Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

TBCédric

Mijn setje LS Models I11 met stuurstand is eindelijk binnen! LS heeft zich wel degelijk aan de afspraak/leveringsdatum gehouden (of zelfs sneller/vroeger).

Ik wordt de vrijdag eigenaar van een mooie set.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

raf

mailtje gedaan en de molen in gang gezet om alsnog aan de plannen te geraken
ik beloof niks maar als het lukt is het een mooi poortje om eventueel nog andere plannen vast te krijgen die sommige onder ons wel zouden willen realiseren

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik deze maand 4 nieuwe loks meer heb in de collectie...
Eigenlijk nogmaar 1, de 3 anderen zijn besteld, een wordt een van de volgende dagen geleverd, de ander 2 op de expo :-)
De Expo zal echt een hoogtepunt worden :-)

raf

Welk station bedoel je want Linkeroever heeft er 2 gehad het eerste in 1844
en het tweede in de 70er jaren van vorige eeuw na de opening van de Kennedy
tunnel. Dit werd dan gesloten in 1984.

Van beide stations heb ik geen foto's of kaarten wel van de Zuid of
Ledganck.

reactie reeds gekregen op het station dus nu welk station bedoel je
gr raf

Peter

Raf, om juist te zijn heeft de Linkeroever er drie gehad, alhoewel de laatste eigenlijk enkel een stopplaats was, vlakbij de Gazet van Antwerpen. Helaas is die ook al enkele jaren gesloten (perrons opgebroken, maar de trap over de sporen staat er nog)
Nee, ik bedoel het station dat afgebroken is in 1984.

Nog ter info: Het allereerste station stond op de rechteroever en reizigers moesten met een bootje (een overzet kon je dat ding echt niet noemen) overgevaren worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

leuke dag omdat ik de Type 64 NMBS voor een superprijsje kon kopen.Volgende weken ook de Marklin nieuwe CFL stoomloc afhalen en weer enkele mooie stomertjes rijker.

dani

Mijn dag is goedgemaakt door mijn nieuw project op 't werk.   De beslissing is gevallen en we gaan er in vliegen.
Het is natuurlijk wel weer een  "on top of all the rest" project, maar het is ene leuke uitdaging en een technische opsteker.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

jb

Eindelijk terug in de dagshift na drie weken nacht, laatste week van start gegaan, pre gestort....thuis bij het vrouwke de voordeur einedlijk gemaakt, gisteren 11 euro gewonnen met euromiljons.....mijn dag kan nimeer stuk  ;) ;) ;)

raf

wat was het supper prijsje dat je der voor betaald hebt
laatst een type 69 marklin gekocht voor 75 euro

gr raf

bellejt

staat in ander topicje Fleischmann type 64 AC digitaal = 139,90 euro.Met mijn puntjes eraf 136,90 euro inclus verzend.

philippe_007

Tjein,
ik kon mijn punten niet inruilen, dacht dat het met een promo niet kon.. Zal voor de volgende aankoop zijn, nu ben ik wel verplicht opnieuw iets te bestellen :-)  ;)

ward

Vanavond met een collega gesproken die stopt met de modelspoorhobby..
Jammer maar zo kunnen er wel enkele mooie modellen overkomen naar mijn collectie  ;D
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Nighttrain

Citaat van: Peter op 07 oktober 2014, 12:43:59 PM
Meestal is politieke redenen de oorzaak van sluitingen of verwaarlozingen.
Ik heb me jaren geleden ingezet voor de drie goederenwagens die in het scheepsmuseum zouden komen te staan.
Verschillende bedrijven op de kade waren bereid om een wagen tijdelijk op hun terrein te laten staan en deze te renoveren, tot ze in het museum opgenomen zouden worden.
Ondanks al mijn pogingen stuitte ik steeds op een bod "NEE" (ik had waarschijnlijk niet het juiste partijboekje ::)) vanwege het stadsbestuur.  Inmiddels zijn die wagens (na door vandalisme en brand vernield te zijn), vermoedelijk de weg van het oud ijzer gegaan.  :'( :'( :'(
Peter,

Ik werk vlakbij het loodswezen en ga daar regelmatig eens wandelen. Zodeonde heb ik het verhaal van die wagens een beetje kunnen volgen.

De gesloten goederenwagen is, na eerst jaren in gebruik als "huis" oftewel afvalbak met matras in, op een bepaalde dag afgebrand en na een week of twee verwijderd.
De platte wagen is letterlijk weggerot en die is toen ook mee verwijderd. Dat is van 2010 geleden.

Een klein overzicht

De tankwagon

De "gesloten" wagon

De rongenwagen

Maar ik zou er toch niets meer inleggen

Tegen de tall ships race is dan de tankwagen iets verplaatst (dat zie je aan de teervlekken die bij de brand van de gelsoten wagen op de grond zijn terecht gekomen), herschilderd om toch de indruk te geven dat ze er iets aan wilden doen, en de rest verwijderd, omdat er waarschijnlijk niets meer aan te doen was.

Intussen is de tankwagen terug mooi opgeknapt, de remkraan is terug vastgezet, hij heeft terug zijn originele kleur en hij wordt zowaar onderhouden door zijn eigenaar.

Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

Peter

Bedankt voor de foto's Steven.
Het is jaren geleden dat ik daar nog geweest ben (enkel nog op het zuiderterras)
Toch blij dat er toch een wagen, de ketelwagen, heel die toestand heeft overleefd
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Mooie foto's ! Ik ga er zelf ook eens passeren, want dit is toch een mooie basis om misschien ooit decals te maken.
Nu maar hopen dat 'de spuitbussen' hem een tijd met rust laten...