Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

#495
@13erke: die Captrain heb ik niet meer gezien, Hans wel geloof ik te Schijnpoort.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

harzfreak

#496
Zaterdag heb ik de 1816 gezien op het testcentrum van Siemens in Wegberg-Wildenrath.

Groetjes Maarten

OMC

#497
citaat:
Geplaatst door Michiel

John, zoals je zelf zegt, het is een hobby. Laat je plezier niet vergallen door een misplaatste vorm van concurrentie. "Hij bouwt modeltreintjes mooier, sneller, groter of wat dan ook dan ik, dus bouw ik ze niet meer?!" [:0] Doe vooral wat je tof vindt, geniet ervan, deel je ervaring en geniet van wat mede-knutselaars (of fotografen in dit geval) ervan bakken. [;)]

...en als het je mag sterken, ik trek ook bijna dagelijks foto's van het grootspoor, maar ik kan absoluut niet tippen aan wat jullie op de gevoelige chip vast leggen. Maar ik blijf toch genieten van jullie prachtbeelden! [:D]



Jij en enkele anderen hebben gelijk. Ik ben nogal snel geweest in mijn conclusie en vandaar die overhaaste (zelfs domme) beslissing. I'll be back ergens deze week [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ERVIN

#498
Om even verder te gaan over de concurrentiestrijd , ik heb het zaterdag , eigenlijk voor het eerst ,mogen meemaken.[:(]

We ( John , Hans , mijzelf en nog enkele andere spotters) stonden in Antwerpen-Luchtbal , als je hoort wat er daar allemaal verteld wordt , en hoe " ze " met mekaar omgaan , nee sorry , dat heeft nog maar weinig met een " hobby " te maken , dat is pure concurrentie , proberen om zoveel mogelijk treinen te filmen en die dan zo vlug mogelijk op Youtube zetten , om toch maar meer vieuws te hebben dan een ander , opscheppen over wat zij allemaal al gezien hebben , en als je dan even vraagt of er nog iets moois gaat komen weten ze plots niets meer , terwijl ze hun laptop in hun handen hebben waarop heel wat moois staat dat de revue nog moet passeren.....[xx(]

Nee , dan doe ik het liever , net als John , enkel voor de fun , en om te proberen om een trein zo mooi mogelijk op de gevoelige plaat te zetten , om er daarna thuis van te kunnen genieten , en voor de liefhebbers , dit hebben wij gezien verleden week zaterdag (11/09)..






Powered By Diesel

#499
Ervin, als ge in 't stad komt(centrum van de wereld, rest is parking), moette ertege kunnen dat er  gestoefd wordt h?. [:D]
Leuke foto's, vooral die sncf in oude kleurstelling. Die had ik nog niet gezien daar.
running on heavy fuel

13erke

#500
Hey Ervin,

leuke foto's, die astride heb ik nog gezien, dat fretje (blauwe diesellok) jammer genoeg niet meer. Om welk uur is die doorgekomen?

wisselstromer

#501
"'t stad (centrum van de wereld, rest is parking)"
waar heb ik da nog gehoord

toch mooi dat onze antwaarse vrienden de bescheidenheid hoog in het vaandel dragen ;-)


ps
schoon fotos manne , doe zo verder!!
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

OMC

#502
citaat:
Geplaatst door Powered By Diesel

Ervin, als ge in 't stad komt(centrum van de wereld, rest is parking), moette ertege kunnen dat er  gestoefd wordt h?. [:D]
Leuke foto's, vooral die sncf in oude kleurstelling. Die had ik nog niet gezien daar.



Misschien even verduidelijken wat ik met mijn standpunt bedoelde: het ging mij niet om wat er gefotografeerd en op internet gezet word maar wel de vorm van collegialiteit. Ieder heeft met zijn foto's een doel voor ogen maar dat wil niet zeggen dat men met zijn foto's of films moet proberen in kwantiteit of kwaliteit de beste te zijn en anderen die zich daarmee niet bezig houden lastig te vallen. Elkaar de loef af steken is helemaal niet nodig maar eigen aan de mens zeker? Info delen is ook een zeldzaamheid aan het worden bij sommigen, je kan echter niemand verplichten daartoe ... Ik heb er helemaal geen probleem mee dat anderen veel mooiere foto's maken dan ik, kan ik zelfs nog uit leren [:)]
Die blauwe SNCF loc is een heel moeilijk te traceren loc, je moet echt veel geluk hebben om die eens tegen te komen op volle baan!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Sicco

#503
Zeker zonder groentje erbij en met zo'n mooie trein!

Johan Poelmans

#504
Ik vind grootspoor en treinspotten vooral interessant om te weten welk materieel er op mijn modelbaan kan rijden, en hoe ik de scenery natuurgetrouw nabouw. Gelukkig zijn er enkele bezetenen die alleen maar treinspotten en al hun fotos op internet zetten, zodat ik gewoon via internet mee kan kijken en voor de rest bouwen aan mijn nieuwe baan [:D]

Ik kan vanuit die insteek dus totaal de concurrentiestrijd niet begrijp, maar persoonlijk vaar ik daar wel bij [:o)]
 

OMC

#505
citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

Ik vind grootspoor en treinspotten vooral interessant om te weten welk materieel er op mijn modelbaan kan rijden, en hoe ik de scenery natuurgetrouw nabouw. Gelukkig zijn er enkele bezetenen die alleen maar treinspotten en al hun fotos op internet zetten, zodat ik gewoon via internet mee kan kijken en voor de rest bouwen aan mijn nieuwe baan [:D]

Ik kan vanuit die insteek dus totaal de concurrentiestrijd niet begrijp, maar persoonlijk vaar ik daar wel bij [:o)]



Daar gaat het mij ook om, ik ben nog maar 24 jaar maar als ik zie hoe de spooromgeving hier veranderd is in 15 jaar tijd vind ik het ook bijzonder interessant om binnen pakweg terug te kijken naar foto's van mooie en soms ??nmalige treinen die hier hebben gereden. Bekijk het als een tastbare herinnering aan het verleden in de toekomst.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ysbeer

#506
Ik ben verbaasd over die vijandigheid tussen treinfotografen.
Ik fotografeer en film al zeker 30 jaar,vooral in duitsland en nederland.
En echt als je een goed plaats weet of vind dan staan daar soms wel 30 man,maar altijd deelt men informatie,gaat niet voor elkaar staan,ed
Nee ik voel mij altijd in een vriendenclub (onbekende mensen met een hobby).
Opscheppers die alles wat niet te fotograferen is toch hebben gefilmd met machtige resultaten,die heb je overal.
Ik denk altijd maar LML  =laat maar lu.....
wim

PeterBrz

#507
Een leukerd om na te maken in model;

HLE 2609 & 2318 met staaltrein komende van Gent-Noord met bestemming Genk-Goederen. Wagons van het type shimms en shimmns zijn beladen met staalrollen.



Groeten, Peter

Stefke

#508
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ik ben verbaasd over die vijandigheid tussen treinfotografen.
Ik fotografeer en film al zeker 30 jaar,vooral in duitsland en nederland.
En echt als je een goed plaats weet of vind dan staan daar soms wel 30 man,maar altijd deelt men informatie,gaat niet voor elkaar staan,ed
Nee ik voel mij altijd in een vriendenclub (onbekende mensen met een hobby).
Opscheppers die alles wat niet te fotograferen is toch hebben gefilmd met machtige resultaten,die heb je overal.
Ik denk altijd maar LML  =laat maar lu.....
wim



Bij vliegtuigspotters heb je die concurrentie ook wel een beetje.
Daar komtnog bij dat ze hier met trapladders op de spotplek komen. De ene al met een hogere trapladder dan de andere. En drummen maar om op de voorste rij te staan.
 

Jurgen

#509
Aan al degene die hier foto's plaatsen: doe gewoon verder! Niet iedereen is even goed in het maken van foto's van rijdend materieel en jullie kunnen dan een grote hulp zijn.

Ik geniet iedere keer weer van de foto's die hier geplaatst zijn en het maakt mij niet uit of dat vanop een trapladdertje was of niet hoor.

Laat de zeikerds maar gewoon zeiken. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.