Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wasserij in Z

Gestart door mdvholland, 14 augustus 2016, 17:29:37 PM

mdvholland

Markenburg heeft weer een kit in Z uitgebracht, een fabriekje / vm. stoomwasserij:


vrij naar een voorbeeld in Zutphen (denk ik):


Natuurlijk ook een andersoortige bedrijvigheid in te huisvesten op je baan...

groet,
Matthijs

Snobby Crash

Hey Matthijs,

Mooi gebouw heb je dit reeds in je bezit ?
Zo ja, neem dan eens een foto met een eurocentje ernaast om
even te zien hoe klein en gedetailleerd dit gebouw is  !

;-)

59erke

#2
Wasserij bestaat trouwens ook in schaal N en schaal HO bij Markenburg
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

mahtoska1

Mooi gebouw.
Heeft er iemand ervaring met de Z gebouwen van deze firma?


Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mdvholland

@Geert: ik heb m besteld, zal eea laten weten als ik er mee aan de slag ga.

@Pieter: ja, ik heb al eens iets gepost geloof ik over het eerste kitje, een schuurtje. Heb ook een huisje in aanbouw, is blijven liggen over de zomer.







vr groet,
Matthijs

mdvholland

Ha! Kom ik zojuist beneden, zegt dochterlief: oh ja, pap, er is een enveloppe voor je gekomen met de post!

Bijgaand alvast een fotootje met een overzichtje, "what's in the envelope.."
Speciaal voor Geert met eurootje  ;D



.. beetje inzoomen op de details:



Sja, dat ene raampje is dus een beetje stuk. Afijn, wordt ook geen nieuwbouwpandje  ;)

hartelijke groet,
Matthijs

Snobby Crash

Knap bouwpakket !!!

Thanks voor de foto en nu zie je pas hoe klein deze schaal is !

Leuk projectie !!!!

:-)

Michael

Matthijs succes met de bouw. Dat is allemaal wel ieniemienie klein. Niks voor die dikke vingers van mij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mdvholland

Eerst maar eens het huisje Heistraat 45 afgemaakt...

De windveren en schoorsteenpijpjes zijn zelf toegevoegd, de rest is redelijke conform het kitje. Tzt komen er nog wel eens regenpijpjes en wat klimop of zo. De baksteentjes zijn heel fijn en fraai, maar een bij een bewerkelijk huisje als dit ontkom je (ik..) er niet aan dat je de baksteenmuren wat beschadigt, dat zie je ook bij het eerder gemaakte electriciteitshuisje. Misschien met handschoenen? In het echt valt het minder op...

Ik ben, ik kan niet anders zeggen, toch wel erg content met dit Hollands rijtje  :D



Oeps, eurootje vergeten bij de foto. Afijn, het raster van de snijmat is 1x1 cm.

vr groet
Matthijs

Steam.N

Ziet er inderdaad erg knap uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Het metselwerk ziet er erg goed uit. Het raamwerk vind ik personlijk wat minder, vooral met het nep-glas dat als degradé is geplot. Dat komt heel vlak en papier-achtig over. Kan je dat niet vervangen door wat hard celofaan (verpakingsmateriaal) en wat gordijnwerk erachter? Dat lijk me een enorm verschil te kunnen geven.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mdvholland

Citaat van: Michiel op 29 augustus 2016, 10:38:51 AM
Het metselwerk ziet er erg goed uit. Het raamwerk vind ik personlijk wat minder, vooral met het nep-glas dat als degradé is geplot. Dat komt heel vlak en papier-achtig over. Kan je dat niet vervangen door wat hard celofaan (verpakingsmateriaal) en wat gordijnwerk erachter? Dat lijk me een enorm verschil te kunnen geven.
Ha Michiel, grappig..  Het ís cellofaan, ik heb zelf achter de separate raampjes in en boven de deur en de bovenkant van het kamerraam achter het glas "glas-in-lood" printjes geplakt. Mijn opa en oma hadden een huisje dat hier op lijkt waar dat nog in zat. Maar daaronder kijk je toch echt ín de kamer  :D
Mmm, ik had dus toch interieur moeten aanbrengen.... Ik heb wel een tussenwandje gemaakt, met een printje van schuifdeuren, anders keek je dwars door het huisje heen.

;)  Matthijs

Metpetergaathetbeter

fraaie dingen, hoe groot aléz hoe klein zijn dat huisje en stalletjes ? ;)

mdvholland

Plaatje met muntje, en hopelijk zie je hier de ramen wat beter. Wat je ook ziet, is waarom ik de windveren aan de voorkant aanbracht... aansluiting dak en gevel kreeg ik niet helemaal strak  :-[  Ook hier geldt weer: in real life valt dat veel minder op.