Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

janieburton

Citaat van: OlivierV op 16 februari 2016, 19:21:56 PM

HLE2903 met een trein met wagens met Engels profiel. Trein rijdt van Neuss in Duitsland tot Engeland.

Even de vraag terug stellen.

Is het dan een loc van Eurotunnel die die goederentreinen door de tunnel "trekt" en aan de andere zijde worden overgenomen door Britse loc's of zijn het vanuit Calais al Britse loc's die de goederentreinen "trekken"?
 

OlivierV

Citaat van: LS Models op 20 februari 2016, 18:48:04 PM
Mooi Oli! Ik heb hem ook!   8) ;)

Foto knippen, want foto's citeren is een beetje onnozel.

Was dat ook de 6609 van Captrain? Bij jou was hij precies vol.


Citaat van: janieburton op 21 februari 2016, 02:34:06 AM
Citaat van: OlivierV op 16 februari 2016, 19:21:56 PM

HLE2903 met een trein met wagens met Engels profiel. Trein rijdt van Neuss in Duitsland tot Engeland.

Even de vraag terug stellen.

Is het dan een loc van Eurotunnel die die goederentreinen door de tunnel "trekt" en aan de andere zijde worden overgenomen door Britse loc's of zijn het vanuit Calais al Britse loc's die de goederentreinen "trekken"?

De reeks 29 heeft bij mijn weten geen permissie om in Engeland te mogen rijden, denk trouwens dat die daar ook niet veel kan doen, omwille van het feit dat grote delen van hun spoorwegnet zonder bovenleiding is. Ge vindt zelfs foto's van Eurostar stellen die zonder bovenleiding rijden in Engeland ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 21 februari 2016, 12:31:36 PM


Citaat van: janieburton op 21 februari 2016, 02:34:06 AM

Even de vraag terug stellen.

Is het dan een loc van Eurotunnel die die goederentreinen door de tunnel "trekt" en aan de andere zijde worden overgenomen door Britse loc's of zijn het vanuit Calais al Britse loc's die de goederentreinen "trekken"?

De reeks 29 heeft bij mijn weten geen permissie om in Engeland te mogen rijden, denk trouwens dat die daar ook niet veel kan doen, omwille van het feit dat grote delen van hun spoorwegnet zonder bovenleiding is. Ge vindt zelfs foto's van Eurostar stellen die zonder bovenleiding rijden in Engeland ...

Olivier dank voor het antwoord ivm de reeks 29(en wat ook logisch is dat die daar niet kunnen rijden) maar mijn vraag is welke locs trekken die treinen dan door de Chunnel? De locs van de Chunnel of zijn het speciale Britse locs die die goederentreinen al komen halen in de Chunnel terminal in Calais?
 

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 21 februari 2016, 12:31:36 PM
Citaat van: LS Models op 20 februari 2016, 18:48:04 PM
Mooi Oli! Ik heb hem ook!   8) ;)

Foto knippen, want foto's citeren is een beetje onnozel.

Was dat ook de 6609 van Captrain? Bij jou was hij precies vol.

Bij mij was het ook de 6609 én op woensdag komende uit Essen-Antwerpen.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Altijd tof als ge niet lang wortel moet schieten.
Had wel beter mijn ISO waarde op 800 gezet (ipv 1600), want dat donker worden doet er geen goed aan.

BLOG HLE2838 @ Wichelen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Ik heb er geen fotos van maar te Mechelen heb ik 2 blauwe traxxen met oranje band gezien.  Diesel locs in dubeltractie.  Raildox of zoiets
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: evan op 24 februari 2016, 23:06:09 PM
Ik heb er geen fotos van maar te Mechelen heb ik 2 blauwe traxxen met oranje band gezien.  Diesel locs in dubeltractie.  Raildox of zoiets
Yes, was voor homologatieritten. fotootje van Wallorail:



Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

#3967
Citaat van: vyncky op 25 februari 2016, 12:50:29 PM
Citaat van: evan op 24 februari 2016, 23:06:09 PM
Ik heb er geen fotos van maar te Mechelen heb ik 2 blauwe traxxen met oranje band gezien.  Diesel locs in dubeltractie.  Raildox of zoiets
Yes, was voor homologatieritten. fotootje van Wallorail:

"Irriterende foto"

Yannick

Merci Yannick,

Vandaag weer gezien te Mechelen.  Speciaal geluid ook zo die dieselmotor ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

't zien er net 2 elektr. locs uit waarbij men de panto's vergat te plaatsen ! ;D ;)

ERVIN

@Raf , in dit topic worden foto's geplaatst en informatie gevraagd/gegeven van de " echte " treinen , gelieve hier rekening mee te houden a.u.b.  ;)

janieburton

Citaat van: OlivierV op 24 februari 2016, 19:39:52 PM
Altijd tof als ge niet lang wortel moet schieten.
Had wel beter mijn ISO waarde op 800 gezet (ipv 1600), want dat donker worden doet er geen goed aan.

BLOG HLE2838 @ Wichelen

In de buurt waar je woont kun je toch vrij foto's nemen, in het stad gaat dat minder omdat er meer niet vrij toegankelijke plaatsen zijn.
 

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Ben

Mooie platen mannen, ik kan daar wel van genieten. :)

Het citeren van berichten inclusief foto is wat irritant, kan dat achterwege blijven? ;)

Gr, Ben.

Peter

Komen deze loks (en rijtuigen) regelmatig tot in Zuid Duitsland  of was dit een uitzondering?
Hier een foto van de 2807 tussen Augsburg en München (Bayern)

Met vriendelijke groeten
Peter