Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Sicco

#765
citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort
Sicco mooi streven ,maar waar haal je de rest onderdelen vandaan ,als de tsp die toch een redelijke ervaring heeft met dit soort zaken ,er vanaf ziet ....
Bert.


Het is precies die gedachte 'als het TSP het zegt/doet zal het wel goed zijn' die straks zorgt dat deze loc niet meer bestaat. Zij zijn niet de enige met verstand van zaken, sterker nog deze loc is aan het lot overgelaten door hetzelfde TSP. Er wordt maar gemakshalve vanuit gegaan dat het TSP er 'alles aan gedaan heeft', maar dat is in dit geval duidelijk niet zo. Daarnaast hebben wij als jarenlang betalende donateur ook recht op kritiek en een mening (inspraak). Het is prima als iemand geen behoefte voelt om deze specifieke loc te redden, niemand verplicht het iemand, maar een dergelijke kritiekloze, laisser-faire houding is de doodsteek voor het eigen initiatief in de hobby.
Nog even over de CFL-loc, ook dat is weer een makkelijke uitweg.... ja de loc is met priv? geld gekocht, maar qua beeldvorming is dat wel een erg ongelukkig moment en, belangrijker, de loc neemt wel dure stallingsruimte in en straks capaciteit om hem op te lappen - en dat zijn de precies de redenen waarmee men schermt om de 6003 niet te bewaren - het is dus wel degelijk een legitiem bezwaar!

Sicco

#766
Er kan en zal geen sprake zijn van rijvaardige restauratie, het doel is inderdaad uiterlijk herstel, en daarvoor zijn onderdelen nog vrij makkelijk te vinden.

Metpetergaathetbeter

#767
De TSP is een weerspiegeling van onze maatschappij, bedrijven en verenigingen. Net als overal gebeuren ook dingen die eigenlijk niet kunnen, niet zouden mogen kunnen en toch zouden gebeuren ze.[V]  Daarentegen zijn er zaken die zouden moeten gebeuren die niet gebeuren dit is alles is mogelijk door eigenbelang, vriendjespolitiek
sponsering(op deze manier wordt je opgezadeld met de gedachtengang van jouw sponser ; deze valt dan vaak niet te rijmen met algemeen belang en zaken met historisch karakter)[:(!]
Ongetwijfeld zijn er mensen(waarschijnelijk de meeste!!![;)])die een hart hebben voor dit nobel iniatief, maar helaas zijn die anderen er ook.Helaas hebben die laatste het(of dat denken ze toch) het vaak voor het zeggen. Als dat niet het geval is dan kun vaak ook beslissingen sturen, laat iets jaren buiten roesten en dan kom je tot het onvermijdelijk besluit dat het niet meer mogelijk is te restoreren. Op die manier komt er geld, plaats voor iets anders(misschien wel van de vrienden!). Helaas is dit iets dat je nooit kan uitsluiten, ik denk dat zoiets in de menselijke aard ligt ![:(!]
Groeten Peter[;)]

the_gold

#768
Als ze echt willen kan hij nog gered worden... Onderstel er onder, uiterlijke herstelling en je hebt een mooie statische loc om bvb aan de ingang te zetten? Zoals aangegeven zijn er nog 51's genoeg om onderdelen te leveren. Blijkbaar is het voor hen al te laat, niet even de moeite waard.

En zeggen dat er enkele jaren geleden zeker nog iets van te maken was...







chef garde

#769
Het onderstel is dus verdwenen, maar naar waar???

Sicco

#770
Dat klopt, maar met heeft ook nog een plucloc 6010, dus als men de bogies van de 6003 verkoos, zal het met die staat toch wel meevallen [:D]

the_gold

#771
De boogies van de 6010 op de 6003 plaatsen zou dus ook een oplossing zijn niet? Ik ben gewoon 100% zeker dat er van de 6003 zeker nog iets kan gemaakt worden, als statisch object.

Tobin

#772
citaat:
Geplaatst door the_gold

De boogies van de 6010 op de 6003 plaatsen zou dus ook een oplossing zijn niet? Ik ben gewoon 100% zeker dat er van de 6003 zeker nog iets kan gemaakt worden, als statisch object.



Beste the_gold en overige lezers,

ik denk dat er meerderen (waaronder, ik,...)  er zeker van zijn dat er met de 6003 iets mogelijk is. Waarbij de recuperatie van de draaistellen volgens mij aantoont dat de machine niet zo slecht is als men voor doet.

Echter met hier te liggen roepen dat er iets moet gebeuren,
gaat er niet veel gebeuren!

Ik stel daarom voor dat iedereen die een toekomst ziet voor de 6003,
gericht een mail doet naar het TSP om verduidelijking en opschorting van de sloop te vragen!
Liever gisteren dan morgen.

vriendelijke groeten

Tobin

mini-bs

#773
incentive bijvoegen:  als tsp deze lok verder bewaart word ik graag lid

 

harzfreak

#774
Gisteren nog even in Kinkempois geweest en het was zeker de moeite.

Foto's zeggen meer dan tekst [:p]











Groetjes Maarten

Metpetergaathetbeter

#775
Inderdaad mooie foto's !
Bij die eerste zullen we binnenkort moeten schrijven of zingen :
Those were the days, my friend, i hope they never end,...
Groeten Peter[;)]

trainfreak

#776
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Inderdaad mooie foto's !
Bij die eerste zullen we binnenkort moeten schrijven of zingen :
Those were the days, my friend, i hope they never end,...
Groeten Peter[;)]

Die 62 zal wel nog een tijdje meegaan, de 55's daarentegen[:(]
Spoorse groeten
Dimitri

PeterC

#777
citaat:
Geplaatst door harzfreak

Gisteren nog even in Kinkempois geweest en het was zeker de moeite.



Maarten, heb je toevallig een adres of co?rdinaten van Kinkempois?  Volgende week moet ik voor mijn werk in Luik zijn en misschien kan ik eens van de gelegenheid gebruik maken om te 'passeren'.  Is het terrein vrij toegankelijk?
Groetjes, Peter


rixke rail

#778
De 2124 onder de tags : [:(][:(!][V]


IRf 4137 Leuven-Kortrijk.
Foto is genomen in de rapte vanuit mijn venster, vandaar de slechtere kwaliteit ! [B)]
Maar ik wou ze jullie toch niet onthouden.
Modelspoorse groeten, Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Poyaud

#779
Iemand van hier die dinsdag 23/11 op het perron stond te Gentbrugge en die de 6210 heeft 'gespot' ?

Bedankt ,
Dieter.