Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AMSAC Modulebaan - "Lemur"

Gestart door OlivierV, 05 december 2014, 15:07:14 PM

OlivierV

#135
Dankjulliewel, of er nog bovenleiding komt is wel een vraag, misschien wel, want tot nu toe is het enkel een dubbelsporige hoofdbaan.

Wel is er besloten dat er nog 2 modulebakken bijkomen en dat we ook een modulaire vorm van opstellen gaan hanteren. Ofwel de 2 nieuw te maken bakken, ofwel de 4 die we nu hebben of wel 6 bakken aan 1,8m/stuk.
We gaan dan ook aan de schaduwkant nog een extra korter schaduwstation maken voor  kortere trienen, dat dan aan het lange komt oftewel enkel ingezet met de 2 nieuw te maken bakken, zo kunnen we ook met een kleiner baantje ergens komen en moeten we niet telkens 20 of meer vierkante meters beslaan.

Dan nu, heb ik vandaag de weg afgewerkt qua asfaltkleur, zelf zo ver afgewerkt dat ik tevreden ben van de basiskleur.

Weg aanleggen doe ik met Palm, dan blijf ik kalm.

Vastleggen van de weg by AMSAC Ghent, on Flickr

Met de voetpaden ga ik nog wel eens een keertje verder aan de gang maar voorlopig kan het wel weer.

Brug + weg by AMSAC Ghent, on Flickr
Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#136
Voor 't eerst sinds lang nog eens wat aan de baan gedaan. Heb mij bezig gehouden met wat groenspul op de scheiding van bak 2 en 3, opdat de overgang minder zou opvallen.

Begroeiing scheiding bak 2 & 3 by AMSAC Ghent, on Flickr
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

en schade van vorig weekend inhalen zo te zien ! ;D ;)

OlivierV

#138
We beginnen terug wat aan onze modulebaan te werken, blijkbaar is het binnen een 2-tal maand alweer opendeurdag. De tijd gaat snel.

Langs de rivier komen muurtjes ...
Het voetpad werd vervangen, want het vorige trok op niet veel, dit zijn restanten van mijn eigen baan, was net genoeg om een voetpad mee te maken.
Tevens nog wat struikjes gefabriceerd.


Muren langs de rivier by AMSAC Ghent, on Flickr


Nieuw voetpad by AMSAC Ghent, on Flickr


Groendienst by AMSAC Ghent, on Flickr

Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#139
Alvorens marc op reis vertrok plaatste hij nog deze muren die werden gemaakt op basis van afgietsels van clublid Dirk die deze voor ons verzorgde.
Rik begon reeds aan een wash van de muren. Beetje bij beetje komt het wel in orde.

Muren langs rivier by AMSAC Ghent, on Flickr

De omgeving rondom het station krijgt ook beetje bij beetje zijn aankleding. De trap naar het perron werd geplaatst, struiken groeiden, de parking werd aangelegd met grind...

Stationsomgeving by AMSAC Ghent, on Flickr

Ondertussen heeft de 3e bak zijn verzadigingspunt bereikt, dat wil zeggen dat er wel af en toe iets aan het landschap gebeurt, maar toch minder snel, omdat het resultaat niet zo direct zichtbaar is.
Bak nummer 2 is echter redelijk maagdelijk qua begroeiing, maar daar komt beetje bij beetje verandering in. Boven dit tunnelportaal heb ik de bruine kleur veranderd in een grijzige rotskleur, zo komt dit geheel logischer tot zijn recht in het geheel met de Tillf steunmuur. Tevens bracht ik de eerste struikjes aan. Het zal nog wel wat werk kosten eer het helemaal naar mijn zin is, maar het komt wel goed, zo stilletjesaan zeg maar.

Tunnel autoweg+begroeiing by AMSAC Ghent, on Flickr

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Jullie zijn ook goed bezig  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Goed bezig mannen, wanneer is de eerste tentoonstelling ?

Citaat van: OlivierV op 23 juni 2015, 00:52:02 AM
...
We gaan dan ook aan de schaduwkant nog een extra korter schaduwstation maken voor  kortere trienen, ...


Ik heb het meer voor lange trienen  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

OlivierV

11 oktober Phillipe!
Dan wordt de baan nog eens in z'n geheel opgezet en kan er weer met van die lange trienen op gereden worden.

Bedankt voor de positieve commentaren, we blijven verdere verfraaiingswerken uitvoeren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

schelden mag niet trienen ! :) ;D ;)

OlivierV

#145
Vandaag werd er een beetje van alles gedaan. Gewerkt aan de trappen naar het perron, mar ook werden een deel van de betonnen afsluitingen type Roeselare geplaatst. Maandag weer enkele exemplaren schilderen om de rest te doen.

Voetgangersbrug staat even als proef in mekaar gezet.


Perron en oversteek by AMSAC Ghent, on Flickr


Rivier en perron by AMSAC Ghent, on Flickr

Trappen zijn geplaatst en vastgezet, aan de brug werd er ook nog verder verfijnd, kortom, tegen de eerstkomende opendeur van 11 oktober zal ons modulebaantje er al heel wat beter dan de laatste keer uitzien.

De baan heeft trouwens ongeveer een naam gekregen, ze zal "Le Mur" gaan heten, een verwijzing naar de steunmuur van Tillf die er op komt te staan.


5206@halte "Le Mur" by AMSAC Ghent, on Flickr

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

schijnbaar is het licht bij Olivier uitgegaan daar hij spreekt van de maan maar het had de baan moeten zijn (trouwens 2 maansverduisteringen ! ) ;)

loebaske

Niet alleen het licht was uit bij Olivier, ook het dubbel zicht was aanwezig, teveel Duvels ??

Ziet er in elk geval mooi uit..nog het nieuw er af door weathering en men gaat denken dat het foto's zijn van schaal 1/1

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Er stond nog steeds een deel dubbel - heb ik dan maar aangepast ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw