Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

wat is dit?

Gestart door conducteur, 26 december 2009, 13:15:13 PM

conducteur

Wat is dit grappig ding? Het heeft veel weg van een 21/27/11/12?
imghttp://farm4.static.flickr.com/3061/3022781926_4901256b66.jpg?v=0/img
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

#1
Het IS een 21/27.
Deze hebben enige tijd in een speciale livrei rondgereden.
En ze waren even in priv? bezit dacht ik? De naam ontglipt me..
Spoorse groeten
Dimitri

itchy

#2
Het is de 2109 in "Technorame" livrei; bij LS Models in 2010 verkrijgbaar onder het nummer 12081.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

#3


Een foto van de 2109 met de Technorame trein in Luik Guillemins. Deze trein had een speciale livrei, waarbij de licht blauwe kleur naar achteren toe steeds lichter werd, hetgeen nog een beetje te zien is wanneer u langs de trein op de foto kijkt. De trein was een tentoonstelling op wielen waarin een aantal bedrijven, met vestigingen in Walloni?, zich aan het publiek toonden. Dit Waalse initiatief was dan ook alleen maar in Walloni? te zien. Voor de treinliefhebber een leuk object om te fotograferen, maar helaas al weer heel wat jaren historisch.

Met dank aan www.treinfoto2000.be
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Peter

#4
Volgens mijn vraag van enkele maanden geleden aan Alain, zou deze versie van de reeks 21 ook door LSM uitgebracht worden, maar wanneer???[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

#5
Heeft ook in Denderleeuw gestaan toendertijd.

itchy

#6
aangekondigd voor 2010...
citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens mijn vraag van enkele maanden geleden aan Alain, zou deze versie van de reeks 21 ook door LSM uitgebracht worden, maar wanneer???[:I][:I][:I]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Artologic

#7
Itchy,

Is het nu optisch bedrog of heeft op uw foto de loc 3 rode sluitseinen?

Mvg
 

the_gold

#8
Ik denk dat het een gewoon wit sein is,maar ik zie inderdaad een beetje roodkleur erin. Aangezien een loc van de reeks 11/12/21/27 geen 3e rood sluitsein heeft zijn het volgens mij 3 witte lampen.
Ik ben bijna ook zeker dat geen enkele loc zelfs 3 rode sluitseinen heeft.

Artologic

#9
Hey The Gold,

Met die kunstenaars weet je nooit he, die zouden het misschien gedaan hebben voor de kunst. Aangezien ze dat derde sluitsein in Belgi? toch niet nodig hebben...

Mvg
 

nmbs

#10
citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik denk dat het een gewoon wit sein is,maar ik zie inderdaad een beetje roodkleur erin. Aangezien een loc van de reeks 11/12/21/27 geen 3e rood sluitsein heeft zijn het volgens mij 3 witte lampen.
Ik ben bijna ook zeker dat geen enkele loc zelfs 3 rode sluitseinen heeft.


Ahum...[:D] de meeste 12/21/27 hebben in het glas achter de lamp een halve witte en een halve rode plaat...heeft totaal geen functie, maar is wel aanwezig... Kijk maar: