kleine stukken te schilderen

Gestart door bva25j, 12 maart 2014, 14:10:19 PM

Cedric

Bedankt vr de positieve feedback,

@Peter, dit is inderdaad HO

@Dani, als jij me een spuit van jouw bedrijf opzendt wil ik gerust een nieuwe foto nemen  :D :P

GDE


Heb me ook eens geamuseerd met het schilderen en verweren van zo'n draadspanner voor mechanische seinen  :)

GDE

 
Nog eens dezelfde draadspanner

bva25j

#63
Ouftiii zeggen zijn in luik....

ook mooie geschilderd ... ben nog jalous :-) ik kan niet zo goed de verven gebruiken  :o :-[

Geert Kunt jij ons zeggen hoe hb jij het gedaan ? welke merk van verf gebruik jij ?

Hoe heb jij de ketting gemaakt ? Zeer mooi ook !

marc goovaerts

Inderdaad, die ketting ziet er bijzonder geslaagd uit !

GDE

Om de kettingen na te maken gebruikte ik kableerdraad van vellman 7x0,193mm, zoals we soms voor onze modelspoorwegen gebruiken . Eenmaal de plastiek is verwijdert rest er 7 draden van 0,19 mm . 2 daarvan draai je samen en zo kort mogelijk om de ketting na te maken . Eigenlijk zouden er onderaan 2 kettingen moeten zijn maar ik vond het al genoeg gefriemel dat ik deze maar enkel heb gehouden  :D Daarna wordt alles gespoten met humbrol 1 . De kleur van grondverf vindt ik persoonlijk voldoende voor NMBS seinen . De metalen onderkant en kettingen worden in humbrol mat zwart geschilderd ( wel een beetje verdunnen ) met een penseel . De betonnen sokkels worden volgens de methode van Emmanuelle Nouaillier (RMF 476 Mars 2005 , frans tijdschrift ) geschilderd . Ondertussen vinden we bij modelspoormagazine ook al de artikels van deze getalenteerde modelbouwer . De roestvlekjes ( Humbrol 98 )worden met een ingekort penseel van revell n 0 (rest ongeveer 2mm haar op het penseel ) getamponeerd .  Ik doe altijd maar hele kleine stukjes om daarna in de nog natte verf poeders aan te brengen (GPP rouge porto). Het zwarte gedeelte onderaan wordt een beetje klaarder gemaakt met gpp poeder ( ardoise ) en vuiler met gpp ( ombre naturelle ) Daarna fixeren met een matte vernis . Geert

bva25j

Goeidag,

Ik heb enkele nieuwe pogingen gemaakt ... Dit zijn alleenmaar prototypen maar het ziet er goed uit :D






Cedric

Prachtig !!! Ziet er super uit ! 
Zijn de prints sterk genoeg qua buiging en torsie?

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ziet er prima uit !
Als je zo'n resultaten ziet, wordt deze techniek toch echt aanlokkelijk !
Alleen de resolutie nog een stuk verbeteren, om mooie N-resultaten te bekomen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GDE

Super Benoit , seinen zien er mooi uit  ;) Ik ben al benieuwt hoe het er gaat uitzien met verf . Kilometerpaal is ook heel mooi  :)

PeterVG

Je bent heel goed bezig. De bouw van mijn baan kan echt in een stroomversnelling komen dankzij 3D prints. Ik volg jouw verwezenlijkingen met argusogen. Nu zit ik nog in de fase van ruwbouw en spoorleggen maar ooit kom ik bij je aankloppen voor deze juweeltjes ;)

bva25j

Citaat van: Cedric op 21 augustus 2014, 19:21:51 PM
Prachtig !!! Ziet er super uit ! 
Zijn de prints sterk genoeg qua buiging en torsie?

Hallo,
Ik heb alleenmaar een buigin probleem voor de grootste mast. maar het is niet zo duidelijk.

Ik heb twee andere maasten voor gewone seinen met geen probleem.

Wat torsie betreft ... er is geen probleem :-)

Voor mij testen alles is sterk genoeg  :)

bva25j

Citaat van: Steam.N op 21 augustus 2014, 20:36:56 PM
Ziet er prima uit !
Als je zo'n resultaten ziet, wordt deze techniek toch echt aanlokkelijk !
Alleen de resolutie nog een stuk verbeteren, om mooie N-resultaten te bekomen ...

Voor ho het is al klein genoeg ... voor N-resultaten ... ik denk dat nu nog een beetje moeilijk is...

bva25j

Citaat van: geert desc op 21 augustus 2014, 22:56:41 PM
Super Benoit , seinen zien er mooi uit  ;) Ik ben al benieuwt hoe het er gaat uitzien met verf . Kilometerpaal is ook heel mooi  :)

Het is nog maar prototypen... er is nog geen onderdelen om de palen te bewegen  ::)