Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

OMC

Late reactie van mij, ik heb de video enkele dagen geleden bekeken en wauw! Dat werkje zou ik veel liever doen dan 300 tegels tegen de muur plakken in mijn keuken nu  :) Het moet deugd doen om eens op de werf te komen zonder veiligheidshelm en fluovest, nietwaar Evan?  ;D
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

Amai jazaeker!  EN geen sporen buitendienst vragen, geen BNX-bulletin, Geen buitenspanningstelling... gewoon de stekker uittrekken en werken ;D ;D ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Citaat van: evan op 21 juli 2013, 11:11:08 AM
...EN geen sporen buitendienst vragen, geen BNX-bulletin, Geen buitenspanningstelling... gewoon de stekker uittrekken en werken ;D ;D ;D

Mijn maag begint hier al rond te draaien, over 10 dagen moet ik die onderwerpen allemaal uit m'n mouw kunnen schudden op't examen!   :o  :D
Kon ik mijne stekker ook maar even uittrekken!  ;D


Trouwens heel knap dat je ondanks de lastige situatie voor de eigenaar een stevig handje toesteekt!  8)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Citaat van: Steven123 op 21 juli 2013, 11:21:23 AM


Trouwens heel knap dat je ondanks de lastige situatie voor de eigenaar een stevig handje toesteekt!  8)
Groeten
Steven

Hoi Steven,

Lastige situatie?  Bedoel je dit mogelijk voor "Valleibaantje"?

Groetjes  :)

Oh ja en succes met je examens binnenkort!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Citaat van: evan op 21 juli 2013, 12:55:16 PM
Lastige situatie?  Bedoel je dit mogelijk voor "Valleibaantje"?

:o Woeps, had me inderdaad even vergist Evan, je bent dan ook met zoveel projecten tegelijk bezig,
welke ik allemaal tussen de soep en patatten probeer te volgen!  ;D

Mijn excuses!  ;)
En bedankt!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

tsjoektsjoek

zonder internet en You Tube zouden we dit schoons allemaal moeten missen......
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Stieven76

Ik mis een "Vind ik leuk" knop  ;D  ;D

Heel mooi zo in het groot!
Ben deze morgen met mijn dochter op de beurs in Woluwe geweest. Daar stonden ook een paar spoor 1 locs te koop. Die kosten toch nog net iets meer dan een H0 locje  :o Dat zijn toch al serieuze budgetten :)
Maar toch wel heel mooi...

evan

Ton, Stieven en Steven,

Dank voor jullie reacties ;)

Ik begin binnekort aan de brug.  De ruwbouw is klaar en nu dient alles bekleed te worden met sculptamold voor natuursteen :o

Tot binnenkort ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

evan

#39
Goede avond,

naar aanleiding van een gepland bouwweekend in december ben ik het één en ander aan het voorbereiden.

Zoals eerder uitgelegd, bestaat de baan uit een Duits Traject en na een aftakking in  "Blaaubach" ook een Zwitsers traject.  In dat Zwitsers traject zit een grote brug verwerkt en deze dient af te zijn alvorens dat deel verder wordt aangekleed.

De ruwbouw van de brug ligt hier nu bij me klaar en is de uitdaging er een "Langwasser brug" look-a-like van te maken.

Geen probleem 8)

Een foto van de locatie waar de brug komt:  ( links aan de tunnelingang)



De ruwbouw van de brug bestaande uit een Multiplex skelet en een Styrodur lichaam.



Eerst ben ik aan het brugdek begonnen:



120 dekstenen gezaagd uit MDF en geschuurd.

Dan de ondersteuning van de overkragende deksteen:



Gelukkig is de brug deelbaar in hanteerbare elementen:



En dan was dit het voorlopige resultaat:



En dan maar bekleden met sculptamold :P

Eerst de styrodur wat opschuren voor beter hechting:



En dan de gekende ingrediënten: Water, sculptamold en een beetje houtlijm



Dan wordt het papje aangebracht: (Niet eetbaar ;D)



Zorgvuldig uitgestreken:



En dan met een zelfgemaakte tool van een schilderspenseel (nr 12) en wat oud tandarts gereedschap sculpturen:



De tip van de zelfgemaakte tool komt van Milococomarty en Val RIKard ;)

Na een avondje werken ziet het tussenresultaat er als volgt uit :)





Morgen nog een avondje en dan kan ik de onderkant bekleden en de 3 pilaren.  Nog een jobke dus :o, maar wel leuk :)

Eens de vorm gegeven is en gedroogd gaat Patrick mee komen schilderen: "kruiswoordpuzzel schilderen"

en dan komen er ook nog steunen voor de bovenleidingpalen op.

Wordt vervolgd ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jesse


Sattrickske

Nu pas op dit draadje terechtgekomen.  Heel indrukwekkend (en dan heb ik het niet alleen over afmetingen).

evan

Bedankt Jesse en Patrick  ;)

Hier is m'n vaste gezelschap als ik aan het bouwen ben:



Mensen die al wat langer op het forum zitten kennen ze nog wel.  Chessie!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Sattrickske


Dirky

Top-bouwwerk!


Hoeveel tijd heb je om die sculptamold te bewerken Evan?