MSM 89

Gestart door factageklerk, 05 januari 2010, 12:17:48 PM

eve

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Jullie gaan blijkbaar in 2019 al terugblikken op het afgelopen decennium. Volgens mij eindigt dat pas op 31/12/2019 waardoor je pas in 2020 kan terugblikken op het afgelopen decennium.
Een klein detail, maar "just is just". [:D]
Om nog verder te detailleren: je kunt pas in 2021 terugblikken, want het tweede decennium van deze eeuw loopt van 2011 t/m 2020.
We zitten nu nog steeds in het eerste decennium.



http://www.trouw.nl/opinie/brief-hoofdredacteur/article2952969.ece/_Het_begin_van_een_nieuw_decennium_.html

Erik (die met de verkeerde mening...)

Baureihe 103

In Gouda ontvangen verder nog geen reactie op de inhoud
moet het nog lekker gaan lezen. (eerste indruk ziet er weer goed uit)

Groet Bert
Bestaat er een andere hobby.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Paulogic
Trouwens als je in de buurt van Erpe-Mere een facteur raar ziet zitten op zijn brommer... t'is de mijne [:D]
Eerst aan zijn beide pantoorgrafen getrokken, dan nen stamp op zijne wissel en dan nog een schot in zijn inspectieput daarna nog zijn koplampen geweatherd (blauw) en zo weggestuurd...[:D]
[:0] [:0] Ik zou niet graag postbode zijn in Uw buurt[:D] [B)]
Stel je voor dat hij modelspoorliefhebber is ... wie weet kunnen jullie mekaar nog helpen, ooit [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

cyberbeast

Ik ben facteur en modelspoorliefhebber.
We hebben alvast leuke weken achter de rug kan ik vertellen.
 

dirkske

Awel, voor de postbodes doe ik nu mijn petje eens af hoor.
Als het weer echt slecht is mogen de bouwvakkers(ik ben er zelf ook ??n)thuis blijven maar de postbodes moeten er wel door.
Ik kan me voorstellen dat het geen lachertje is om een prop vol geladen brommer en/of fiets in zulk een weersomstandigheden overeind te houden.[xx(]
En als het dan eens een keer niet lukt om  alle post op tijd te bedelen moet ge de mensen eens horen zagen[V]
In ieder geval, onze postbode heeft mijne msm-89 toch weer op tijd en in perfecte staat thuis bezorgd.[:p]
De geur van vers drukwerk alleen al...[;)]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

modeltreinbart

Ik ben vrijdag al mijn msm gaan halen in de carr?four. Was speciaal 45 minuten vroeger vertrokken om op mijn werk al eens te door bladeren met een tas koffie er bij.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Paulogic

Postbodes : jawel ook alle respect voor hoor. Trouwens heb ik respect voor iedereen.
Het is inderdaad hun fout niet als iets niet aankomt of zo.

Ik maakte gewoon die bedenking (inclusief grapje) omdat het mij raar lijkt dat ik nu, vandaag,
nog steeds niet het MSM heb mogen ontvangen terwijl ik vermoed dat iedereen deze ondertussen wel
al in de bus heeft gehad. Tevens vind ik het niet logisch dat een collega-lezer die afhangt van
hetzelfde lokale postkantoor als ik deze wel (Vrijdag al)heeft ontvangen en ik niet. We wonen amper
5 minuten uit elkaar. En aangezien MSM-lokatie ook al niet zo heel ver hier vandaan is mag ik toch
veronderstellen dat de magazines samen op de bus zijn gegaan dus ook dezelfde weg van levering
zullen gevolgd hebben.

Tenzij... hij niet verstuurd is natuurlijk... foei dan !

Ik zal hem dus maar gaan zoeken bij een krantenboer zeker ?
[:(][:(][:(]
mvg,
Paul(ogic)

janjozef

Heeft er nu eigenlijk niemand iets over de inhoud te zeggen?
Voor mij is het een iets minder modelbouwer nummer,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

citaat:
Voor mij is het een iets minder modelbouwer nummer


Ja, Jan, dat vind ik ook. We moeten er wel begrip voor hebben dat het niet eenvoudig is om iedere maand een blad vol te krijgen met artikels die de meesten kunnen boeien.
Bij mij zat er de rekening bij om mijn abonnement te verlengen, en om eerlijk te zijn weet ik nog niet of ik dit wel ga doen, gezien mijn interesse in hoofdzakelijk Duitse treinen.
Heb nog wat tijd om te beslissen[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Ik denk daar zo soms ook over. Bv de artikelreeks over solderen? Die ging ik als redactiechef niet in het blad gezet hebben. Tony heeft dat toch al geleerd met de KIS serie. Het ombouwen van een Marklin-loc, ik weet niet echt wat daar eigenlijk de waarde van is. Er moet toch een duidelijke handleiding zitten bij het product? Of niet? Het wsa van Gerolf? Is er iemand die een wsa aan het bouwen is? Fremo ging ik dan weer een pagina minder geven. Zo komt er wat plaats bij die nuttiger kan gebruikt worden (in mijn ogen))
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik denk daar zo soms ook over. Bv de artikelreeks over solderen? Die ging ik als redactiechef niet in het blad gezet hebben. Tony heeft dat toch al geleerd met de KIS serie. Het ombouwen van een Marklin-loc, ik weet niet echt wat daar eigenlijk de waarde van is. Er moet toch een duidelijke handleiding zitten bij het product? Of niet? Het wsa van Gerolf? Is er iemand die een wsa aan het bouwen is? Fremo ging ik dan weer een pagina minder geven. Zo komt er wat plaats bij die nuttiger kan gebruikt worden (in mijn ogen))



Gelukkig dat niet iedereen er zo over denkt...
De reeks over solderen is zeker intressant.
Het ombouwen van een Marklin loc heeft voor mijn geen meerwaarde, maar ik ben er zeker van dat er mensen zijn die dat artikel zeker gaan waarderen.
Spoorse groeten
Dimitri

pabe

citaat:
Geplaatst door janjozef

Heeft er nu eigenlijk niemand iets over de inhoud te zeggen?
Voor mij is het een iets minder modelbouwer nummer,

Jan



Jan, en ook Peter, en zeker de Redactie ..

Ik vind persoonlijk dit nummer ook niet whaaaaw... [B)]

Buiten dat ik het nog steeds een ongelooflijke prestatie vind van de redactie om maandelijks - voor een beperkte oplage - een kwaliteitsblad uit te brengen, zijn er sinds het laatste jaar toch enkele zaken die mij echt wel beginnen te irriteren:  enkele voorbeelden uit het recente nummer:

- Bouw van een brug:  met een dikke "chapeau" voor de bouwer, dit was duidelijk niet 'simpel', maar moet dit nu echt 8 volle pagina's in beslag nemen ??
- Solderen: met alle Respect voor Gerolf, maar moet dit WSA artikel nu echt ook 8 pagina's lang zijn met dan nogeens een vervolg in een van de volgende nummers. Hoeveel percent van de lezers gaan hier baat bij hebben ?
- en zo zou ik nog talloze voorbeelden kunnen aanhalen uit een aantal nummers van verleden jaar...[:(!]

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de laatste jaren de druk op de redaktie groter en groter wordt om een maandelijks een editie uit te brengen...  [:I]
Ik koop MSM al trouw 2-maandelijks vanaf nummer 17 ( weet ge nog GVM, jij hebt me 'ingewijd' of beter 'besmet' [:D] als ik ooit lang geleden enkele wagonnetjes kwam ophalen ) en voor de rest al maandelijks bij mijn krantenboer ( die mensen moeten ook leven, niet?)

Maar eerlijk, als dit zo verder evolueert dan krijg ik ook mijn twijfels [}:)]- zonder afbreuk te willen doen aan alle medewerkers..  voor mij mag het best terug een 2-maandelijks tijdschrift worden volgepropt met goodies en geen uitgesponnen artikels, nogmaals, 't is mijn persoonlijke mening.[;)]

No harm meant !! [:)]

Paul

conducteur

@Dimitri: solderen hebben we toch al geleerd met KIS serie? Dat is toch pure bladvulling? En zoals Paul aanhaalt, die brug, mooi om te tonen, maar 8 bladzijden lang? das 1/8 ste van t boekske.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

Heeft er nu eigenlijk niemand iets over de inhoud te zeggen?
Voor mij is het een iets minder modelbouwer nummer,

Jan




Moet er nu bij ?lk nummer geleuterd worden van "ik heb em al" en "ik heb em nog niet"? denken jullie nu echt dat er ??n levende ziel op de redaktie daar iets aan kan veranderen?
De streek rond Schellebelle wordt ook altijd vlugger dan de rest van de wereld.Op een dag of twee wachten zal het wel niet aankomen zeker?

Sommige artikels zijn nogal aan de lange kant,dat is waar.Langs de andere kant zijn die artikels wel h??l goed uitgelegd.Als je bv alleen al naar de tekeningen van het wsa van Gerolf kijkt[:0]
Ik heb nog een zware trafo liggen dus dit artikel boeit mij zeker.
Het station van HOVE :h??l herkenbaar en waarschijlijk 100% Juist maar wel wat t? proper,vooral de brug over de sporen.Het stationsgebouw lijkt mij ongeschilderd te zijn[?]jammer.Desondanks kijk ik ernaar uit om deze baan in het echt te zien op de expo.
Het artikel over de brug is ook heel goed gemaakt en heel goed te volgen door iemand die het wil nabouwen.
Ik heb alleen een probleem met de bruggehoofden van dit bruggetje:ik denk niet dat men deze zoals hier zou bouwen .
De "upgrade" van de reeks 55 :ook zeer duidelijk en gemakkelijk te volgen.Ik denk zelfs dat dezelfde ombouw kan dienen voor een 2 rail lok (maar dan zonder de bijgeleverde dekoder)Voor de prijs moet je het niet laten.
De beschrijvingen van de nieuwe loks roco/marklin zijn zoals gebruikelijk informatief (grootbedrijf) en nuttig voor de kandidaat kopers.
Bij de aankoop van een auto op 1/1 kan je onder de motorkap kijken ,maar ik heb nog nooit iemand in een winkel weten vragen of de kap er even af mocht.Artikels zoals deze hebben dan hun nut.
De baanbespreking was ook leuk en gaat bovendien over een 3rail baan.En dan nog eentje waarbij je 2maal moet kijken of het wel 2 rail of 3 rail is en dat heb je zelden.
Wat ik wel zou willen weten of het gastje op blz 63 de bouwer is,indien dat zo is :chapeau!!
Wat w?l een onvoldoende krijgt zijn de ??nbladartikels over railexpo en de modelspoordagen in Rijswijk,dit is echt t? kort .
Het zelfbouwen van de bovenleiding is goed gevonden maar een beetje t? grof uitgevoerd,lijkt mij.Misschien met de wsa?

Gerrit

stevend

Het artikel van een oude marklin loc "upgraden" heeft voor mij wel wardering, aangezien ik er een paar heb staan.

Toch een bedenking bij het artikel; op pagina 37, tekst bij foto nr 25, staat vermeld dat het er niet toe doet of de sleper nu vooraan of achteraan hangt.
Maar wat als je met een perron zit met terugmelding? Of is dat inderdaad ook geen probleem?
Lees: trein stopt voor een rood licht, niet voorbij.
Had dat gelezen in een ander nr van msm (weet niet juist hetwelke)
Ik zelf ben el een leek op dit gebied.[:o)]