(ontwerp) Minibaan voor wedstrijd 2018: WDLR, winter 1918

Gestart door Decauville_nl, 22 november 2016, 00:06:13 AM

Decauville_nl

Ik heb toch nog wat kunnen frotten in t smurfschuim vanavond.. ben nog niet helemaal content en zal nog wel wat delen vervangen.. maar voor een eerste probeersel wel ok:



sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Ziet er prima uit, Arnaud.
Dat materiaal moet ik toch ook eens uitproberen.  Mooie resultaten.
Dat foamboard, is dat uit zo'n blauwe isolatieplaten gesneden?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Floris


Decauville_nl

Dank mannen..

Hi Jean, nee het niet hetzelfde.. het is fijner en dichter materiaal, veel mooier te bewerken... ik koop het bij een kunstenaarsbenodigdhedenwinkel...

Decauville_nl

Rondom het kleine raam met de ornamenten zit een stuk bakstenen muur. Ik had vandaag zin om wat baksteentjes te graveren. Hier mijn methode: ik maak eerst een template in SketchUp met de gewenste baksteenmaat. Deze tekening print ik uit, snij het stuk papier weg waar gegraveerd moet worden en plak het met fotolijm op een stuk foam. Ik was hier lui en heb het met schilderstape gedaan en ligt het niet helemaal strak..in dit geval niet een groot probleem maar plakken met lijm is dus beter.....De lijnen gebruik ik om de horizontale en verticale lijnen in te graveren met een satestokje. Als alle stenen in het foam staan moeten ze nog een voor een worden nabewerkt om er leven in te brengen en er een echte baksteenuitstraling aan te geven., foto's hiervan later.




Decauville_nl


marc goovaerts


Decauville_nl

Het wordt wel styrodur genoemd maar ik heb me weer laten vertellen dat dat niet klopt. Styrodur zijn de blauwe isolatie foamplaten maar het spul wat te koop is in de kunstenmakerszaak schijnt toch anders te zijn....

sdz1976

Bij de plaatselijke tekengeriefwinkel, ligt dit bij het architectenkarton.
Je kan het er vinden met of zonder kartonlaag.

Grtz,

Samuel.


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Decauville_nl

Ik vond het baksteen muurtje wat ik gemaakt had iets te regelmatig en heb een nieuwe gemaakt met een iets afwijkend patroon. In SU maak ik eerst een template met kleurcode zodat de lijnen makkelijk te trekken zijn in het foam. Daarna steen voor steen nabewerken . Het resultaat is niet slecht maar er zijn wel wat verbeterpunten, al doende leert men...

Excuus voor de mindere fotokwaliteit...








loebaske


Steam.N

Schitterend resultaat.
Toen ik je berichtje zag op 5 december was ik niet overtuigd, maar met de laatste foto vandaag: slik .. absoluut natuurecht !
Proficiat !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Decauville_nl

Merci heren,

De foto van 5 december toont de eerste fase, alleen nog maar de stenen voor een eerste maal ingekrast. Daar moet nog het een en ander aan bewerking overheen....

gm567c

Mooi steenverband :)

Zie dit draadje nu pas... mooi werk! Hoe is het met de metaalbielzen momenteel?

Mvg,

Tis