Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

harzfreak

#795
Eergisteren en vandaag de koude getrotseerd voor enkele sneeuwfoto's te gaan nemen.

Eergisteren(30-11) zat ik in Antwerpen-Luchtbal.

















En vandaag 2-12 in Hoeselt.





Groetjes Maarten

Stefke

#796
Mooie foto's. Btw gezien dat ze met 4 man in de cabine zitten/staan van de 2905
 

harzfreak

#797
citaat:
Geplaatst door Stefke

Mooie foto's. Btw gezien dat ze met 4 man in de cabine zitten/staan van de 2905



Ja, ik denk dat het scholingsritten waren ofzo.
Groetjes Maarten

Michiel

#798
Te donker en te laat om er een foto van te nemen, maar vandaag heb ik een vrij ongewone treinsamenstelling gezien. E?n HLE23 trok 6 M4 rijtuigen en 2 M6  rijtuigen, met alle rijtuigen verlicht en bezet. Zijn de M4 en M6 rijtuigen dan compatibel (oa deuren openen, centrale doorgang, remsysteem, status- en commandolijnen,...)?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

#799
citaat:
Geplaatst door Michiel

Te donker en te laat om er een foto van te nemen, maar vandaag heb ik een vrij ongewone treinsamenstelling gezien. E?n HLE23 trok 6 M4 rijtuigen en 2 M6  rijtuigen, met alle rijtuigen verlicht en bezet. Zijn de M4 en M6 rijtuigen dan compatibel (oa deuren openen, centrale doorgang, remsysteem, status- en commandolijnen,...)?



Ja, 18-polige stekker, alsook 5 en 9 bar lucht, 3000V-stekker ...  Centrale doorgang zit sowieso op dezelfde hoogte.  Gesleept is mogelijk, duwen met stuurstand zou niet lukken.

TreinTeLaat

#800
Gisteren te Mechelen een zeer mooie combinatie gezien die ik nog nooit eerder had gezien:

2739 + B-Telecom meetrijtuig + M4 A + M4 A + 2159


Zeker mooi om te zien, spijtig dat ik niet kon filmen (ik zat in de les).

patatje70

#801
ik ben mijn eerste?.....in primeur


doomslu

#802
Ik had er al een foto van gezien. Nog een kleurtje er bij! Jammer toch dat ze niet meer geproduceerd worden in model. [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

patatje70

#803
citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik had er al een foto van gezien. Nog een kleurtje er bij! Jammer toch dat ze niet meer geproduceerd worden in model. [:(]



tuurlijk,met primeur bedoelde ik intern in ons groepje van vandaag,
wel leuk om te beleven dat er toch nog echte vrienden zijn op dit forum... het was een superdag... zonder personen die te pas en te onpas steeds commentaar geven...en niet alles steeds beter willen weten,en hun kennis delen met iedereen.. spijtig dat je zo vroeg weg moest John...
mvg Wim

ERVIN

#804
Volledig met je eens Wim , het was dus een z??r geslaagde dag , hier zijn enkele van mijn plaatjes.....

Combinant-terminal van BASF.



Vriendelijke treinbestuurder.



Mooie sleep in Antwerpen-Noord.



Klaar voor een nieuw leven in Itali?.



Zoals Luc het al aanhaalde , jammer dat ze deze niet meer in model maken.[:(]



Let op de dakplaten van de Reeks 63 , vooraan de loc mooi op een hoopje gelegd.


Speciaal voor de fotografen een opstartende Reeks 51.



Mooie close-up van een al even mooie maar tot op de draad versleten loc.



En tot slot de nieuwste aanwinst van de NMBS, de Desiro.






krispy

#805
Mooie foto's mannen

Dienen 5707 is ook ferm he , spijtig , de mijne was ook eerst volledig wit ( grondlaag ) had ik dat maar vroeger geweten , was simpelder geweest voor de decals , zwarte kan ik zonder probleem maken , dat ik nu afhankelijk ben van forum genoten voor mijn witte.


Toch ga ik in de toekomst nog uitzien naar een G2000 van mehano ( bassiskleur onbelangrijk ) zal hier en daar wel is te vinden zijn op beurzen en dan ......

Vraagje ivm met de g2000 van Mehano AC versie , is deze gemakkelijk naar dc om te zetten ( maw moeten de wielen uitgeboord worden om te isoleren en hoe zit dat met hun flenzen ? )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

doomslu

#806
Jullie hebben een mooie buit binnengehaald mannen!
Moet een leuke dag geweest zijn.
Mag ik een beetje jaloers zijn? [:I] [;)]

Bedankt om deze foto's met ons te delen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#807
citaat:
Geplaatst door patatje70

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik had er al een foto van gezien. Nog een kleurtje er bij! Jammer toch dat ze niet meer geproduceerd worden in model. [:(]



tuurlijk,met primeur bedoelde ik intern in ons groepje van vandaag,
wel leuk om te beleven dat er toch nog echte vrienden zijn op dit forum... het was een superdag... zonder personen die te pas en te onpas steeds commentaar geven...en niet alles steeds beter willen weten,en hun kennis delen met iedereen.. spijtig dat je zo vroeg weg moest John...
mvg Wim

Je hebt ook de primeur op dit forum, Wim! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

#808
citaat:
Geplaatst door patatje70
ik ben mijn eerste?.....in primeur


Ik heb het nu 100x gelezen en ik begrijp nog steeds niet wat je met die zin bedoelt [:D]

Leuke plaatjes van deze ex ECR-locs. Ik ben benieuwd welke diensten ze gaan doen...

patatje70

#809
op jouw commentaar ga ik niet in Sicco...voor de lieve vrede op aarde