Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

OMC

#120
Dirk is auteur van een grote hoeveelheid meesterlijke filmpjes over GM-diesels (heb al vaak laten blijken op zijn Youtube-account [:D])!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

harzfreak

#121
Sinds december 2009. Word de p-trein 8308 Brussel-zuid - Tongeren. verzekerd met een 23.
Op volgende foto zijn we hem in Tongeren.

Groetjes Maarten

D_Loc

#122
citaat:
Geplaatst door factageklerk

Gevonden op het net. Ik weet niet of het hier al op het forum staat, maar ik vond het de moeite waard om hier te plaatsen
http://www.youtube.com/watch?v=VIyazUS63dc&feature=related

ik geloof zelfs dat die persoon hier op het forum zit


Yep, hier ben ik[8D]
Ik heb nog een soortgelijke opname van de CFL 1604
http://www.youtube.com/watch?v=N7if9Un50z8

Beide opnames zijn gebruikt om er een Loksound van te maken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

harzfreak

#123
Vandaag ben ik even naar Genk-goederen en Hasselt geweest. In genk goederen was bij het rangeren een kleine ontsporing gebeurd. Een loc was namelijk wagens aant op duwen, maar remde te laat. Met als gevolg dat een as de ballast op liep. Verder waren ze op lijn 21c (Bilzen-Genk Goederen) balast aant onderstoppen.
In Hasselt daarentegen zijn nog 4 91'ers aanwezig. 1 van hen stond in park, de andere 3 worden gebruikt. Voor break's en andere stellen te verzetten of de werkplaats in te duwen.

Hieronder vindt je enkele foto's.
Meer foto's vindt je op mijn fotosite  //www.flickr.com/photos/maartenschoubben



Groetjes Maarten

b-shunting

#124
mooie foto's[;)]
minibaantje tp 4,diesel

harzfreak

#125
Sinds december 2009 wordt de aansluiting van Hessenatie in Tongeren weer gebruikt. Normaal worden de treinen door een 77 van de NMBS gebracht. Maar soms zoals op 27-04-2010 gebeurd het met een G2000 van Rurtalbahn.

Op deze foto zien we de V204 van Rurtalbahn in het station van Tongeren. Hij zal zodadelijk vertrekken als 46667 naar Aachen-west. Hier zal er een andere lok voor de trein komen. Waarna hij verder zal rijden naar Ciumesti (Roemeni?).

Groetjes Maarten

B-Cargo

#126
COBRA zet er ook wekelijks treinen af en haalt er ook op. Raccordement wordt dan bedient door 77'er van Cargo Genk en afgezet/opgehaald door een Traxx.. vind het raar dat de treinnummer dezelfde is als de Cobra trein?

harzfreak

#127
Ja, Inderdaad ik vond het ook vreemd dat die dezelfde nummer hebben.
Groetjes Maarten

PeterBrz

#128
Vandaag de overbrenging van de stomer voor het Stoomfestival van Maldegem gaan spotten! (Stockem-Schaarbeek)
Foto's volgen snel!

Groeten, Peter

harzfreak

#129
Zoals Peter al aanhaalde is vandaag de Luxemburgse stomer van "Train 1900" overgebracht naar Schaarbeek. De rit begon deze morgen in Stockem om 9u48. Via lijn 162 en 161 kwam de lok uiteindelijk rond 18u00 in Schaarbeek.

Zelf heb ik hem kunnen fotograferen in Ottignies en Groenendaal.

Ottignies






Groenendaal


Meer foto's kan je vinden op www.flickr.com/photos/maartenschoubben
Groetjes Maarten

trainfreak

#130
Prachtige foto's van een prachtige machine!
Spoorse groeten
Dimitri

harzfreak

#131
Op 2 mei 2010 reed er een bedevaartstrein van Nederland via Belgi? naar Lourdes. Normaal was er een HLE 27 voorzien. Maar tot grote vreugde kwam er een 23 voor in Maastricht. De 23 trekt de trein tot Jeumont. Hier vindt opnieuw een lokwissel plaats. Waarna de trein verder rijdt naar Lourdes.

2359 Vertrekt in het station van Maastricht met de bedevaartstrein


Groetjes Maarten

conducteur

#132
Ik Heb gisteren een filmpje gemaakt in Eeklo (stoomfestival van Maldegem terwijl ze de de loc aan het 'omlopen' waren.
www.treinbaanrian.be/rangeerbewegingen.wmv
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

niko

#133
dinant

mvg Niko

PeterBrz

#134
Een brede waaier aan maatschappijen voorziet autotreinen van en naar Tongeren. Zo stond er vandaag een aangename verrassing te wachten;

MRCE Rurtalbahn 653-05
De loc zal in het station van front wisselen, om zo richting Aken koers te zetten.
Tongeren 6 mei 2010



Groeten, Peter