Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Marklin nieuw 2010

Gestart door jarikd, 30 december 2009, 06:48:28 AM

itchy

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door itchy

M?rklin = tp V maar 3-rail
VBV = 2-rail maar tp IV
... voor mij tot nader order geen 23'ers ...
[:(]


Wat is je probleem dan? Tegenwoordig wordt alles van Marklin door de bekende winkeliers ook (betaalbaar) in 2R aangeboden en VBV zal vast ook wel 3R leveren zoals de rest van de modellen....


nou dan heb ik geen probleem! dan zal ik mijn 2-rail M?rklins in tp V bestellen!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Even mijn vraag herhalen: Weet er al iemand welke locnummers de reeksen 23 van M?rklin gaan meekrijgen?

Stonden er al handmonsters op N?rnberg of was er enkel de foto uit de folder te zien?

En gaat de 55 toch hetzelfde nummer krijgen als de beperkte oplage van Van Biervliet destijds of komt er toch een ander nummer? Er zijn verschillende locs die deze opschriften gekregen hebben, dus het kan.
Iemand een idee?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterBrz

Ben eens benieuwd naar die 23'ers...

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen


En gaat de 55 toch hetzelfde nummer krijgen als de beperkte oplage van Van Biervliet destijds of komt er toch een ander nummer? Er zijn verschillende locs die deze opschriften gekregen hebben, dus het kan.
Iemand een idee?


Van die 55 ATB, zijn er maar 2 geweest en VBV heeft ze beide gemaakt [:D]

Sicco

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen


En gaat de 55 toch hetzelfde nummer krijgen als de beperkte oplage van Van Biervliet destijds of komt er toch een ander nummer? Er zijn verschillende locs die deze opschriften gekregen hebben, dus het kan.
Iemand een idee?


Van die 55 ATB, zijn er maar 2 geweest en VBV heeft ze beide gemaakt [:D]



Ook dat is niet waar. ATB 55-ers waren 5507, 5517, 5523, 5526 en 5533.

Het blijft constant opletten op dit forum [:(] De stelligheid waarmee alles hier opgezwierd wordt [xx(]

nohab

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Even mijn vraag herhalen: Weet er al iemand welke locnummers de reeksen 23 van M?rklin gaan meekrijgen?

2303 + 2348

Stonden er al handmonsters op N?rnberg of was er enkel de foto uit de folder te zien?

fotos van 23 maar op de tafel van de vertegenwoordiger van Marklin niet in vitrine

En gaat de 55 toch hetzelfde nummer krijgen als de beperkte oplage van Van Biervliet destijds of komt er toch een ander nummer? Er zijn verschillende locs die deze opschriften gekregen hebben, dus het kan.
Iemand een idee?



Zelfde nummer inderdaad 5533 met handmonster zichtbaar in de vitrine

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen


En gaat de 55 toch hetzelfde nummer krijgen als de beperkte oplage van Van Biervliet destijds of komt er toch een ander nummer? Er zijn verschillende locs die deze opschriften gekregen hebben, dus het kan.
Iemand een idee?


Van die 55 ATB, zijn er maar 2 geweest en VBV heeft ze beide gemaakt [:D]



Ook dat is niet waar. ATB 55-ers waren 5507, 5517, 5523, 5526 en 5533.

Het blijft constant opletten op dit forum [:(] De stelligheid waarmee alles hier opgezwierd wordt [xx(]


En ja, ik had het moeten weten, want de 5 55 ATB staan op min SITE

Sorry hoor, het zijn maar alleen die die niets doen die zich niet kunnen vergissen [:(][:(][:(][:(]

Ik zal dus mijn plaats vrij maken voor ECHTE specialisten. Bye.

Jurgen

Tja Patrick, het is van jou site dat ik de info gehaald heb. Vreemd dat je je eigen info niet gaat nakijken. [:D]
Maar ik vergeef je alles hoor. [;)]


En aan nohab bedankt voor de info. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Zoals vaker gezegd, het gaat niet om een vergissinkje, maar om de stelligheid waarmee hier zo frequent (want het is niet de eerste keer, zelfs niet dit weekeinde en zelfs niet vandaag) iets wordt gemeld dat gewoon onjuist is. Vergeet niet dat de fabrikanten ook afhankelijk zijn van bronnen en die zijn in Belgi? schaars! Als die verkeerd zijn, kun je dus ook verkeerde modellen krijgen. Een heel duidelijk voorbeeld van de laatste dagen was de aankondiging van een Nohab van de CFL door Kato.

Persoonlijk heb ik van veel dingen geen of weinig verstand en ik wil er graag op vertrouwen dat als ik hier wat lees dat zo stellig wordt beweerd dat dat juist is. Van een klein beetje grootbedrijf NMBS heb ik w?l een hoop verstand en op dat gebied roer ik me dan ook. Dat doe ik overigens al sinds mensenheugenis, over nietsdoen gesproken.

En ik weet het, er zullen altijd mensen zijn die je ambetant vinden als je anderen verbetert, maar ik ga ervan uit dat er ook mensen geholpen worden met juiste info.

nohab

Jawel, Kato aankondigt hier op Nuremberg de CC 1604 van de CFL in Museum versie, ik versta niet waar het probleem is ?

wisselstromer

de 23er stond niet in de vitrine
en ook niet in de folders in nurnberg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Sicco

citaat:
Geplaatst door AFB

Jawel, Kato aankondigt hier op Nuremberg de CC 1604 van de CFL in Museum versie, ik versta niet waar het probleem is ?



Sja, moet ik het ?cht w??r gaan uitleggen??? [:(!]

Jurgen

Bij het draadje over de CFL loc van Kato gaf ik alleen maar mee wat in het foldertje stond.
Als je ergens geen verstand van hebt, dan neem je het toch automatisch over ook al is het verkeerd.

Als de fabrikanten de juiste info meegeven, zullen wij de juiste info overnemen.

Maar ik heb de indruk dat dit draadje weeral gaat ontsporen en dat zal ook niet de eerste keer zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Dat klopt Jurgen, jij geeft daar netjes aan wat de fabrikant aankondigt. Het is daar dus de fabrikant die de verkeerde info verspreidt en in dit geval gaat het om een typische 'mare' die al heel erg lang onuitroeibaar blijkt te zijn. Ik gebruik dit voorbeeld hier dan ook om aan te geven dat als maar vaak genoeg foute info gekopieerd wordt, het erg lastig wordt om dat er ooit weer uit te krijgen.

Ontopic, als M?rklin zich had verdiept in info had men voor een ander nummer gekozen, dat zal altijd meer verkopen dan een nummer dat er al is. Als je er toch vijf om te kiezen hebt... Ik verwijt dat noch de fabrikant, noch iemand persoonlijk, wat w?l het geval is is de algemene laisser-faire houding die er bestaat als het gaat om Belgische modellen en grootbedrijf. Het is die algemeenheid waar ik tegenin ga, niet persoonlijke, individuele fouten. Iets wat niet in de cultuur zit, kan je ook niet verweten worden vind ik. Dan wil niet zeggen dat het anders kan natuurlijk [:)]

Jurgen

Tja, als de handelaars een beetje druk zetten bij M?rklin voor een ander nummer, dan zal dat wel goed komen zeker?

Ik vind het trouwens raar dat net M?rklin identiek hetzelfde nummer verkiest. Doorgaans maken ze nooit hetzelfde nummer tenzij het een uniek model is en de technische vooruitgang een nieuwe oplage rechtvaardigd.
Blijkbaar zijn er dus uitzonderingen.

Ik hoop nog steeds op een ander nummer al maakt het voor mij niet veel uit omdat ik het VB model nooit gekocht heb.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.