Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

philippe_007

Hey Raf,

mijn reactie was op Peter zijn post,

maar zoals je schrijft, het is inderdaad soms moeilijk om bepaalde producten te verkrijgen (wetgeving, afzetmarkt te klein,...), en dan moet je zeker een andere oplossing zoeken. Op zo'n moment mogen we blij zijn dat we internet hebben, of connecties in het buitenland :-)


philippe_007

Citaat van: D_Loc op 29 maart 2017, 15:40:54 PM
Ik zal ook maar eens mijn dedju moment opschrijven aangezien ik er voorlopig nog wel even last van heb.
Degene die mij volgen op YouTube zullen inmiddels gemerkt hebben dat er al een tijdje geen filmpjes zijn bijgekomen terwijl de software problemen inmiddels zijn opgelost en ik lekker bezig was met de video's van Rail.

Ruim 1,5 week geleden kreeg ik last van mijn hielen en enkels. In eerste instantie dacht ik aan overbelasting door 2 dagen filmen op OntraXS (hoewel dat wel een week daarvoor was).
Dit uitgelegd​ aan de huisarts en het leek hem plausibel dus ik kreeg een pijnstiller/ontstekingsremmer voorgeschreven. Dat hielp tegen de pijn maar de symptomen werden erger, rode vlekken op scheenbenen en voeten verschenen en de pijn breidde zich uit naar de schenen.
Dus meer onderzoek, na uitslag bloedonderzoek naar de reumatoloog gestuurd. Die vermoed acute sarcoïdose in de gewrichten (niet de longen), de rode plekken op scheenbenen en voeten blijken erythema nodosum te zijn, dit is inmiddels bevestigd door de dermatoloog. Dit is een huidaandoening die je vaak gratis bij sarcoïdose krijgt   :-\
Op dit moment moet ik daarom zoveel mogelijk met mijn benen omhoog zitten en kan ik niet achter de pc werken.
De hersteltermijn voor de huidziekte ligt tussen de 3 en 8 weken. De acute sarcoïdose, mits dit het inderdaad is, heeft een herstel termijn van enkele maanden tot 2 jaar voor zover ik het kon terugvinden. De definitieve uitslag hoor ik in april.

Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat ik het filmen op modelspoorevenementen voorlopig of misschien permanent moet stoppen aangezien dit een behoorlijke belasting voor mijn voeten en benen is. Ik heb zelfs het vermoeden dat e.e.a. mogelijk toch getriggerd is door het filmen op OntraXS. Bij elkaar op beide dagen ruim 10 uur gestaan en ook van en naar stations lopen is een uur per dag  (in mijn tempo dat redelijk hoog is). Dat voelde ik ook wel toen ik thuis was.

Dirk,

dit is minder nieuws, veel beterschap en dat je maar snel mag herstellen....

raf

hoi Dirk dat is inderdaad slecht nieuws
beter schap en dat we snel terug van je filmpkes mogen en kunnen genieten maar je gezondheid gaat voor


@ philippe
geen probleem hoor maar inderdaad soms kun je niet anders dan via het net een bestelling doen al lukte dat met de verf ook niet
21 euro voor een 2 oz potje op te sturen in beveiligde verpakking vond ik er een klein beetje over
en ik moest een potje of 4 hebben die zelf maar tesamen 20 euro kosten mijn gedacht



gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Raf,

Onderstaande winkel levert alles wat in de Walthers kataloog voorkomt

http://www.modellbahn-atelier-berlin.de/

Verzenden ook naar Belgie

Met vriendelijke groeten
Peter

raf

#2689
ja maar kijk wat ik krijg als ik ga zoeken


Artikel wurde nicht gefunden!

dus niet in de kataloog
de enige winkel die het verdeelt is in america


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Inderdaad, maar het staat wel in de Walther kataloog, en de winkel in Berlijn
kan je alles bezorgen wat daar in staat
Met vriendelijke groeten
Peter

marctje

Als je kijkt in de papieren  Walthers  catalogus kan je wel voor verassingen staan. Ik kijk altijd op de digitale catalogus, hier staat meestal bij of het in stock is of niet. Als je via www.RD-hobby.de besteld kan je op hun site zien of er stock is of hoe lang de levertermijn is. Hier kan je ook, via een mail met artikelnummer, vanuit de Walthers maand flyer bestellen, zeer interessant.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Dirky

Citaat van: D_Loc op 29 maart 2017, 15:40:54 PM
Ik zal ook maar eens mijn dedju moment opschrijven aangezien ik er voorlopig nog wel even last van heb.
Degene die mij volgen op YouTube zullen inmiddels gemerkt hebben dat er al een tijdje geen filmpjes zijn bijgekomen terwijl de software problemen inmiddels zijn opgelost en ik lekker bezig was met de video's van Rail.

Ruim 1,5 week geleden kreeg ik last van mijn hielen en enkels. In eerste instantie dacht ik aan overbelasting door 2 dagen filmen op OntraXS (hoewel dat wel een week daarvoor was).
Dit uitgelegd​ aan de huisarts en het leek hem plausibel dus ik kreeg een pijnstiller/ontstekingsremmer voorgeschreven. Dat hielp tegen de pijn maar de symptomen werden erger, rode vlekken op scheenbenen en voeten verschenen en de pijn breidde zich uit naar de schenen.
Dus meer onderzoek, na uitslag bloedonderzoek naar de reumatoloog gestuurd. Die vermoed acute sarcoïdose in de gewrichten (niet de longen), de rode plekken op scheenbenen en voeten blijken erythema nodosum te zijn, dit is inmiddels bevestigd door de dermatoloog. Dit is een huidaandoening die je vaak gratis bij sarcoïdose krijgt   :-\
Op dit moment moet ik daarom zoveel mogelijk met mijn benen omhoog zitten en kan ik niet achter de pc werken.
De hersteltermijn voor de huidziekte ligt tussen de 3 en 8 weken. De acute sarcoïdose, mits dit het inderdaad is, heeft een herstel termijn van enkele maanden tot 2 jaar voor zover ik het kon terugvinden. De definitieve uitslag hoor ik in april.

Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat ik het filmen op modelspoorevenementen voorlopig of misschien permanent moet stoppen aangezien dit een behoorlijke belasting voor mijn voeten en benen is. Ik heb zelfs het vermoeden dat e.e.a. mogelijk toch getriggerd is door het filmen op OntraXS. Bij elkaar op beide dagen ruim 10 uur gestaan en ook van en naar stations lopen is een uur per dag  (in mijn tempo dat redelijk hoog is). Dat voelde ik ook wel toen ik thuis was.

Veel beterschap!

Ik heb jaren terug BBS gehad - ontsteking klieren in de longen. Werkte toen 's nachts full-time als onderhouds-elektrieker en overdag zelfstandig als installateur. Zwaar oververmoeid geraakt en dan ben je vatbaar voor zulke klodden!
Zowat 5 maanden slecht gelopen (dikke voeten, uitslag, pijn in alle gewrichten), dan hevige koorts gedurende zowat een maand en mij laten overhalen door mijn garagist om mee te gaan naar de Ardennen op verlof. Na 10 dagen alle ongemakken verdwenen als sneeuw voor de zon!

Rust doet wonderen!

dani

ik wil je alvast een goed herstel wensen, Dirk.  Veel sterkte en "courage" zoals ze hier bij ons zeggen.  Je zal de komende weken en maanden  flin k moeten werken aan je gezondheiod en ik hoop dat je er de moed toch probeert in te houden, dat het allemaal weer min of meer goed komt....  Het is balen dat je niet meer kan gaan filmen voorlopig, maar ik raad je toch aan om zeker je tijd te nemen om te recupereren, want het is geen griepje hee ...  het is serieus en vandaar :  veel sterkte, man !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Dirk, heel veel sterkte bij het genezen van de kwalen.
Doe rustig aan, dan geneest alles sneller, is mijn eigen ervaring.

grt Piet.

Steam.N

Citaat van: PietB op 30 maart 2017, 09:43:12 AM
Dirk, heel veel sterkte bij het genezen van de kwalen.
Doe rustig aan, dan geneest alles sneller, is mijn eigen ervaring.

grt Piet.

+1 !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: dani op 30 maart 2017, 08:42:09 AMHet is balen dat je niet meer kan gaan filmen voorlopig, maar ik raad je toch aan om zeker je tijd te nemen om te recupereren, want het is geen griepje hee ...  het is serieus en vandaar :  veel sterkte, man !!!

+1 !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

Dank allen!
Ik zit zeker niet bij de pakken neer en doe zo rustig mogelijk aan als voor mij mogelijk is en zal zeker de tijd gunnen om te genezen. Op het werk zijn ze ook erg begripvol, gisteren een kaart met hartverwarmende woorden en een fruitmand ontvangen van de collega's :)
Als het goed is zou het geheel moeten genezen maar daar gaat helaas wel veel tijd overheen.
Gelukkig bestaat er nog zoiets als Netflix ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Peter

Wat goed en wat minder goed nieuws,
Vorige vrijdag zijn "eindelijk" onze zonnepanelen geplaatst. ;D ;D ;D

En, helaas, na vele jaren begint onze diepvries er de brui aan te geven. De temperatuur wil niet lager meer zakken dan -15° C
Hopelijk houd hij het nog tot volgende vrijdag want dan word de nieuwe geleverd, en deze oude zit nog redelijk vol..

Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Moeten we komen leegeten? :D Voor het geval dat, hé, begrijp me niet verkeerd, puur een geval van zelfopoffering.
Met vakantie voor onbepaalde duur.