Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Goederenloods Aarschot

Gestart door Jurgen, 07 januari 2010, 18:08:37 PM

Jurgen

Die zal gaan verdwijnen.

Het fietsenverhuur dat er nu onderdak vindt zal binnenkort naar een container op de parking verhuizen.

Zij die dus nog de nodige opmetingen willen doen, of de loods nog op foto willen vastleggen zullen dat nu dus moeten doen.

Waarom de loods weg moet weet ik ook niet. Het bericht stond gisteren in "Het Laatste Nieuws" op de regiopagina's.

Ik weet niet of deze info interessant is voor iemand hier, maar ik wou het maar meegeven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Die zal gaan verdwijnen.

Het fietsenverhuur dat er nu onderdak vindt zal binnenkort naar een container op de parking verhuizen.

Zij die dus nog de nodige opmetingen willen doen, of de loods nog op foto willen vastleggen zullen dat nu dus moeten doen.

Waarom de loods weg moet weet ik ook niet. Het bericht stond gisteren in "Het Laatste Nieuws" op de regiopagina's.

Ik weet niet of deze info interessant is voor iemand hier, maar ik wou het maar meegeven.



Allez jong , dat word toch afgebroken om plaats te maken voor die voetganger/fietsersbrug. Ik heb dat gebouw dikwijls eens bekeken en vraag me af wanneer men daar als goederenloods nog gebruik van gemaakt heeft, want je kan duidelijk de los en laadkade zien (kant perron)daar moet dus een spoor gelegen hebben. En ja het is inderdaad de moment om alles daar eens vast te leggen op foto want binnen dit en 10 jaar zal de omgeving er helemaal anders uit zien.
 

55erke

Mischien kunnen ze ook eens de parking achter het station fatsoenlijk maken , daar kunt ge nu eens echt uwen auto kapot rijden in de gaten en verschil tussen de betonnen platen
:-)
Of is dat mischien ook de bedoeling?

groetjes
Johan

factageklerk

citaat:
Geplaatst door 55erke

Mischien kunnen ze ook eens de parking achter het station fatsoenlijk maken , daar kunt ge nu eens echt uwen auto kapot rijden in de gaten en verschil tussen de betonnen platen
:-)
Of is dat mischien ook de bedoeling?

groetjes
Johan



Nee dat is niet de bedoeling[:)] die parking gaat men vernieuwen en groter maken,want de parkings aan De Post & Cristal Monopole zullen verdwijnen. Tegelijkertijd zal men ook de tunnel onder de sporen verbreden en verlengen zodat je in 1 trek van de parking tot vooraan het stationsplein zal kunnen wandelen.
 

Jurgen

Niet alleen de parking aan de Christal Monopole zal verdwijnen, de gebouwen van Christal Monopole gaan ook tegen de vlakte.


Dat er een voetgangersbrug komt wist ik wel, maar waarom moet die loods dan weg? Is daar geen plaats genoeg om die voetgangersbrug een beetje verderop te maken?

Wat de loods betreft, ik kan me ook niet herinneren dat daar een spoor naast gelegen heeft. Hoewel, in een vage herinnering zie ik nog wel dat het perron daar smaller was en dat er plaats was voor een spoor, maar het spoor zelf kan ik mezelf niet meer voor ogen halen.
Ik denk dat dit allemaal verdwenen is toen men de laatste keer het Statieplein vernieuwd heeft, ondertussen toch al wel een tijdje geleden.
De loskade aan de voorkant van de loods is zelfs nog voor de buurtspoorwegen in gebruik geweest.


Wat de parking achter het station betreft, dat wordt "een oase van groen". [:D] Men gaat daar een groot park aanleggen waar voetgangers kunnen wandelen en onder dat plein zou een ondergrondse parking komen.
Ik denk dat het spoor achter het station en de oude loskade achter die loods naast het seinhuis ook gaat verdwijnen.

Men gaat in ieder geval veel veranderen rondom het station. De GB en de loods van De Lijn moeten er ook aan geloven.
Hoe het met de brandweer zit weet ik niet meer.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Niet alleen de parking aan de Christal Monopole zal verdwijnen, de gebouwen van Christal Monopole gaan ook tegen de vlakte





Dat is lang nog niet zeker , deze zou dan verhuizen naar industrieterrein "nieuwland". Maar het probleem is dat zij afhangen van een bron die in hun bedrijf ligt waar zij gebruik van maken en die kan men niet mee verhuizen.
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Niet alleen de parking aan de Christal Monopole zal verdwijnen, de gebouwen van Christal Monopole gaan ook tegen de vlakte





Dat is lang nog niet zeker , deze zou dan verhuizen naar industrieterrein "nieuwland". Maar het probleem is dat zij afhangen van een bron die in hun bedrijf ligt waar zij gebruik van maken en die kan men niet mee verhuizen.




Dat van die bron wist ik niet. Maar ik dacht dat men gewoon zou stoppen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

Ben vandaag er nog langsgeweest om de loods te vereeuwigen op de foto. Langs het perron heeft men de poorten al verwijdert, als het me lukt ga ik proberen de foto's te plaatsen. Wie er nog foto's wil nemen zal snel moeten zijn want ik denk niet dat deze nog het einde van de week zal halen
 

wisselstromer

de cristal zal naar het schijnt toch blijven staan als ik goed gejhoord heb
da van de loods is wel jammer
naar ja
de vooruitgang he ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

De loods is bijna weg. Nog een klein stukje en er blijft enkel nog een hoopje puin over. Als het al niet gedaan is, want ondertussen is het al een uur later dan dat ik er langsreed.

Doet toch maar raar.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

En hier een paar foto's van deze loods genomen door Joris (factageklerk):



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Deze middag stond alleen de kleine muur op de eerste foto nog recht met een klein stukje van de lange muren. Net als gisteren trouwens.

Morgen rij ik er opnieuw langs op weg naar het werk en 's avonds weer op weg naar huis. Eens zien wat er dan nog zal recht staan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

der staat niks meer recht jurgen
de loods is helemaal weg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

der staat niks meer recht jurgen
de loods is helemaal weg



Weet ik, ik heb het vanmorgen gezien.

Volgens mij is men aan de andere kant al bezig met het bouwen van de brug. Ik heb het niet goed kunnen zien, het is 's morgens nogal druk daar en veel tijd heb je niet om rond te kijken met de wagen. De voetgangers springen daar voor je wielen en de bussen durven je soms al eens de pas af te snijden of ze staan met hun achterste in de weg.

Ik ga dit weekend eens met de fiets tot daar rijden denk ik. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.