Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

PeterBrz

#570
Knappe foto's John [;)]

Voor de liefhebbers; PB03 "Mireille" staat al een weekje met technische problemen aan de kant in Montzen.
Voor wie haar dus nog niet op foto heeft [:D] ze zal niet rap gaan lopen denk ik! [8D]

Groeten, Peter

OMC

#571
citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Knappe foto's John [;)]

Voor de liefhebbers; PB03 "Mireille" staat al een weekje met technische problemen aan de kant in Montzen.
Voor wie haar dus nog niet op foto heeft [:D] ze zal niet rap gaan lopen denk ik! [8D]

Groeten, Peter



Bedankt Peter ;)

Nu we het toch over de liefhebbers hebben, Captrain heeft er recentelijk een nieuwe loc bij: 6609 (met onder dit nummer op de kast nog de vermelding "PB05"). Het gaat hier om de ex-Rail4Chem PB05, nu in Captrain-livrei, grijs met beide fronten gifgroen. Eveneens is het nu bekend dat de ex-Rail4Chem 66020 (geel-zwart met R4C-logo) nog steeds in deze kleuren rondrijdt en dit voor de firma RBB, tevens nauw verbonden met Captrain.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

harzfreak

#572
Hierbij nog enkele foto's van woensdag in Tongeren en van vandaag in Nerem.

Tongeren;






Nerem




Groetjes Maarten

ERVIN

#573
Het begint stilaan duidelijk te worden dat er meer en meer priv?-maatschappijen beginnen rond te rijden op het belgische net , en ( bijna) allemaal met Class 66'ers , het bewijs dus dat deze locs bijzonder goed moeten zijn , mss moet de NMBS ook maar eens beginnen nadenken om er zo enkele aan te schaffen.[:p]

Bedankt voor de info ( OMC) en de knappe foto's ( collega's)[;)]

Alain

#574
In Zeebrugge stond dit weekend een reeks reeks 20 afgesteld. (Nee dit is geen typfout) Verder vandaag nog even langs de noorderdokken gepasseerd.

Heb ze ook zien staan, mooi zicht.[:)]

Mattias

#575
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Het begint stilaan duidelijk te worden dat er meer en meer priv?-maatschappijen beginnen rond te rijden op het belgische net.



T'is te zien hoe je het bekijkt h? [;)]

Eigenlijk zullen er minder en minder te zien zijn denk ik...

Vroeger had je verschillende firma's op het net... Denk maar aan:

NMBS
SNCF Fret
SNCF Fret BNLX
Trainsport
DLC
Veolia France
DB
Rail4Chem
ECR
Europorte
Railion
ERS

Dit zijn er (12) die ik zowat spontaan kan opnoemen die je pakweg 2 jaar terug nog zag rondrijden.

Als je ziet hoeveel er samengewerkt wordt en/of overgenomen, dan zijn dit er nu nog een pak minder (8)!

NMBS
SNCF Fret
Captrain BNLX
Trainsport
Crossrail
ECR
Europorte
Railion

Waar ik je wel gelijk in kan geven is dat er meer en meer kleurstelling is gaan veranderen!
Van grijs/blauw van ERS tot de Congolese vlag van Ascendos en het mottig grijs van de locs van Crossrail...
Terwijl je enkel die grijze locs rondrijden had van DLC (pakweg 5 jaar terug)...

Dat al die priv? erbij is gekomen is een goeie zaak voor de fotograaf. Er is eens wat afwisseling in kleuren. Maar... Als je dan eens achteraf alle treinfoto's bekijkt van de priv?, dan valt er iets op. Het zijn pot vol koffie allemaal van die Canadese piepdozen op wielen...

Ooit verveelt dat wel... We leven nu eenmaal jammer genoeg in een tijd waar het goedkoper is om van 1 soort materieel een massaproductie te maken.

Dus mijn antwoord: NMBS en Class66 ??? nee dankje [;)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

harzfreak

#576
Toen we onderweg waren naar Antwerpen kregen we een telefoontje dat de allernieuwste Captrain PB05 net gepasseerd was in Kuringen. En op dat moment zaten we op de trein in Hasselt..... Dus doen we het raam open en dit is wat ik zag ;-)
Spijtig genoeg waren de omstandigheden niet ideaal voor een foto (2 kruisende treinen vanuit een rijdende trein).

Het gaat hier dus om de nieuwste lok van Captrain met nr 6609 of PB 05 (Ex Rail4chem PB05) met een trein Kaoline naar het Oostenrijkse Gratwein-Gratkorn.

Nogmaals dank aan de tipgever en aan OMC voor de info van de loc ;-)

Groetjes Maarten

ERVIN

#577
En jij bedankt voor de mooie foto.[;)]

the_gold

#578
Is geen misse foto vind ik [;)]

OMC

#579
Goei vangst Maarten, ik had de loc donderdag in het donker naast de Ring van Antwerpen gezien ... Dus gauw ff de melding hier geplaatst dat de jacht kon begonnen worden [:D] Weet jij meer van die kaolinetrein uit Antwerpen? (sommige tipgevers van mij zijn vrij stil de laatste weken[:(])
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

#580
citaat:
Geplaatst door OMC
(sommige tipgevers van mij zijn vrij stil de laatste weken[:(])



Ai ai  , zijn " ze " weer bezig , toch erg h?.[xx(]

patatje70

#581
een schitterende foto ...zeker als je weet dat hij uit een trein getrokken is....A+

mvg Wim

harzfreak

#582
citaat:
Geplaatst door OMC

Goei vangst Maarten, ik had de loc donderdag in het donker naast de Ring van Antwerpen gezien ... Dus gauw ff de melding hier geplaatst dat de jacht kon begonnen worden [:D] Weet jij meer van die kaolinetrein uit Antwerpen? (sommige tipgevers van mij zijn vrij stil de laatste weken[:(])



Spijtig genoeg weet ik ook niets meer over deze treinen, afgelopen woensdag en vrijdag heeft hij ook gereden maar toen heb ik niets gezien.
En over die tipgevers is het hier ook even stil. Als ik nog een tip binnen krijg over een speciale trein dan is dat dankzij een alerte treinspotter die langs het spoor staat en mij een sms stuurt.
Wat ik dan h??l erg vind is dat bepaalde mensen die meer info hebben die dan alleen voor hun houden. Omdat zij een exclusieve foto willen hebben[:0] Volgens mij is het nog altijd een hobby en niet een competitie.
Groetjes Maarten

eddy

#583
Kan iemand mij zeggen welk het doel is van deze wagens.Deze stonden vandaag afgesteld in Diest.








groeten eddy

SuSke

#584
Is dat geen trein om aan de bovenleiding te werken.
Een groot lang loopbords (nu met neergslagen leuningen) op het dak.
Een paar materiaal containers en een schaftkot.
Een wagon met een generator erop en een aparte container voor de toezichter van Infrabel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.