Ben ik redelijk

Gestart door jakke, 23 juni 2012, 13:03:20 PM

jakke

als ik een modeltreinverkoper vraag een nieuw model , voor dat ik het koop , met mijn eigen ogen te kunnen verifieren of het model volmaakt op de sporen staat en/of verlichting goed werkt ?

Graag jullie gedacht .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Steam.N

Lijkt me niet meer dan logisch.
Het gaat om veel geld, en volgens wat hier op 't forum verteld wordt, zijn er toch wel eens problemen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

eigenlijk vind ik dat je dat als goede verkoper van miniatuur-treinen dit dient te doen, maar ja al die moeite ... maar verkopers met een goed hart op de juiste plaats maken daar geen probleem van ....

Groeten Peter[;)]

Havoc

Lijkt me zelfs raar dat je dat moet vragen. Tot nu toe doen ze dat meestal zelf, zonder dat je dat moet vragen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kautenbach

[:0] beetje verkoper zet hem gelijk op het testspoor, heel standaard, zeker in deze internet tijd,

dat is juist 1 van de pluspunten van kopen in een winkel, winkelier gooit eigen glazen in als ie die meerwaarde van een winkel tov internet niet inziet[;)]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door jakke

als ik een modeltreinverkoper vraag een nieuw model , voor dat ik het koop , met mijn eigen ogen te kunnen verifieren of het model volmaakt op de sporen staat en/of verlichting goed werkt ?

Graag jullie gedacht .



Ik zou daar niet van wakker liggen,bij een winkel waar men dit weigert loop je gewoon weg om nooit meer terug te keren
simpel
Wat anders is het wanneer de winkel het niet kan omdat men geen proef rails heeft.
Ik zou daar nooit kopen,maar ach als het goedkoop is(onwaarschijnlijk)  en je kent de verkoper vooruit dan maar
Ik koop bijna alles via de webshop ,en daar is proberen er ook niet bij.
Maar een goede webwinkel ruilt zonder probleem, op hun kosten, om zonder gezeur.
Niet te nederig doen dus,JIJ bent de koper het is jou geld.

wim


Jurgen

Waarom zou je daar niet redelijk om zijn?

Ik vraag (bijna) altijd om eerst te testen en eens te kijken of alles in orde is.
Zo heb ik ooit eens een miskoop vermeden want blijkbaar zat de kap niet goed op het onderstel. Er was ergens iets gebroken waardoor het niet vastklikte op het onderstel. Bij een andere loc werkte de verlichting niet en ooit was er zelfs 1 die helemaal niet werkte.

Je hebt ook andere handelaars die gewoon een drupje lijm gebruiken om alles te verbergen en dan de loc doodleuk verkopen. Dat heb ik onlangs pas ontdekt, zo'n 15 jaar na aankoop! Al die jaren dacht ik dat ik gewoon een ander model gekregen had, maar niet dus. [:(!]

Als de handelaar dus niet zelf voorstelt om je loc te testen, vraag het dan gewoon zelf.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Keer eens alles om?
Je gaat binnen om een nieuwe loc te kopen bij handelaar, Deze is zeer vriendelijk en gedienstig , legt je alles uit, opent de doos en vraagt zelf of hij hem eens moet testen of er eventuele gebreken aan zijn. Je stemt daar mee in. De loc doet alles naar wens, al dan niet met alle toeters en bellekes, de verkoper antwoord op al je vragen en de loc doet nog steeds zijn best als test, met andere woorden niets mis mee met dit machien.
Dan vraagt de verkoper enne, alles nar wens mijnheer, waarop die pipo dan antwoord sorry maar deze loc heeft gereden en is in feite niet nieuw meer want hij heeft hier een 10 tal minuten op de sporen gestaan deze is eigenlijk al een 2dehandse .
En nu, denk je dat dit nog nooit is voorgevallen, dat zou ik wel eens willen weten.
Zo een zotte redenering is dat niet hoor, zelf heb ik hier ook nog nieuw materiaal liggen in de dozen, bezit geen baan, dus deze zijn nooit gebruikt en omdat ze op 2dehands site worden aangeboden denken sommige eventuele kopers dat dit dan maar voor een appel en een eike moet kunnen aangekocht worden, zelfs gaan sommige nog verder en willen dat ge er hun geld voor wilt geven om erom te komen, en zeg me nu niet dat dit ook nog niet is voorgevallen,Ik heb dit al voorgehad , kan het staven met de mails maar die persoon zal het hier dan ook niet graag lezen zulle.
Enfin, wil ik maar zeggen dat dit weer een mes is dat langs 2 zijden kan snijden h??
[:)][:)]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Keer eens alles om?
De loc doet nog steeds zijn best als test, met andere woorden niets mis mee met dit machien.
Dan vraagt de verkoper enne, alles nar wens mijnheer, waarop die pipo dan antwoord sorry maar deze loc heeft gereden en is in feite niet nieuw meer want hij heeft hier een 10 tal minuten op de sporen gestaan deze is eigenlijk al een 2dehandse .




Ja, ik ken al heel veel vreemde verhalen.
Maar deze is absoluut nieuw.

Ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen,als winkelier pak je de lok dan toch weer in en stuurt de klant weg.
Niets verkocht maar ook geen schade.
wim

bollen neus

Tja Wim er lopen dus welzeker vreemde gasten rond op de wereld hoor en de vraag is of een verkoper dit al heeft meegemaakt daar ben ik eens benieuwd naar maar of het hier zal geschreven worden das een ander verhaal h??[:)]

erik50

Onbegrijpelijk dat er nog steeds winkeliers zijn die locomotieven en ander rollend materiaal verkopen zonder ze eens uit de verpakking te halen, laat staan om ze even te testen.
Kortom bij winkeliers waar niet gecontroleerd wordt daar koop ik niks.[xx(]
Ik ben jaren geleden een keertje teveel thuis gekomen met een locomotief die het niet deed...
Zolang winkeliers dit niet begrijpen is het voor mij een teken dat het nog altijd veel te goed gaat in de branche..[?][?]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Jurgen

Tja, Eric, zo'n mensen moet je gewoon niets verkopen!

't Is makkelijk gezegd h? "hij's 2de hands", maar als je ziet dat hij de winkel nog niet is uitgeweest dan ben je slecht bezig.

Om terug te komen op mijn voorbeeld met een nieuwe auto, die heeft ook al enkele kilometers gereden tegen dat jij de sleutel in je handen krijgt h?. Is die dan ook 2de hands?

Het is een belachelijke redenering en zo'n mensen moeten gewoon op hun plaats gezet worden, namelijk aan de deur!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

Ik heb in de 35jaar dat ik aan modelspoorwegbouw doe nog NOOIT een lok gekocht waar iets mis mee was als ik ermee thuis kwam .Al die loks zijn zeker niet getest geweest in de winkel (verschillende winkels)
Ik heb maw steeds in vertrouwen gekocht en dat heb ik mij nooit beklaagd.
Ik begrijp ook niet goed waarom men er schrik van heeft dat een lok "niet goed op te sporen staat" Bij mijn weten is er bij elke treinfabrikant nog een eindkontrole voor het materieel ingepakt  en verzonden word.
Een lok die NIET volmaakt op de sporen staat (kan alleen als de wielen niet op 16.5mm staan) komt volgens mij dan ook niet door de eindkontrole.

erik50

Ik dus wel Gerrit en heus meer dan ??n keer.
Maar zou jij zelf als je winkelier geen testspoort voorzien waar de klanten desgewenst hun nieuw aankoop eens konden testen?
Klantvriendelijk zou ik zoiets noemen.[;)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Bij mijn weten is er bij elke treinfabrikant nog een eindkontrole voor het materieel ingepakt  en verzonden word.
Een lok die NIET volmaakt op de sporen staat (kan alleen als de wielen niet op 16.5mm staan) komt volgens mij dan ook niet door de eindkontrole.




Nou als je denkt dat men elke lok keurt voor hij de fabriek uit gaat,dan loopt je echt 25 jaar achter.
Zeker bij piko/roco/maar ok bij marklin is de eind controle vevangen door een steek proef (1 op 100 meen ik).
De fabrikant heeft berekend dat het vervangen van de lok bij een klacht veel goedkoper is.
Ik heb van roco in de afgelopen 5 jaar al twee loks gekocht (webshop)die een onderdeel miste of slecht liepen.
Ik til daar niet zo zwaar aan want omruilen geeft in Nederland en Duitsland geen enkel probleem en is gratis.
Koop ik in de winkel (zelden)dan zal er proef gereden moet worden.
Ook daar al een keer uit 5 loks er een uitgezocht die niet waggelde als een eend.
Brawa en hobbytrade en nog een paar testen hun loks per stuk wel.
Maar dat zie je dan ook aan de prijs
wim