Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Stedahult

Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

#256
om jaloers van te worden, zo vuil en vervallen industrie ;D ;) en m.a.w Luik op zijn best !

loebaske

Dat is geen amateurs werk, gewoon pure klasse....

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 augustus 2015, 17:25:03 PM
vuil en vervallen ;D ;) en m.a.w Luik op zijn best !

Dat gaan ze in "de vurige stede" niet graag lezen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976


Het word echt om duimen en vingers bij af te likken 8) 8) 8)

Denk dat jullie de eerste keer dat jullie ermee buitenpakken dweilen zullen moet leggen om al het kwijl op te nemen :D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS


Floris

Dank! En ja, mijn excuses aan luik en omgeving als ik ze zo een slechte reputatie bezorg... ;D Ach, over een jaar of tien, twintig is al het oude industriespul dat er daar nog staat herontwikkeld en weet niemand meer dat het ooit zoiets was heb ik een beetje de indruk. Vind ik vooral zonde, maar als je er woont een ander verhaal. Ach, kunnen we altijd nog naar charleroi, daar maakte alles echt zo'n indruk van laat de laatste die daar de stad uit gaat het licht uit doen,... of laat het branden, het maakt toch niet meer uit allemaal. Maar wie weet wat daar nog gaat gebeuren.  ;)

raf

vroeger tentoonstellingen gedaan daar in de school pyrotechnique
daar wil je echt nie wonen hoor
het enige wat daar onderhouden was dat was de omheining met scherpe punten boven op
al de rest was onderkomen

eens 3 dagen gestaan en 250 bezoekers gehad . :'(   dan duren de dagen lang en heb je alles wat er te zien is ook gezien hoor
er waren meer stand houders dan bezoekers  :-[
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

Ja, das ook het beeld bij arcelor nu, alles afgekloven maar verse frisse hekken met blinkend razorwire...  :-X

vandaag is er blijkbaar ergens een oud loodsje afgebroken, iemand had de kozijnen apart gehouden in een oude kolenbak, of ik er nog wat mee kon... ja hoor, gerust, al zijn ze wat oud en gammel...  8)
DSC_0260 by Floris Dilz, on Flickr
Die messing ramen met losse klapraampjes leken echt een heel goed idee, tot je bedenkt dat overal ook nog glas in moet. pffff....  ;D

OlivierV

Waarvan maak jij je glas? Doorzichtige plastiek van verpakkingen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Ja wel ongeveer zulk spul... kwam ooit van een of ander kantoor waar mn buurvrouw werkte, soort overheadprojectorsheet. Beetje goor gemaakt met de airbrush en met witte houtlijm aan de kozijnen geplakt.

Steam.N

Mooie kozijnen !  Vorm, klapraampjes, vervuild glas, schildering ...  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

mooie kozijnen maar wel spijtig
ik zou er eerst een silicone mal van gemaakt hebben LOL
dan kun je nu en dan deze ergens nog eens voor gebruiken
zoals ik ze zie zouden ze ook een voorwand van BV een serre kunnen zijn als je ze wat verlengt
vroeger bestond die van zulke gietijzeren delen met een halfrond dak

maar wel mooi gedaan en ik blijf nog steeds volgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

Zulke dunne kozijntjes gieten word je niet heel gelukkig van... Maar er zitten er voorlopig nog genoeg in m'n etsplaat gelukkig.  ;D het vergt wat planning en zo (de kozijnen moeten liefst allemaal tegelijk op een etsplaat, dus je moet goed vooruit denken of pas op het laatst overal ramen in zetten), maar geëtste kozijnen bevallen me wel heel goed. En echt duur is het niet eens als je alle evergreen die je anders nodig had optelt.  ;)

Floris

Gister weer es met de locjes verder gegaan, de 41 is geel en zwart en de decoder is uitgefikt (geen idee hoe dat kan, maar kapot is ie :-\ ) en omdat de decals die ik heb laten maken voor de locjes inmiddels binnen waren is de 85 nu zo goed als klaar, alleen nog een rangeerder met afstandbediening op de treeplank en een bak bier en een brandblusser op de voetplaat. Hier vast een wat vaag plaatje met de telefoon van gisteravond.... van het weekend betere plaatjes!
DSC_0269 by Floris Dilz, on Flickr