Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

marc nog eentje vergeten
de mercator hoort ook in antwerpen te liggen maar dus gelukkig nog wel te bezichtigingen  in oostende want anders zat die nu ook in een kelder

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Gisteravond  met een hele brede grijns op mijn smoelewerk  aan den lijve ondervonden dat een Märklin BigBoy  (3de generatie)  dus in tegenstelling tot wat kwatongen beweren,  WEL DEGELIJK  perfect een parcours kan afleggen met  R1 bochten  (360mm radius).   Zelfs op de  24° wissels  (niet de "slanke" dus, en op bochtwissels  van R1/R2  loopt alles prima.   En zelfs achteruit geen enkel probleem.   Zowel op C als op K rails doet hij hget geweldig.  Op  M rails moet ik het nog proberen maar de kans dat hij daar ooit op komt te rijden is bijna nihil.

En ook ondervonden dat mijn doorgangen onder bruggen, tunnels en dergelijke allemaal NET  voldoende zijn om hem te laten passeren.  Op een bepaald moment dacht ik "neen, dat haalt hij niet" maar toch, op 1 mm af reed hij er onderdoor.


Die bevindingen, samen met het feit dat dit het EERSTE rondje op de baan was voor BigBoy,  maakten mijn hele week goed !

Een (nogal schokkerig) eerste filpmje laat zien dat het kan.

https://www.youtube.com/watch?v=f3V8QisbEnc&feature=youtu.be




Wel een bemerking die ik mezelf maakte, is dat  ook al is het perfect mogelijk om hem het parcours te laten afleggen,  in R1 bochten is het vaak  "geen zicht"  zoals hij uitzwaait, het lijkt inderdaad alsof hij uit de rails gaat lopen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

misschien is alles gesloten omdat er niet genoeg parking was rond 't stad zoals Antwerpenaren het zo mooi kunnen verwoorden !  ;D
Groeten Peter ;)

janieburton

#1638
Citaat van: marc goovaerts op 07 oktober 2014, 02:07:56 AM

Gelukkig had de weduwe Mayer-Vandenbergh testamentair vastgesteld dat haar museum nooit naar de stad mocht gaan. En is het Rockoxhuis privé-eigendom.
Anders waren we die gegarandeerd ook kwijt geweest en zat de collectie nu ook in de kelders van het MAS of in hangars op Luchtbal, waar enkel een paar stadsambtenaren 'ermee mogen spelen'.

Wie is die weduwe en welk museum had ze?

En wat is het Rockoxhuis?

Citaat van: marc goovaerts op 07 oktober 2014, 02:07:56 AM

- Antwerpen Miniatuurstad: door het stadsbestuur kapotgepest...


Ik denk dat daar ook andere factoren mee hebben gespeeld en dat men zogezegd is kapot gepest als ultieme drogreden gebruikt om andere reden te verzwijgen.

Citaat van: marc goovaerts op 07 oktober 2014, 02:07:56 AM
- Scheepvaartmuseum: afgeschaft

Ik dacht dat dit tijdelijk gesloten was voor renovatie en dat het terug open zou zijn binnen 2 à 3 jaar.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 oktober 2014, 09:37:16 AM
misschien is alles gesloten omdat er niet genoeg parking was rond 't stad zoals Antwerpenaren het zo mooi kunnen verwoorden !  ;D
Groeten Peter ;)

Parking is er genoeg maar geen openbaar vervoer van en naar die parkings :D :D :D
 

Rangeerduivel

GOOGLE!,
en je weet direkt alles

;)

janieburton

 

Peter

Meestal is politieke redenen de oorzaak van sluitingen of verwaarlozingen.
Ik heb me jaren geleden ingezet voor de drie goederenwagens die in het scheepsmuseum zouden komen te staan.
Verschillende bedrijven op de kade waren bereid om een wagen tijdelijk op hun terrein te laten staan en deze te renoveren, tot ze in het museum opgenomen zouden worden.
Ondanks al mijn pogingen stuitte ik steeds op een bod "NEE" (ik had waarschijnlijk niet het juiste partijboekje ::)) vanwege het stadsbestuur.  Inmiddels zijn die wagens (na door vandalisme en brand vernield te zijn), vermoedelijk de weg van het oud ijzer gegaan.  :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

De weduwe Mayer Van den Bergh is de moeder van Fritz Mayer van den Bergh, een verwoed kunstverzamelaar, die na diens dood een privémuseum met zijn collectie gebouwd heeft. Een groot deel spitst zich toe op de middeleeuwen en de Vlaamse primitieven. Waarschijnlijk is 'Dulle Griet' van Breughel het bekendste werk dat er hangt. Je vindt het in de Lange Gasthuisstraat 19 en is volgens mij (samen met Plantin-Moretus) één van de mooiste musea van Antwerpen.

Het Rockoxhuis vindt je in de Keizersstraat en is eigendom van de Kredietbank. Het is de oude woning van de 17e-eeeuwse burgemeester Rockox en je vindt er oa 'de spreekwoorden' van Pieter Breughel de Jonge.
Momenteel ook een tijdelijke tentoonstelling, 'de kunstkamer' met werken uit het Museum voor Schone Kunsten, dat ze aan het renoveren zijn.

De collectie van het scheepvaartmuseum (vroeger in het Steen) is verhuisd naar (de kelders) van het MAS. Een nieuw en groot scheepvaartmuseum is onlangs nog afgeschoten door de politiek.

Antwerpen Miniatuurstad heeft altijd financiele problemen gekend, maar ging pas over kop toen de stad de hele boel voor een appel en een ei wou overnemen en daarvoor de initiatiefnemer het definitieve financiele mes op de keel zette.

Tja, ik gids nogal eens rond hier, vandaar mijn frustraties...

dani

#1643
Verkeerd plaats gepost.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

maar daar zaten wel krakken van modelbouwers bij miniatuur stad
ik was de enige die met zijn boot daar de schelde mocht op varen
het was de bismarc op schaal 1/100 en ik werd binnen getrokken door een smitje van revell
mooi om te zien was dat toen de bismarc daar aan de kade werd afgemeerd door dat piep kleine slepertje

maar spijtig genoeg heb ik daar geen foto's meer van

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

conducteur

voor zij die niet in Antwerpen de schelde niet hebben kunnen oversteken.
Binnen 100 jaar herdenking van deze vreselijke ramp:
http://www.vier.be/deidealewereld/videos/stilte-na-de-storm-antwerpen/220750
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

Citaat van: raf op 07 oktober 2014, 15:59:46 PM
maar daar zaten wel krakken van modelbouwers bij miniatuur stad
gr raf
Ja, eigenlijk ben ik benieuwd waar die nu mee bezig zijn en of er sommigen hier op het forum terecht gekomen zijn...
Ik vraag mij ook af wat er met de waarschijnlijk immense collectie tekeningen en plannen gebeurd is.

Peter

Citeerk vraag mij ook af wat er met de waarschijnlijk immense collectie tekeningen en plannen gebeurd is.

Ik heb toen een paar keer vergeefs geprobeerd om de plans van het Station Antwerpen-Linkeroever te pakken te krijgen van hen, al dan niet mits betaling,
maar ondanks dat ze het hadden (ik heb het gezien) was het antwoord NEE
Neem me niet kwalijk, maar degene waar ik mee te maken had, waren niet bepaald de vriendelijkste. (nee, ik ken geen naam)
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#1648
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

toen was het al verzonden , duh !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.