resultaat:

Opzet geslaagd!
Bij de eigenschappen is nu te zien dat er één object is (body) en 2 schetsen (sketches).

Wordt vervolgd...