Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

Kautenbach

merci, nog ff geduld Geert ;D

t schaduwstation werkt als t goed is in oktober, en ik hoop voor die tijd al lekker aan het afbouwen te zijn met het station, maar..... ook mijn treinenzolder zelf krijgt een make over/wordt voor deze baan opnieuw ingericht 8) 8)

al met al, we zitten niet stil ;D

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

lekker gevuld, nu ook n Dremel tafelzaag, ook te gebruiken als handfiguurzaag, elektrisch... werkt als n tierelier ;)

inmiddels 3 segmenten schaduwstation klaar, nog 2 te gaan en dan electrificeren, en ff weer zoeken ergens hoe en wat te doen met LED's

Er is zeker niemand die nog weet in welk draadje ik et kon vinden ;) ;D 8) (eerst gevraagd en dan gedacht heeft mij nog geen verdriet gebracht/liever lui dan moe)

Stedahult

Leuk hok heb je getimmerd! En je bent nog aan het bouwen ook.
Hier met detailwerk aan de woning bezig, binnen en buitenom.
Dat dient helaas ook te gebeuren. Heb goede zin in Leuven, dan
kan ik eindelijk op mijn gemak eens kijken bij je kunstwerk.
Mvh. Steef

Kautenbach

ha, ook gij ;D ;D ;D inschrijfformulier binnen? en gaat de vrouw ook mee?

idd weer aan t bouwen, goed voor de dag omen in Leuven ;D

Stedahult

Nee, nee, nee. Als bezoekers Wim. Een dagje Leuven en meteen daarna
richting Zweden. Anders kan ik weer niet om mijn gemak ergens kijken.
Het buitenland waar de baan heen gaat, ligt een 800km noordelijker van huis  ;)
Mvh. Steef

Kautenbach

ah, da's ook wel lekker, wij weer n weekend sturen, en ff bij oa Jean en Peter kijken en alle anderen ;D

Kautenbach

zo... vandaag 12 stuks Redutex dakplaten ontvangen, Dirk via deze weg, bedankt voor je inzet ;)

De dakplaten zijn prachtig, en zonder de luchtbelletjes die af en toe in t monster wel zaten. Jammer dat ze zo slecht verkrijgbaar zijn, ik heb nu wel wat, 12 stuks in 2 kleuren en nog een 13e...

Verder nog wat echte dakpanplaten van Noch, en 2 (erg dure, maar ook erg mooie) dakpanplaten van Arcitec, er ligt nog n bestellinkje te wachten van arcitec bij Wentink, voor op vakantie, jes!!

Ik heb overigens verder ook niet stil gezeten, en heb alle modules van het schaduwstation vv rails, en de 2 eerste modules geheel bedraad, met alvast de voorbereidingen opgenomen om een goed blokkensysteem te maken (50 blokken in het schaduwstation)
Verder heb ik me verdiept in de materie van automatische aansturing, hmmmmm voor een digibeet als ik valt dat toch nieet mee, veel verschillende keuzes... en veel verschillende prijzen, twijfel twijfel twijfel... maar ach, genoeg te doen, dus vooral doorgaan..

Ook bezig met pogingen LED verlichting te betellen, maar bij ons knalt elke keer Ebay eruit.. ook bij mn vriendin (nog wel vriendin...., maar....) de aanhouder wint ;D ;D

Ik ga voor 3 rijen warmwitte LEDS en 1 rij RGB, wellicht wat veel van het goeie, maar beter teveel dan te weinig, bij teveel kan t er zo weer uit, en voor de prijs (en gewicht) hoef je t niet te laten, ik ben erg benieuwd, en ga het zeker 1 op 11 vergelijken meet TL om in de praktijk het verschil te ervaren..
Verder voorzichtig begonnen aan het maken van lichtbakken, gecombineerd met fries...

Ook al bezig met het uitwerken van de schetsen voor het station....

Nu eerst die dakplaten ver weg stoppen want ze vragen erom bewerkt te worden, aaaaah, eerst echt werk maken van het elektra en verlichting






Michael

Wim dat is een mooie voorraad dakpannen, heb zelf nog wat va dat spul in bestelling staan.
Nog gelukt met ebay?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

Inmiddels via Michael de LEDs in de bestelling, ik ben heel benieuwd, en ga ze zeker in een proefopstelling vergelijken met de TL armaturen. Ook het hout gezaagd om een geintegreerde fries/verlichting/boven afsluiting te maken die eenvoudig te monteren, en licht is., nog een hele puzzel ;)

Het schaduwstation is inmiddels bijna af, en gaat voor proefrijden in de baan gemonteerd worden, dus ook die klus is bijna klaar.

Ook lekker veel sfeerplaatjes gevonden meet wat ik voor ogen heb, en ook mn treinenkamer opgeruimd voor Saint Tourbiere

Maar... nu eerst doen wat allang kriebelt, verder de plannen uitwerken voor het station en de directe omgeving ;D

Het stationsgebouw ligt vanwege ruimtegebrek op een eilandperron, beetje vergelijkbaar met de situatie van Kautenbach

Hierbij de eerste globale schetsen, ik heb nog een station liggen van Artitec die voor de detaileringen ect als referentie dient, het station wordt geheel zelfbouw, en ik wil er mee beginnen tijdens mn vakantie, lekker veel tijd om af en toe wat lekker te klooien ;)














Kautenbach

zo, de linker module is iets aangepast qua wisselstraat, nu de wisselaandrijvingen en de elektra aanpassen, rechter module is ook nagenoeg klaar, komende weken lekker rustig door modderen, de bouw vh stationsgebouw oppakken ;D


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: doomslu op 17 juli 2014, 21:19:08 PM
Vloeiend verloop van de sporen. Daar hou ik van!  :P

Ik ook  8)

Niet vloeiend verlopende dwarsliggers ... maar dat is misschien de bedoeling ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash