Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

loebaske

Dat is zo...nu ik weer op de hobby(zolder)kamer geraak is dat ook, zo van "wat is dat" 4 jaar geleden was ik een preutser, dus meteen afbraak en container, opnieuw en beter...

Heb het voordeel dat alles in modulle is zoals Rik melde in zijn laatste artikel in MSM 169, je werkt het af op je tafel en elk detail komt beter aan bod...

Metpetergaathetbeter

#631
ik denk dat jij prutser bedoelde Eric ;) volgens mij ben jij bezig met een andere hobby  ;D

Steam.N

Koen, dit is inderdaad een metamorfose !!!
Prachtige rotsen !
Oefening baart kunst, dat is duidelijk.

Ik blijf dit met véél interesse volgen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Hey Koen,

Fijn resultaat weer ;)

Nu dat de weg een basiskleurtje heeft is de opzet en vormgeving goed zichtbaar.

Ik ben blij dat je er mee weg bent :)

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Net terug van mijn zondagswerk. Straks ga ik mogelijk nog wat verder werken. Eerst wat genieten van het mooie weer.

Citaat van: evan op 14 mei 2017, 14:43:28 PM
Hey Koen,

Fijn resultaat weer ;)

Nu dat de weg een basiskleurtje heeft is de opzet en vormgeving goed zichtbaar.

Ik ben blij dat je er mee weg bent :)

Grts

Het gevoel begint er stilaan in te komen. Elke keer leer ik bij. Gisteren heb ik nog een deeltje afgebroken en aangepast aan de kant waar het herenhuis komt. Straks ga ik dit nog een kleurtje geven. Bedankt voor alle goede raad!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Dat zijn ferme foto's - knappe "voor en na"  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Er is er hier één bezig met mooie dingen. Wat een beetje groen en een ander kleurtje al niet doen aan een algemeen beeld  ;)

Mooie evolutie in je rotspartijen Koen.
De weg moet je inderdaad ofwel uitplamuren, ofwel Rik's methode toepassen. Gewoon even proberen wat je het beste ligt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Bedankt Gerolf en Frans.

Citaat van: SuSke op 15 mei 2017, 10:35:57 AM
De weg moet je inderdaad ofwel uitplamuren, ofwel Rik's methode toepassen. Gewoon even proberen wat je het beste ligt.

Daar moet ik nog even mee experimenteren en zien wat het beste resultaat geeft  :). Wordt vervolgd ...


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

#638
Vandaag nog even verder gewerkt aan de module. Eerst de led-verlichting conform aangebracht aangesloten dan een eerste stukje asfalt aangebracht.
De foto geeft niet echt goed de kleur van het asfalt weer. Ik zal later nog eens een poging doen met een fototoestel ipv de iPad.

Groetjes,
Koen


IMG_0135 by Koen Vaganée, on Flickr

IMG_0136 by Koen Vaganée, on Flickr

IMG_0134 by Koen Vaganée, on Flickr


Nooit te oud om te leren

Michiel

Het licht lijkt mooi op de heldere plaatsen, maar vooraan kijk je tegen de schaduwzijde van de de dingen, en zijn donker. Zo op het eerste zicht zou ik zeggen een extra lichtbak vooraan plaatsen, of de bestaande lichtbak meer naar voor opstellen. Maar hoedanook, het licht lijkt mooi diffuus voor een echt Belgisch grijze dag en ben in de verleiding om ook voor deze oplossing te kiezen. Is dit 6000K?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

@Michiel,

De lichtpanelen zijn 4000k.
Ik ga nog wel extra verlichting aanbrengen aan de hand van ledspots.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Goed idee!  8)  Zorg dat het dan ook 4000K spots zijn, want anders krijg je vreemdkleurige schaduwen (rozig tot paarsig). Dat probleem heb ik hier met daglicht en TL-licht (4500K). 't een of 't ander, maar beide samen geeft "rotzooi". (Mijn ondeskundige ervaring) 
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Hey Michiel,

Bedankt voor de goede raad. Daar had ik nog niet bij stil gestaan.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Een snel voorbeeldje van wat ik bedoel. Links komt daglicht binnen, rechts hangt een TL-lamp tegen het plafond. Op foto's worden schaduwverkleuringen snel als hinderlijk en lelijk ervaren. Foto werd genomen met zogezegde 'TL-licht" instelling. Dit wil je niet op je modelbaan, want er is bijna geen post-correctie voor mogelijk.

Test daglicht + TL-verlicbhting (4500K) by Project Lx1920, on Flickr
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Een interessant gegeven. Daar ga ik mij toch een beetje moeten op toespitsen bij de keuze van de verlichting.
Bedankt.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren