Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Kees-Jan

#1035
Fyra zonder vliegangst:



En een dak waar je nergens op mag gaan staan:



Beide vandaag gespot op Rotterdam Centraal.

Verder alleen daar stelbalken op de plaat gezet [;)]

Kees-Jan

Bruno

#1036
Zwijndrecht

Intercity 2131 naar Dordrecht en stoptrein 5131 eveneens naar Dordrecht, staan beide te wachten tot de brug is gesloten
Warmond

De 6345 naar Den Haag Centraal, met een losse SGM-3

De Sneltrein uit Hoorn, 3445, naar Den Haag

Beneluxtrein 9236, getrokken door de NMBS 2816

InterCity 2147 naar Dordrecht

5736, de stoptrein naar Leiden!

VIRM-VI als IC 2649 naar Den Haag

Weer een VIRM, dit maal als de 2149 naar Vlissingen
Hillegom

De 6355 naar Den Haag Centraal, gereden door SGMm-III 2972

6344 naar Haarlem met SGMm-3 + 2

De 2263 naar Breda

Sprinter 6363 naar Den Haag Centraal, met SGM3+2

Sneltreintje 2248 naar Amsterdam CS met 2x VIRM-IV

Sneltrein 3450 naar Hoorn, geduwd door een mDDM

2x DD-AR met de loc achterop als trein 2265 naar Breda

De 6365 met SGM-3+2 naar Den Haag Centraal

De 2250 naar Amsterdam met de 1715 op kop, gevolgd door de 7452!

De 2267 met twee DD-AR's met de motorwagens in het midden naar Breda

6350 naar Amsterdam met SGM-3+2

De 6352 naar Amsterdam, gereden door SGM2+3

OMC

#1037
Zalig Pasen iedereen, Paaseitjes eten maakt nu waarschijnlijk plaats voor een stukske vlees op de BBQ met dit heerlijk weertje [8D] en een heerlijk weertje was het ook om tussen de schilderwerken thuis door af en toe er op uit te trekken. En dit heb ik onder andere gezien:


De Onkruidverdelgingstrein is reeds een tijdje bezig in Vlaanderen om de sporen onkruidvrij te houden. Op donderdag 21 april was het de beurt aan de Waaslandhaven, daar waar de laatste jaren de economie in de lift zit en dus ook de nodige kilometers spoor werden gelegd. Op de foto komen de 6292 en de 6295 (achteraan) station Antwerpen-Oost binnengereden vanuit Lier om van front te wisselen en via lijn 59 koers te zetten naar bundel Kallo. Echter zou het die namiddag verkeerd aflopen voor de 6292 die betrokken raakte bij een botsing aan een overweg in de haven. De onfortuinlijke 6292 werd gisteren (zaterdag) overgebracht naar Antwerpen-Noord TW voor schouwing en herstelling door de 6291. (Antwerpen-Oost, 21-04-2011)


SNCF rijdt al lange tijd buizentreinen vanuit Frankrijk naar de Antwerpse haven en de Waaslandhaven, in 99% van de gevallen verzorgd een Astride de tractie tot Antwerpen-Schijnpoort en neemt daar een dieselloc BB467000 van de SNCF of meestal Captrain de trein over om de buizen af te voeren naar Antwerpen-D.S.-IJsland of Waaslandhaven-Bundel Zuid. In de avonduren rijdt dezelfde E-loc een lege trein met dezelfde rongenwagons terug naar Frankrijk. Bovenstaande BB36021 heeft een lange buizentrein komende van het Franse Conflans-Jarny aan de haak met bestemming Schijnpoort. (Deurne, 22-04-2011)


Nu de natuur weer volop tot leven komt kan je de mooiste kleurschakeringen terugvinden in de bomen en struikgewassen. Als je dan nog eens het geluk hebt om een dubbeltje 62'ers mee in de foto te mogen passen mag je zeker niet klagen. Infrabellocs 6261 en 6278 hebben hier een r?beltrein met langgelaste spoorstaven bij zich die zal afgeladen worden te bundel Oudendijk in de Antwerpse Dokken en Stapelplaatsen. (Deurne, 22-04-2011)


Neen, niet de foto van het jaar vanwege het slechte licht op dat ogenblik (slechts 1 kilometer verder richting noordoosten viel de regen met bakken uit de lucht...) maar het goede oog herkent loc PB02 van Crossrail, de eerste loc van Crossrail die de groen-gele Ascendos-livrei meekreeg. Al is de loc nu meer bruin-zwart van de vuiligheid, enkel de opschriften die de remindexen weergeven en de revisiedata zijn proper zichtbaar gemaakt. De trein zelf dan, dat was een aangevraagde trein van de MSC hometerminal in Berendrecht naar Germersheim, tot vorig jaar een vaste trein en nu blijkbaar meer aangevraagd in real-time. Kostendrukkend? (Deurne, 22-04-2011)


Op zaterdag reden de 5404 en de 201.010 van de NMBS Holding nog eens een historische trein, ditmaal van Antwerpen naar Blankenberge en terug om de bezoekers van de treinbeurs te vervoeren. Een GM-motor samen met een Cockerill-Baldwin motor is een prima combinatie om de liefhebber mee te verwennen en je hoort de trein dan ook al van op afstand aankomen, zo ook in Mortsel nabij de overweg, waar deze foto met de 5404 op kop genomen werd. (Mortsel, 23-04-2011)


Nagenoeg perfect op tijd was daar de terugrit met ditmaal de 201.010 op kop van de trein, en zoals al vaker gebeurt krijg je wel eens enkele toegevingen van de machinist zoals een ferme claxon [:D] (Mortsel, 23-04-2011)


Na de reizigers veilig in Antwerpen-Centraal afgezet te hebben moest het materieel nog terug veilig in de stelplaatsen geraken: de 5404 moest terug naar Antwerpen-Noord en trok de trein van Antwerpen-Centraal naar Antwerpen-Oost zodat de 201.010 meteen goed gepositioneerd stond om de terugweg naar Schaarbeek in te zetten. En bij het vertrek van de 201.010 ging het gas vlotjes open wat uiteraard erg leuk is! (Antwerpen-Oost, 23-04-2011)

Kan het trouwens dat ik bij de passage 's morgens in Mortsel bekend volk van op het forum uit het raampje van een wagon heb zien hangen?

De video van de 5404 en de 201.010 staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=bg1hE-Tn-q4

John
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

vanmiegroet

#1038
orry maar ik kan de pagina openen en schone foto's trouwens
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OMC

#1039
Ruben, nu zou je normaal wel op de voorziene pagina moeten uitkomen. Ik merk dat ik blijkbaar vannacht tijdens de update hier en daar een foutje heb gemaakt op mijn website, sorry daarvoor maar mijn dagen zitten overvol en een mens wordt al eens moe [:I] Maar wie fouten ziet, meld het maar.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

doomslu

#1040
Schitterende foto's John, zoals steeds weer. [;)]
Leuk om ook enkele 62-ers te zien die er nog mooi uitzien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

#1041
Mooi filmke
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

#1042
Fraaie foto's uit het bloemenland Nederland en toffe foto's en filmpje uit ons eigen land !
Groeten Peter[;)]

ERVIN

#1043
Hmm het ziet er weer erg lekker uit die foto's , niet alleen de paaseitjes smaken mij dezer dagen vrij goed , maar ook de nieuwe lading foto's, waarvoor dank paashaas John en Bruno.[:p]

Gelukkig gaan ze de 6292 terug herstellen.

Bert Ossevoort

#1044
Helemaal met Erwin eens mooie beelden mannen dank!!
Bruno ,jouw foto's zijn niet van vandaag denk ik ?!
Moest vandaag naar haarlem en hoorn ,en de trein naar hoorn rijdt niet verder dan haarlem ,en sneltrein naar breda kon niet verder dan zwijndrecht ivm werken te dordrecht .

Maar de sfeer staat er mooi op !!
Bert.

patatje70

#1045
ontroestingsrit op lijn 82 (Aalst-Burst)




en nog enkele andere leuke van die dag...






Bruno

#1046
citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Helemaal met Erwin eens mooie beelden mannen dank!!
Bruno ,jouw foto's zijn niet van vandaag denk ik ?!
Moest vandaag naar haarlem en hoorn ,en de trein naar hoorn rijdt niet verder dan haarlem ,en sneltrein naar breda kon niet verder dan zwijndrecht ivm werken te dordrecht .

Maar de sfeer staat er mooi op !!
Bert.


Mijn foto's zijn inderdaad niet van vandaag, maar van vrijdag 22 April.
De werken waren overigens niet in Dordrecht, maar in Lage Zwaluwe, het spoor werd daar vernieuwd.

vanmiegroet

#1047
Mooie foto's van een van mijn lieverlingslijnen (aalst-burst)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

#1048
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Mooie foto's van een van mijn lieverlingslijnen (aalst-burst)

Jij ook al?
Ik ben opgegroeid op een boogscheut van die lijn. Het bruggetje op de tweede foto waar de lijn Brussel-Gent over passeert was vlakbij. Helaas, als ik daar in de buurt ben dan rijden er geen treinen, want dat is meestal in 't weekend.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

harzfreak

#1049
Hieronder weeral enkele actuafoto's
Veel kijkplezier[;)]

2610 in Aarschot met P8281: Antwerpen-Noorderdokken > Aarschot.
18-04-2011


CRB DE6301 + PB13 in Alt-Hoeselt.
48548: Aachen-West > Antwerpen-D.S.-Berendrecht
23-04-2011


CRB DE6307 in Nispen met een overbrenging van K1 rijtuigen. De rijtuigen werden verkocht door de Stoomstichting Nederland aan TSP.
24-04-2011


En de onkruidverdelgingstrein toert ook weer door Belgi?.
Heusden 25-04-2011
Groetjes Maarten