Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

BC911

Hé Evan,

Kan je wat meer details geven hoe je dit aanpakt? Haal je het hiervoor uit elkaar?

-De naden en kieren accentueren
-eventueel matter maken
-banden mat maken


Ik zou er ook aan willen beginnen, maar zoals je zelf zegt zijn die dingen eigenlijk vaak best duur, dus verkoei het niet graag  ;).

Bedankt alvast.

Groeten, Bert
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

3rail

Erg mooi gedaan Evan.

Ik ben blij dat je je kunsten toont hier op het forum. :P
Hopelijk kan ik het ook nog eens in het echt zien.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

evan

#137
Bedankt Edward en Bert  ;)

Bert,

Hierbij een filmpje... met uitleg en demonstratie:

https://www.youtube.com/watch?v=hcGJVE-jYb0

En nog eens m'n eerste probeersel.

DSC_2468 by evan Daes, on Flickr

De tijdsgeest klopt niet echt tussen de trein en wagen, maar de baan zelf is wat ruim qua tijdsgeest en dan kan ik meer gevarieerd materieel inzetten.  Een keer wat klassieker en dan weer wat moderner.  In functie van de goesting dus :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

Ik dacht al van dat ziet er daar zo gevaarlijk uit zonder die reflectorpaaltjes  :)

Knap wagentje, en idd de details doen het hem. 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Thanks Samuel

Wanneer de nood het hoogst is...

DSC_2473 by evan Daes, on Flickr
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Sjiekskes !!!  Mooi geschilderd  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

#141
Wat valt er meer te zeggen dan "mooi", "zo wil ik het ook"...  ;) 8) 8)

Je hebt het in de vingers Evan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Er zit behoorlijk wat vaart in dit "projectje om tot rust te komen";D Mooie gebouwen, en die DS is werkelijk subliem. Ik volg dit draadje met zoveel plezier! Thanks Evan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Pierre

Groet Pierre.


Gerolf

Ik blijf dit ook met veel plezier volgen  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

modelbaanHO

Zeer mooi en levensecht.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Bedankt voor de reacties heren!

Ik had nog een leuke vrachtwagen die ook kan dienen voor een latere periode...

DSC_2493 by evan Daes, on Flickr

Op zich een fraai model qua detail, maar plastiek uitzicht alom.

Dus na wat schilder en priegelwerk ziet hij er als volgt uit:

DSC_2511 by evan Daes, on Flickr

Later als ik een leuke decal vindt, kan ik de GASOLIN opschrift vervangen want das eerder Duits dan Frans.

Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Zo hoort het....geen plastiek uit de doos op een baan....TOP

SuSke

Weer een mooi stukje op de baan, lekker echt  8)

Citaat van: evan op 05 september 2017, 18:24:32 PM
...Later als ik een leuke decal vindt, kan ik de GASOLIN opschrift vervangen want das eerder Duits dan Frans.

Kijk eens bij tchoutchou.fr , die heeft veel van die dingen en typisch Frans (hoe zou dat toch komen  ;D ;D)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.