Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Etswerk bundelen

Gestart door MARKLINRIJDER, 08 februari 2012, 18:40:26 PM

MARKLINRIJDER

Vrienden,

Uit meerder draadjes weet ik dat sommigen interesse hebben in geetste onderdelen.

Nu, ikzelf heb etswerk nodig voor een project:).
En heb een perfecte partner gevonden.

Ik wil bij deze de service bieden om etswerk te gaan bundelen.

Zij die interesse hebben om iets te laten etsen kunnen me contacteren via PM.

Grtjs,

David

Steam.N

#1
Mmmhhh ...  Leuk idee.
Is dit een eenmalig aanbod, of zal dit meermaals mogelijk zijn?
Op dit ogenblik ben ik bijna klaar om het een en ander zelf uit te proberen,
maar voor complexere dingen, of tweezijdige belichting zie ik deze optie zeker zitten !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MARKLINRIJDER

#2
Kunnen we uiteraard meermaals gaan doen.

Echter we hanteren steeds een data van afsluiting.

Wat denken julie ervan om dat maandelijks te doen??

De eerste data wordt 1 maart 2012.

Grtjs,

David

bollen neus

#3
Ook etswerk voor fabrieksplaten spoor O ?[:)]

Gerolf

#4
Is er ook een keuze mogelijk voor materialen en -diktes?
Hoewel ik mijn etswerk zelf doe, kan ik me voorstellen dat mensen onderdelen willen in 0.5 messing of 0.2 nieuwzilver of ... [;)]
Hoe moeten tekeningen aangeleverd worden (bestandsformaat) ?
Zijn er minimale/maximale afmetingen ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#5
welke levertermijn?
welke materialen?
welke diktes?
welke prijzen?
wie gaat de files samenstellen?
welke files moeten we aanleveren?
wat gaat dat kosten?
wat als er geen vol blad is?



MARKLINRIJDER

#6
Kijk,

Er is veel mogelijk.  Een overzicht:

Messing, CuZn37 (Ms63),
0,2 / 0,3 / 0,4 / 0,5 / 0,6 / 0,8 mm
           
Nieuwzilverr, CuNi18Zn20,
0,1 / 0,15 / 0,2 / 0,3 / 0,4 / 0,5 / 0,6 mm  
           
Brons, CuSn6,
0,1 / 0,15 / 0,2 / 0,3 / 0,4 / 0,5 mm  
           
Edelstaal, V2A,
0,05 / 0,1 / 0,15 / 0,2 / 0,25 / 0,3 / 0,4 mm  
 

We hoeven dus 2 zaken te doen:
1: groeperen op materiaal
2: groeperen op dikte

Design moet uiteraard gebeuren door de persoon in kwestie.
We kunnen wel wat helpen maar.....

Levertermijn ong. 10 dagen na afsluitingsdatum.
Samenstellen gebeurt hier ter plaatse.

Kan in verschillende formaten, positief of negatief. (we maken best een afspraak hieromtrent)  Coreldraw format??

Blad grootte begint bij 200*300mm.

Indien het blad niet vol is kunnen we twee opties hanteren:
- Verplaatsen naar volgende afsluitingsdata (maand later)
- Toch laten doorgaan met het behulp van doublures

Als indicatie van prijs volgende:
1 blad nieuwzilver 200*300mm 0,20mm komt op 85?
het tweede identieke blad komt op 30?

Uiteraard gaat het hier om exclusieve dingen.
En hoe groter de bestelling hoe groter de korting[;)]

Grtjs,

David




Dirky

#7
toch wel wat duur David... net het dubbele van Saemann ?tztechnik. Enkel hun levertermijn is wat langer...

http://saemann-aetztechnik.de/downloads/preislistelohnaetzen92008.pdf

MARKLINRIJDER

#8
Dirky,

Net niet bij deze die je aangeeft betaal je ook nog ontwikkeling van de maskers, 25? het stuk, 2 st. nodig.
10? voor het knippen van de maskers.
en dan pas het materiaal en BTW

Probeer maar heb ik ook gedaan.[:D]

Grtjs,

David

Dirky

#9
juist ja... ik lever echter de maskers zelf aan en heb dus geen weet van die kost...
Kan je die ook niet zelf maken? Je hebt toch alle soorten printers?

Ik betaal 3? voor een professionele volzwart-print op transparant voor een A4 formaat en de tas samenkleven is toch wel kinderspel als je een lichtbak en een loupe hebt!

Gerolf

#10
200 x 300 is best een groot minimum-formaat. Als je bedenkt dat etswerk vaak gaat om rastertjes, hekjes, fabrieksplaten, ... zijn dat al gauw een hoop onderdelen. Ik denk dat er veel zal "samengevoegd" worden [:)]
85 Euro voor het eerste vel lijkt me nogal veel, 30 voor het volgende dan weer weinig. Ik vraag me af welke hobbyist een tweede, derde, ... vel van dezelfde onderdelen zal willen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

#11
citaat:
Ik vraag me af welke hobbyist een tweede, derde, ... vel van dezelfde onderdelen zal willen [;)]



Ik [;)]

By the way een goed idee David! In Inkscape (svg) tekenen gaat ook zeer goed trouwens.

Kees-Jan

MARKLINRIJDER

#12
Dirky, Gerolf,

Ik hebt hier niks mee te winnen en maar mee te verliezen.

Maar bedenk gewoon dat sommigen het wel willen maar niet aandurven en/of idd. zoals Gerolf aangeeft 200*300 lijkt niet veel maar voor onderdeeltjes is het al gauw te groot.

Dus ik wil enkel maar groeperen van verschillende ideeen en laten uitvoeren.

Maar als er andere zich geroepen voelen om dit te realiseren, graag.[;)]

Grtjs,

David

argilla

#13
gosh weet niet hoor.... toch eventjes een opmerking ( geen laster of oprisping ten aanzien van de personen)

Heb ooit eens via dit forum persoon(en) gehad die ook met plastikcard frezen bezig waren. Vroegen om een tekening te maken op  schaal 1/22.5 voor een woodchip-hopper. Volgens die persoon gewoon opsturen en wij zien dan wel verder voor de ontwikkeling, en de haalbaarheid hiervan.
Helaas nooit iets meer van gehoord geen mails geen briefje niets...Maar ben wel mijn tekening kwijt [xx(] en ook geen woordje van het gaat of niet ! Ondanks de begeleidende nota van : als je het niet kan gelieve dan de tekening terug te sturen. De tekening was gemaakt op een blad Steinbach papier met Oost-Indische inkt op de tekentafel.Wel wat werk aan gehad hoor! Maar misschien was de tekening niet goed genoeg. Dan hadden zij wel eens iets kunnen laten weten , met hun opmerkingen, zodat de tekening aangepast kon worden toch ?

Zo, dat aanbod voor het etsen, frezen, lasercutting,  e.d. toch mee oppassen hoor !
Ik zeg niet dat "deze firma" hun beloftes niet nakomt. Dat zeker niet !
Alleen tja... een beetje desillusie opgelopen in het aanbod via het forum van klein fabrikanten , die misschien wel uit goede wil om forumleden te helpen bij de ontwikkeling van hun projecten, misschien waren zij overdonderd door de vele reacties en het vele werk hieraan verbonden .[?] Maar toch...... hadden zij dan tenminste iets kunnen laten weten toch ?
Dit als opmerking over "helpende " handen.[;)] Verder even goede vrienden en nogmaals geen kritiek wel een opmerking van wat mij is overkomen.
Er kan altijd gereageerd worden met een PM. Niet hier omdat het misschien wel ongewenste reacties kan uitlokken, en daar dient dit forum niet voor.
Maar ik behoud het volste vertrouwen in die mensen( weet helaas niet meer wie zij zijn, noch hun adres, trouwens misschien is er iets tussen gekomen en wil deze mensen ook te vriend houden )en zoals ik reeds aanhaalde ook zij kunnen overdonderd zijn door het vele werk. Maar na zoveel wachttijd meende ik een reactie te moeten plaatsen.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#14
citaat:
Geplaatst door argilla

gosh weet niet hoor.... toch eventjes een opmerking ( geen laster of oprisping ten aanzien van de personen)

Heb ooit eens via dit forum persoon(en) gehad die ook met plastikcard frezen bezig waren. Vroegen om een tekening te maken op  schaal 1/22.5 voor een woodchip-hopper. Volgens die persoon gewoon opsturen en wij zien dan wel verder voor de ontwikkeling, en de haalbaarheid hiervan.
Helaas nooit iets meer van gehoord geen mails geen briefje niets...Maar ben wel mijn tekening kwijt [xx(] en ook geen woordje van het gaat of niet ! Ondanks de begeleidende nota van : als je het niet kan gelieve dan de tekening terug te sturen. De tekening was gemaakt op een blad Steinbach papier met Oost-Indische inkt op de tekentafel.Wel wat werk aan gehad hoor! Maar misschien was de tekening niet goed genoeg. Dan hadden zij wel eens iets kunnen laten weten , met hun opmerkingen, zodat de tekening aangepast kon worden toch ?

Zo, dat aanbod voor het etsen, frezen, lasercutting,  e.d. toch mee oppassen hoor !
Ik zeg niet dat "deze firma" hun beloftes niet nakomt. Dat zeker niet !
Alleen tja... een beetje desillusie opgelopen in het aanbod via het forum van klein fabrikanten , die misschien wel uit goede wil om forumleden te helpen bij de ontwikkeling van hun projecten, misschien waren zij overdonderd door de vele reacties en het vele werk hieraan verbonden .[?] Maar toch...... hadden zij dan tenminste iets kunnen laten weten toch ?
Dit als opmerking over "helpende " handen.[;)] Verder even goede vrienden en nogmaals geen kritiek wel een opmerking van wat mij is overkomen.
Er kan altijd gereageerd worden met een PM. Niet hier omdat het misschien wel ongewenste reacties kan uitlokken, en daar dient dit forum niet voor.
Maar ik behoud het volste vertrouwen in die mensen( weet helaas niet meer wie zij zijn, noch hun adres, trouwens misschien is er iets tussen gekomen en wil deze mensen ook te vriend houden )en zoals ik reeds aanhaalde ook zij kunnen overdonderd zijn door het vele werk. Maar na zoveel wachttijd meende ik een reactie te moeten plaatsen.[;)]






Heb een PM ontvangen. Alles is uitgeklaard. Was gewoon een verloren e-mail, contact herstelt.( ben ik verheugd over)
Vriendelijke mensen .
discussie gesloten .[;)]

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15