Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Dank u Samuel. Vind ik ook de leukste manier van bouwen. De aard van het beestje veronderstel ik.

Erik.

loebaske


Je bent nen straffe gast Erik, mooi staaltje modelbouw...

Michiel

Erg goed geluk, je ruikt bijna de koeën.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

#65
Iedereen bedankt voor de mooie complimenten. Zoals je kan zien hoeft  scenery voor modelbouw echt niet duur  te zijn.

Erik.

ERVIN

Dat klopt Erik , maar je moet het "kunnen" maken hé , ik betrap mij er steeds weer op dat ik veel te veel aan het rijden ben , en veel te weinig aan het bouwen ben , als ik dan jou " kunstwerken" zie dan zakt mijn moed weeral compleet door de grond , ik ben er echt jaloers op hoor , maar een gezonde jaloersheid hé. ;)

Blijf vooral posten , een zaligheid om naar te kijken!! :)

erik de noorman

#67
Erwin, wat ik doe kan iedereen aanleren ik heb het zelf ook geleerd met vallen en opstaan.

Kijk naar het grote voorbeeld en probeer er de atmosfeer die er heerst over te brengen in het stukje modelbouw.
Het is zoals met koken. Lees je een recept en volg je dit exact gaat het wel lukken maar hoogst waarschijnlijk wordt het een saai gerecht.
Een recept moet je kunnen interpreteren.
-Wat is de bedoeling hoe zou het moeten gaan smaken en er uitzien.
-Wat zijn de ingrediënten en wat brengen ze bij aan het gerecht.
-Wat zijn de tegenstellingen (zuur-zoet-bitter)(zacht-krokant).
-Hoe zorg ik dat het ene element het andere aanvult en een uitgebalanceerd gerecht krijg (dit is wel het moeilijkst om aan te leren)
-Pas de correcte technieken toe.
dit

of dit

Zelfde gerechten maar met een andere insteek.

In mijn geval houd ik de toegepaste technieken eenvoudig maar probeer wel de lat hoog te leggen.  Ik stel mij altijd voor dat het voor  een wedstrijd of tentoonstelling wordt gebouwd. Het haalt je niveau zo wie zo naar boven.

Erik.

loebaske


mmmmmm krijg weeral zin om te komen eten bij je....zal nooit de forummeeting vergeten bij je....

marctje

Dat was een culineer en modelbouwkundige leuke dag toen, blij dat wij ervan hebben kunnen genieten.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

erik de noorman

#70
De stalling heeft heeft aan de onderzijde betonmuurtjes gekregen en een vloerplaat uit beton en is verder verweerd.

DSC00912 by erik de boeck, on Flickr

Uiteraard gaat er een tractor worden ingesteld plus nog wat andere rommel.
Rechthoekige dieseltank krijgt nog een vervuilend laagje.

DSC00893 by erik de boeck, on Flickr


Een onderstel voor de tank op te plaatsen.

DSC00889 by erik de boeck, on Flickr

Een handpomp voor de diesel over te pompen.

DSC00888 by erik de boeck, on Flickr

Werkbank voor kleine herstellingen.

DSC00891 by erik de boeck, on Flickr

Een ploeg voor achter de tractor te hangen.

DSC00900 by erik de boeck, on Flickr


Erik.


Dreha


Metpetergaathetbeter

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel  fraaie dingen 8) ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 december 2016, 16:47:10 PM
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel  fraaie dingen 8) ;)
Van jou wil ik anders ook wel eens fraaie dingen zien.

Niettegenstaande dat Eric wel mooie dingen maakt natuurlijk. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

erik de noorman

#74
Rond dit voorwerp draait voor een groot deel de uitbreiding van mijn Kapelle op den Bos. Iemand een idee wat dit is?

DSC00920 by erik de boeck, on Flickr
Erik.