Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

B-Cargo

#855
De 48566 + 48567 waren de laatste treinen met een 55 in regelmatige dienst. Grafiek GM01, slechts één loc voorzien omdat de max.last van de trein net onder de max.last van een 55 op L.24/1 + 24 lag.
Prachtig die sound!! [:p]

OMC

#856
Goeienacht iedereen, laatste tijd is het hier wat stil terwijl ik bv. op Flickr van enkele leden recente foto's zie verschijnen ... Laat ons gerust zien wat je gezien hebt, leuk voor iedereen denk ik zo [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Wanne

#857
Wederom heel mooie foto's. Kwam zojuist ook je site tegen!! [;)]
Heb hem direct tussen mijn favorieten gezet.
 

Geert

#858
Rijden sommige goederentreinen ook volgens vaste dienstregeling? Dat is nieuw voor mij. Kan je dat soms ergens vinden die dienstregeling...

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

OMC

#859
Bedankt Wanne!

@Geert: goederentreinen hebben een theoretische dienstregeling, dus in 9 van de 10 gevallen vertrekt een goederentrein nooit op dat exacte uur maar later of vroeger. Die dienstregeling zal je niet volledig op internet vinden maar op andere treinforums zal je af en toe wel eens wat info terugvinden zoals treinnummers en bestemmingen. Vaak kan je treinen herkennen aan de lading of gewoon de locomotief die voor de trein hangt.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Powered By Diesel

#860
Ik zal ook nog eens een kleine bijdrage doen.


Avondstemming in station Noorderdokken


Bundel Rhodesie (die ze helemaal aan het veranderen zijn heb ik gezien)
running on heavy fuel

PeterBrz

#861
Mooie foto's [;)]

jeroen

#862
Inderdaad vre mooie foto's !!

doomslu

#863
Een paar foto's ons toegestuurd voor publicatie door een lezer.
Het betreft testen met de Desiro.





luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OMC

#864
Luc, is er eigenlijk aandacht voor het Grootspoor in Modelspoormagazine qua foto's en reportages? Ik heb daar geen idee van aangezien ik geen abonnee ben en zelden of nooit in de krantenwinkel kom ...

En voor de curieuzeneuzen, ik stel deze vraag na het bekijken van de vorige post van Luc [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

conducteur

#865
Elke maand ??n bladzijde + soms nog eens een speciale samenstelling.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Binco

#866
citaat:
Geplaatst door conducteur

Elke maand ??n bladzijde + soms nog eens een speciale samenstelling.



Persoonlijk vind ik dat die rubriek "speciale samenstelling" er meer in moet komen.
Het is zeker handig voor ons, modelspoorders om te weten hoe we onze treinen moeten inzetten op de baan om zo ongeveer juist te zijn.
Je kan het ook al wel vinden op internet maar zo iets oudere samenstellingen of de internationale zijn toch iets minder te vinden.
Het is nu niet de bedoeling dat dit draadje vol wordt gepropt met links naar zo'n sites.
Misschien is het beter het ergens anders erover te hebben[:o)]

harzfreak

#867
Luc,

Deze foto's heb ik genomen in Dinant[:0]
Je kan ze ook bekijken via volgende link op mijn fotosite.
http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/5159342020/
De foto's dateren al van 8 november 2010.
Ps: Wie heeft jou de foto's gemaild? Antwoord mag via PM.

citaat:
Geplaatst door doomslu

Een paar foto's ons toegestuurd voor publicatie door een lezer.
Het betreft testen met de Desiro.








Groetjes Maarten

doomslu

#868
Heb jij mijn mailtje ontvangen, Maarten?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#869
@Luc
citaat:
Geplaatst door Binco


Persoonlijk vind ik dat die rubriek "speciale samenstelling" er meer in moet komen.
Het is zeker handig voor ons, modelspoorders om te weten hoe we onze treinen moeten inzetten op de baan om zo ongeveer juist te zijn.
Je kan het ook al wel vinden op internet maar zo iets oudere samenstellingen of de internationale zijn toch iets minder te vinden.
Het is nu niet de bedoeling dat dit draadje vol wordt gepropt met links naar zo'n sites. Misschien wel een afzonderlijk onderwerp in ons forum ! (met foto's of schematische uitvoering)
Misschien even vb :http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?f=2&t=24143
http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?f=2&t=25715
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Compositions_de_rames_N.htm
Misschien is het beter het ergens anders erover te hebben[:o)]



Volledig eens met Binco, zou inderdaad meer kunnen eventueel geen foto's maar op de manier waarop het op de site van LS gedaan wordt (eventueel met uitbreiding naar goederentreinen)!
Op deze schematische manier zou het ook mogelijk meerdere samenstellingen op een blad te zetten.
Groeten Peter[;)]

PS door een onoplettendheid zette ik de verwijzingen naar sites tss het citaat van Binco, waarvoor excuses ![:I]
Verder de Franse site is ook heel interessant door toffe en soms eenvoudige baanontwerpen, weatheren en soms zelf ideeen die bij ons niet aan bod komen !en de treinsamenstellingen (helaas niet enkel Belgische, maar er zitten er wel enkele andere tss van andere nationaliteiten.[:p]