Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

railman56

#1215




enkele sfeerbeelden van bocht in ekeren (22-07-2011)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railtravelmanager

#1216
hallo,
je eerste foto bovenaan HLE reeks 20 + SNCF rijtuigen was dit de INT 295/296 Basel-Brussel-Basel ?[:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

OMC

#1217
Omdat ik de laatste weken meer zakken gips en verfrollen heb vastgehad dan m'n fototoestel is er hier nog eens wat beeldmateriaal vanuit de achtertuin en n?t ietsje verder:


Zoals al eerder gezegd is de reeks 23 een met uitsterven bedreigde soort, een defect dat meerdere onderdelen vraagt is al een reden tot "in park" zetten van de loc. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig om te weten dat dit het begin van het einde is voor zulke locs. De 2321 daarentegen rijdt nog vrolijk zijn diensten en op 3 juni was de machinist even vrolijk (of hij vond het gewoon leuk om gefotografeerd te worden!?) dan zijn loc die hier een lading uit Ronet aan de haak heeft. (Deurne, 03-06-2011)


2623 en 2360 moeten op een veilig sein wachten alvorens richting Antwerpen-Noord te kunnen verder rijden. De lading is een gemengde goederentrein uit de Waaslandhaven. En dat E-locs niet altijd saai zijn kan je op volgende link beluisteren: http://www.youtube.com/watch?v=o0W4ALWtL2M Foto gemaakt te Antwerpen-Oost op 08-06-2011.


Sinds enkele maanden is er ook weer een echte trein uit Groot-Brittanni? die ons landje aandoet. Buiten de trein tussen Trafford Park (Manchester) en Aachen-West is er ook een staaltrein Beverwijk (NL) - Llanelli (Wales). Tussen Beverwijk en Antwerpen-Noord wordt de tractie voorzien door 2 Vlaamse Reuzen, de DBSR 6500'en, en vanaf Antwerpen-Noord tot Calais neemt een loc van de reeks 12 de rit voor zijn rekening. Het gaat hier om een homogene trein met blauwe dekzeilen. (Antwerpen-Luchtbal, 08-06-2011)


In de Kempen zijn het graag geziene gasten, de PET-treinen rijdende tussen Aachen-West/Venlo en Herentals. De laatste maanden is de trafiek opvallend de dieperik ingegaan, zodoende zelfs dat waar er 2 jaar geleden vaste dienstregelingen waren nu in real-time gereden word. Op de foto mag de PB20 van Crossrail, die overigens aan zijn laatste kilometers voor Crossrail bezig is, een PET-trein trekken van Herentals naar Ziltendorf via Roosendaal en Venlo. Deurne, 09-07-2011


De onfortuinlijke 2346 staat hier troosteloos op een opstelspoor voor de Tractiewerkplaats van Antwerpen-Noord te wachten op zijn (allicht bekend) lot. Deze loc was op 1 maart 2011 betrokken bij een botsing met een vrachtwagen te Wilsele en werd een tijdje later overgebracht naar zijn depot in Antwerpen. Antwerpen-Noord, 09-07-2011


Het is zomervakantie en dat is ook bij het spoorwegverkeer voelbaar, diverse goederentreinen zijn dan traditioneel afgeschaft of rijden in verminderde samenstelling rond. Bij Crossrail zijn dit vooral de treinen tussen Genk en het Italiaanse vaste land en tussen Antwerpen en Ludwigshaven. Die laatste trein zien we op de foto met op kop de DE6302 en een vrij goed geladen trein naar de Duitse chemiestad. In augustus is deze trein zo goed als elke week afgeschaft. Deurne, 22-07-2011


En dat de SNCF een grootmacht in wording is in het cargoverkeer is bewijst hun groeiende aanwezigheid in Antwerpen met cargo naar o.a. Lille-D?livrance, Vierzon, Perpignan, Hendaye, Somain, Tergnier, Issoudun, enz. Veel van die treinen worden gereden door de immer sympathieke diesellocs van de reeks BB 467000. Zo ook bovenstaande (tank)containertrein die afkomstig is van Dourges en Antwerpen D.S.-Combinant als eindbestemming heeft. Deurne, 22-07-2011


En sinds enkele dagen heb ik op mijn website een nieuwe rubriek het leven gegeven, namelijk eentje met foto's die het spoorweglandschap uit de vroegere jaren schetsen. Alle krediet gaat dan ook uit naar de maker van die foto's en dat is Alain Janmart. Ik heb voor bovenstaande foto gekozen omdat de 5514 in een ander topic op dit forum ook al eens aan bod gekomen is. Foto is in Luik-Guillemins gemaakt op 06-06-1977 door A.Janmart

En dan nog eventjes eraan toevoegen dat ik het enorm leuk vind dat zoveel leden van het forum met het fototoestel op weg zijn, op ietsje meer dan anderhalf jaar hebben we 83 pagina's met fotomateriaal en een schat aan informatie verzameld! iets om met recht en rede trots op te zijn, doe zo verder mannen [8D]

John
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#1218
Mini-bs, de 55ers konden niet beter gepositioneerd zijn om foto's vanaf de brug te nemen, leuk! [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

#1219
Hey OMC,

Die staaltrein met huifwagens heb ik 2 weken geleden ook gezien te kapellen met twee rode 6500 richting Antwerpen.

Mooie foto's overigens!

@Mini bs,

Dat is de plek waar ik ze ook gezien heb.  Zo een hoopje bij elkaar[:D].

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mini-bs

#1220
Ja leuk he, tip voor wie ze daar ook eens wil te pakken krijgen:

E19-afrit vilvoorde --> Vilvoorde maar net voor het rond punt met de vuist de baan naar Perk nemen. Even voorbij de Skoda-garage heb je rechts een baan waar geen auto's meer in mogen rijden, en laat dat nu net die brug zijn waar ze de balasttreinen onder parkeren. (jekan daar dan ook zelf bovenop parkeren)
Met nog heel wat werk richting Schaarbeek voor de boeg denk ik dat ze nog regelmatig daar leuke combi's zullen achterlaten...

 

dirkkerckhofs

#1221
B...

Dirkedankt voor de tip, want ik had ze inderdaad ook van op de autosnelweg gezien. Maar dan ben je er rap voorbij h?
citaat:
Geplaatst door mini-bs

Ja leuk he, tip voor wie ze daar ook eens wil te pakken krijgen:

E19-afrit vilvoorde --> Vilvoorde maar net voor het rond punt met de vuist de baan naar Perk nemen. Even voorbij de Skoda-garage heb je rechts een baan waar geen auto's meer in mogen rijden, en laat dat nu net die brug zijn waar ze de balasttreinen onder parkeren. (jekan daar dan ook zelf bovenop parkeren)
Met nog heel wat werk richting Schaarbeek voor de boeg denk ik dat ze nog regelmatig daar leuke combi's zullen achterlaten...




Johan Poelmans

#1222
Leuk die grootspoor fotos. Zo komen we weer te weten dat er SNCF materiaal op belgische modelbanen kan rijden [:D]

Weet er iemand of er een merk is die die BB467 in HO 2 rail heeft uitgebracht? Een korte google actie leverde niets op :(
 

evan

#1223
Hoi Johan,

Voor een zelfs zeer gunstige prijs:

http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=4&child_id=1&id=95171

Goede rijeigenschappen en redelijk goed van detail.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

#1224
Ik heb laatst zo'n BB 467000 gekocht bij een Duitse onlineshop, ook een exemplaar van Piko. Zeer degelijke rij eigenschappen en prima afwerking voor een nochtans vrij moeilijk model.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Johan Poelmans

#1225
Net 2 besteld, een groene FRET en een blauwe. Lijkt me wel een leuke treinschakeling voor een vooral op goederen georienteerd baantje ;)
 

erik50

#1226
De blauwe?
Verschijnt deze ook op het Belgische net?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Johan Poelmans

#1227
Hier en daar toch fotos gevonden die zeggen van wel...

Ziehier filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=VrAaa11o3IM

Groeten,
Johan
 

OMC

#1228
Er was een blauwe loc die hier af en toe wel eens te zien was, de 467629, maar die rijdt niet meer voor SNCF Fret maar wel voor SNCF Infra en is bijgevolg niet meer in Belgi? te zien. Een andere, 467553, heeft blijkbaar zijn plaats ingenomen in de trafiek tussen Belgi? en Frankrijk.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

#1229
citaat:
Geplaatst door OMC

Er was een blauwe loc die hier af en toe wel eens te zien was, de 467629, maar die rijdt niet meer voor SNCF Fret maar wel voor SNCF Infra en is bijgevolg niet meer in Belgi? te zien. Een andere, 467553, heeft blijkbaar zijn plaats ingenomen in de trafiek tussen Belgi? en Frankrijk.



Klopt!

Hierbij een fotopagina met, op een stuk of 2 locs na, alle locs die in belgie komen/kwamen, de laatste jaren...

http://www.bfoto.be/tractie.php?id=129

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder