Voor kleine onderdeeltjes

Gestart door Gerolf, 19 augustus 2014, 15:50:42 PM

Gerolf

... en om ze niet uit het oog te verliezen tijdens het bouwen:

Snel iets gemaakt:



Het ziet er stom uit, maar het komt verdorie goed van pas  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

<===
Wij doen, als modelbouwer, allemaal wel aan recyclage, hé Gerolf   ;)
Verdomd handig, inderdaad ! 8)
Modelspoorse groeten,
Eric
===>
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Steam.N

Hier zijn het plastiek spuitwater-stoppen  ;)
Met die reuzeonderdelen kun je zo'n stoppen absoluut nuttig gebruiken  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

In zo'n fles dopje zie je nog eens extra goed hoe klein die dingetjes zijn, chapeau Jean en Gerolf  en ook een mooie samenwerking. Super.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Ik gebruik dat soort dopjes om verf te mengen.

Werkt al jaren prima, zeker met acrylverf want dat kun je makkelijk uitspoelen.

grt Piet.

marc goovaerts

Idem, van vader op zoon. Maar ook voor Humbrol Enamels, net omdat je ze nadien kan weggooien (hier in het zuiden zijn we wat minder zuinig  ;))

Steam.N

Citaat van: PietB op 19 augustus 2014, 20:52:28 PM
... zeker met acrylverf want dat kun je makkelijk uitspoelen. ...

Als je ze niet uitspoelt, maar de verf goed laat drogen (omdat je geen tijd neemt om het uit te spoelen, of omdat je het glad vergeet  ::) ::) ::) ), kun je de verf er als een dikke pel in één keer uithalen.
Vroeger smeet ik gebruikte stoppen weg, maar dat is niet langer nodig  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

misschien ook handig om ze even vast te kleven op een plankje of iets dergelijk zodat je ze niet kan omstoten, anders begint het zoeken opnieuw...... ;)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Diegene op mijn foto zijn inderdaad vastgekleefd op een afvalstukje MDF  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Als ik eerst al die fleskes leeg moet drinken zie ik die kleine onderdelen niet meer... ;) ;D

doomslu

Citaat van: milocomarty op 20 augustus 2014, 02:09:43 AM
Als ik eerst al die fleskes leeg moet drinken zie ik die kleine onderdelen niet meer... ;) ;D
Martin, bij ons zit daar water in!  ::)  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *