Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

64.045

Gestart door C-rail, 01 januari 2010, 18:03:35 PM

C-rail

Hallo iedereen,

Ik ben van plan de 37033 van M?rklin te kopen.
Dat is dus de 64.045 van de NMBS.

Ik vroeg me af of iemand hier foto's van heeft?

Alvast bedankt,

C?dric

the_gold

Dan hebt u geluk want deze bestaad zelf nog in het echt!

http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/stelplaatsleuven/museumLeuven/Stoomlok64045..2006.07.06.Musea%20Leuven.jpg

http://www.ho-modelspoorwegen-grootspoor.be/nmbsT64g.htm

Ze staat te leuven als bewaarde 64 door de nmbs, tegenover haar zusje de 64.169 van het tsp is ze niet meer rijvaardig.

C-rail

Heeft deze loc in de werkelijkheid met een ACFI-ding rondgereden?

C?dric

factageklerk

Dat is mogelijk maar sommige onderdelen zijn wel vervangen door andere systemen na de eerste onderhoudsbeurten. dat verschilt van loc tot loc
 

the_gold

Dat heb ik ook al gehoord, dat geen enkele loc van deze reeks hetzelfde was... overal was er wel iets verschillend.

nmbs

citaat:
Geplaatst door C-rail

Heeft deze loc in de werkelijkheid met een ACFI-ding rondgereden?

C?dric


Ja deze heeft met een ACFI voorverwarmer rondgereden.  Geplaatst ergens in het jaar '32 of '33 bij een grote herziening te Salzinnes, maar werd daarna gedemonteerd (jaartal onbekend).

Mvg

rixke rail

Zoiets ?









Wat extra info ...




Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

C-rail

Dat is pas een archief![:p]
Bedankt voor de foto's!

C?dric

nmbs

citaat:
Geplaatst door the_gold
is ze niet meer rijvaardig.



Zien wat je zegt [;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door the_gold
is ze niet meer rijvaardig.



Zien wat je zegt [;)]




Tja, rijden zullen ze allemaal nog wel kunnen doen al zal het dan niet altijd op eigen kracht zijn.
Maar waren er ook geen plannen om een stoomloc opnieuw rijvaardig te gaan maken? De vraag was alleen maar welke loc zeker? Of is dit afgeblazen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

citaat:



Tja, rijden zullen ze allemaal nog wel kunnen doen al zal het dan niet altijd op eigen kracht zijn.
Maar waren er ook geen plannen om een stoomloc opnieuw rijvaardig te gaan maken? De vraag was alleen maar welke loc zeker? Of is dit afgeblazen?



Naar verluid van wel, en dat zou dan de 12.004 zijn en dat ter gelegenheid van 175 jaar belgische spoorwegen; wat de 64.045 betrefd die zou men rijvaardig kunnen maken het probleem is de centen,en wie dat gaat herstellen ,komt daar dan nog eens bij dat het TSP al rondrijd met dit type locomotief. Maar hier was ook ergens ter sprake gebracht dat het type 7 ofzo of 10 wel eens een goede kans zou maken om rijvaardig gemaakt te worden.... maar dan gaan ze toch een tandje moeten bijsteken
 

nmbs

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:



Tja, rijden zullen ze allemaal nog wel kunnen doen al zal het dan niet altijd op eigen kracht zijn.
Maar waren er ook geen plannen om een stoomloc opnieuw rijvaardig te gaan maken? De vraag was alleen maar welke loc zeker? Of is dit afgeblazen?



Naar verluid van wel, en dat zou dan de 12.004 zijn en dat ter gelegenheid van 175 jaar belgische spoorwegen; wat de 64.045 betrefd die zou men rijvaardig kunnen maken het probleem is de centen,en wie dat gaat herstellen ,komt daar dan nog eens bij dat het TSP al rondrijd met dit type locomotief. Maar hier was ook ergens ter sprake gebracht dat het type 7 ofzo of 10 wel eens een goede kans zou maken om rijvaardig gemaakt te worden.... maar dan gaan ze toch een tandje moeten bijsteken


Kort en bondig; de meesten zijn wel +/- rijvaardig, maar de ene kost al wat meer dan de andere om in dienst te stellen.  Reken daar dan ook nog wat discussies ed bij.  Zoals het er nu voor staat komt er geen enkele extra locomotief in dienst.

the_gold

Had de atlantic geen te hoge asdruk waardoor hij maar beperkt inzetbaar zou zijn moest hij rijvaardig worden? Ik hoop natuurlijk ook stiekem dat het deze word [:D] Wat is er eigenlijk gebeurt met de type 1?


factageklerk

citaat:
Geplaatst door the_gold

Had de atlantic geen te hoge asdruk waardoor hij maar beperkt inzetbaar zou zijn moest hij rijvaardig worden? Ik hoop natuurlijk ook stiekem dat het deze word [:D] Wat is er eigenlijk gebeurt met de type 1?



Wel de 1.002 is in bruikleen als statisch model in het museum van de CFV3V te Treignes ook het type 16 van de museumbewaarplaats van Leuven is naar daar overgebracht. Bij de 1.002 zou er een probleem zijn met de pompen dacht ik
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door the_gold

Had de atlantic geen te hoge asdruk waardoor hij maar beperkt inzetbaar zou zijn moest hij rijvaardig worden? Ik hoop natuurlijk ook stiekem dat het deze word [:D] Wat is er eigenlijk gebeurt met de type 1?


De (te) grote asdruk, dat is bij de Type 1 die niet op alle lijnen toegelaten is. De Type 12 is een snelheidslocomotief voor lichte treinen.