Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Metpetergaathetbeter


the_gold

Blijkbaar is er veel rollend materieel verhuist vanuit Steenbrugge naar Melle.
Ondertussen staat de 1602, 6303, 4006, een klassiekje, alsook de 1503 en 64 uit train world netjes binnen.

Er zou nog een benelux reeks 11(1187) in Brugge staan.
Ook een vlottende cabine reeks 52 die als onderdelenbank dient voor de 5404 staat buiten geparkeerd. Ook 2 blauwe 51ers zouden er als onderdelenbank staan.

Leuk dat de 5512 een leven krijgt bij het patrimonium. Laten we hopen dat hij binnenkort net als de dms een nieuwe kleurstelling krijgt.

Bedankt om de mooie foto's te delen hier.



Metpetergaathetbeter

eigenlijk was die in oranje toch veel mooier. Een uitmonstering die ze nooit hadden bij de nmbs dat groen

the_gold

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 januari 2022, 14:37:01 PM
eigenlijk was die in oranje toch veel mooier. Een uitmonstering die ze nooit hadden bij de nmbs dat groen

Ik volg je mening.

Jappy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 januari 2022, 14:37:01 PM
eigenlijk was die in oranje toch veel mooier. Een uitmonstering die ze nooit hadden bij de nmbs dat groen

De reden hiervoor is dat deze zal dienen als begeleidingswagen voor de 29.013 wanneer deze haar ritten op het hoofdnet gaat hervatten.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

the_gold

Is er sprake dat het patrimonium terug ritten zal kunnen doen?

chef garde

Vrees daar voor, geen toestemming meer van Infrabel

Jappy

Citaat van: the_gold op 29 januari 2022, 22:04:14 PM
Is er sprake dat het patrimonium terug ritten zal kunnen doen?

Het doel was toch dit jaar daar terug mee te beginnen. De 29er krijgt momenteel een revisie, het DMS rijtuig gaat dienen als begeleidingswagen... Er worden vooruitgangen geboekt ten einde dat doel te bereiken ja.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

factageklerk

DMS wagen als begeleiding voor de 29.013? ik vind dat dat er eigenlijk niet echt bij past....... Ik veronderstel dat ze daar da, toch andere wagen voor zullen gebruiken.
 

Metpetergaathetbeter

ik denk dat ze naar de gebruiksvriendelijkhied gekeken hebben en hem in  een minder opvallend kleedje gestoken hebben daarvoor

Jurgen

Citaat van: Jappy op 29 januari 2022, 21:58:27 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 januari 2022, 14:37:01 PM
eigenlijk was die in oranje toch veel mooier. Een uitmonstering die ze nooit hadden bij de nmbs dat groen

De reden hiervoor is dat deze zal dienen als begeleidingswagen voor de 29.013 wanneer deze haar ritten op het hoofdnet gaat hervatten.

Wat gaat er dan met de M2 gebeuren die daar altijd voor heeft gediend?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


Lijn50

Goede middag,
Zaterdag 5/2 was een van de zonnigere dagen tot nu toe in 2022, met daarbij de omleidingen tussen Wezet en Leuven vanwege werken tussen Tongeren en Hasselt.
Genoeg redenen om nog eens naar Pousset te trekken waar de lange goederentreinen in de rechte lijn goed tot hun recht komen.
De Linzshuttle met de 513-10 vroeger van Lineas, nu onder een nieuw jasje rijdend voor Railtraxx

RTX 513-10--2022-02-05--004
by Philippe Smets, sur Flickr

De zondag daarvoor was er al dezelfde omleiding maar de laagstaande zon verhinderde veel fotos.
Toch de BASF trein, nu gereden door Lineas, richting Antwerpen.

Lineas 186293+186502--2022-01-30--084
by Philippe Smets, sur Flickr

Groetjes,
Philippe

C.B.

Deze Linz shuttle heeft nooit van ons geweest (Lineas) , of heb je over de loc?
We hebben de Austria Xpress en toenmalige Graz & Wels Xpress (deze laatste is dus al lang opgeheven.)
Groetjes.
Claudio.

Powered By Diesel

Gisteren te Diest Molenstede RTB Cargo met de Clockwork Traxx kunnen vastleggen.
Nu is het nog wachten op het model van Piko (71187)...


RTB CARGO TRAXX 186 423-0 Clockwork - 41500 - Molenstede Diest 09022022 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel