Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM schaal-N actie 2016!

Gestart door Michiel, 01 februari 2016, 15:37:40 PM

Heb je interesse in een MSM Schaal-N actie

Ja! erg geïnteresseerd!
27 (37%)
Nee, geen interesse, sorry.
37 (50.7%)
Hmmm, mogelijk maar zou er meer over willen weten.
9 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 73

Stemmen gesloten: 31 januari 2017, 15:47:58 PM

Michiel

Beste N'ers,

in navolging van het H0 succesverhaal, zouden we ook eens iets gelijkaardig kunnen proberen: een exclusief model voor MSM-forum- en lijfbladlezers. Jammer genoeg moeten we het in een meer bescheiden vorm zien dan het H0 initiatief, maar IETS moet toch mogelijk zijn. Dus, de eerste vraag, heb je interesse in een dergelijke actie?

Stem in de poll bovenaan deze pagina !

Ongeacht je antwoord, reageer!, want we moeten laten zien met hoeveel N'ers we hier zijn. En laat hier een berichtje na waarom je wel, matig of niet geïnteresseerd bent. Formuleer je voorstel, wat is je voorkeur? Je bent vrij om dit draadje vorm te geven, om het in een richting te sturen en om mee te helpen aan de selectie van de eerste MSM schaal-N actie ooit.

Alvast bedankt voor je reactie.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Michiel, omdat je zelf al aangehaald had in ander draadje dat dit één van de mogelijkheden zijn om te "verbouwen" of "verspuiten".Ik heb belangstelling in een Bolle neus model, nummer heeft geen belang als het maar juist is tis te zeggen geen 2 ventilatoren op het dak zoals soms aangeboden op ebay, maar wel met de juiste aantal 4 voor een 204/54 uitvoering of 5 ventilatoren voor de 202/203 versies.En "waarom" ik zo eentje wil? Hewel mannen dan heb ik van alle schaaltjes er eentje hé.
Den Eric.

Michiel

Eric, in verband met het aantal ventilatoren, het is daarom dat ik toevallig "Kato" vermeld. ;-)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel, bedankt voor het prachtig initiatief.  Ik doe zeker mee.

Een locje uit de 77-78 reeks?
Liefst periode III-iV ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Reeks 77 zal eerder periode V zijn, want ze kwamen in dienst rond 1999, maar het voorstel is genoteerd. ;-)

Mijn voorkeur is om Kato te overtuigen om eindelijk die Belgische versie van hun bolle neus uit te brengen. Waarom wel een Luxemburger, maar geen Belg? En dan liefst een TPIII, 204 uitvoering.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Tja Michiel, als ge dat zo bekijkt is dat discriminatie hé? We zouden eens naar Europees parlement moeten stappen om ons gelijk te halen. ;)
Den Eric.

Steam.N

Klopt Michiel, maar ik vind dat model wel wat hebben  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gledina

HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

bollen neus

En gestemd reeds als het ware.
Den Eric.

59erke

Tof initiatief Michiel, heb het ook al is vernoemd bij de nieuwe msm actie 2016, maar daar luisteren ze niet echt.
Daarom van mij ook een broodnodige stem.

Voorkeuren van mij gaan vooral naar het dieselmateriaal dat destijds door Jocadis werd verdeeld en waar het mogelijk is verschillende versies van te maken (52/53/54/zwevende kabines) - (51/55) - (62/63) - (73/74) - (80/82/kalf) - (83/84/85). Afwerking moet niet hoogstaand zijn, gewoon kwalitatief goed (beetje zoals de budget modellen van VBV) met werkende front en sluitseinen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: 59erke op 01 februari 2016, 17:57:27 PM
Tof initiatief Michiel
je moet er maar opkomen hé    ;D ;) succes en hopelijk ook een modelleke van de MSM aktie! Helaas pas ik wegens veeeeeeeeeeeel te klein voor mijn dikke vingers !  ;)

Michiel

#11
Dieter, tof! Bedankt.

Eric, je gaat voor alle schalen? Bolle neuzen van schaal 1 tot schaal T? In elk geval tof om ons op deze manier te steunen.

Koen, ik had je bijdrages in het H0 draadje gelezen, en je bent mede verantwoordelijk voor men actie om eens te peilen naar eventuele interesse. Je wordt dus gehoord! ;-). En jouw desiderata zijn op z'n minst interessant te noemen.

Peter, dikke vingers, dubbelle bril, ... welkom bij de club, nee?! ;-) Bedankt voor je steun.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De "neen"-stemmers zijn op het ogenblik in de meerderheid. Dat mag, geen verwijt of probleem. Ieder z'n voorkeur. Maar het zou ons helpen indien we wisten waarom je geen interesse hebt. Misschien dat we iets aan de formule kunnen veranderen opdat het wel je interesse zou kunnen wegdragen? Er zijn geen verkeerde antwoorden! We zijn hier samen om oplossingen te vinden. Reageer dus aub. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stefan

Ik vermoed dat de nee stemmers helemaal geen N spoor baan hebben..

59erke

Is er een mogelijkheid om het n 160 forum erbij te betrekken, er zitten toch een aantal franstalige N spoorders hier ook op het forum en omgekeerd ? Misschien kunnen zij de oproep doorgeven op het andere forum om zodoende meer mensen warm te maken.

Ok, het is dan geen zuivere actie van MSM lezers/forumlezers maar meer algemeen. Aan de andere kant kunnen mensen die slechts 1 of 2 MSM's per jaar lezen ook meedoen met de HO actie.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan