Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Multimaus en ldt m-dec

Gestart door Johan Poelmans, 25 december 2009, 10:53:22 AM

Johan Poelmans

Heeft er nog iemand ervaring met een Roco Multimaus in combinatie met een LdT M-dec?

Ik krijg hier het adres niet ingesteld, en ben er van overtuigd dat er niks mis is gesoldeerd. Misschien iets met de multimaus? Vandaar de vraag.

PS: heb ook wel een mailtje naar ldt gestuurd, maar aangezien het kerstmis is...

Perttig kerstfeest trouwens
 

INFO

#1
Johan,

Welke uitvoering heb je de M-DEC-DC of de M-DEC-MM?

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Johan Poelmans

#2
citaat:
Geplaatst door INFO

Johan,

Welke uitvoering heb je de M-DEC-DC of de M-DEC-MM?




de dc(c) versie (met blauwe sticker op de pic). Had ik ook al aan gedacht, maar helaas ;)
 

INFO

#3
Johan, dan gewoon doen wat er in de beschrijving staat. Dan werkt het.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Johan Poelmans

#4
citaat:
Geplaatst door INFO

Johan, dan gewoon doen wat er in de beschrijving staat. Dan werkt het.


Mja, dat dacht ik ook. Maar helaas doet ie het niet. Gisterenavond nog eens alle componenten overlopen, die kloppen wel degelijk. Het is precies alsof ie geen dcc signaal krijgt?!

PS: het schakelen van uitgang 1 om de 1,5 seconde doet ie wel. Ik krijg alleen geen bevestiging dat het adres is ingesteld wanneer ik een wissel schakel op de multimaus.
 

Klaas Zondervan

#5
citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

Het is precies alsof ie geen dcc signaal krijgt?!

Al geprobeerd om de draden J en K op KL2 om te wisselen? Dat wil wel eens helpen.

Johan Poelmans

#6
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

Het is precies alsof ie geen dcc signaal krijgt?!

Al geprobeerd om de draden J en K op KL2 om te wisselen? Dat wil wel eens helpen.


Direct geprobeerd, en dit werkt gewoon! Super!

Nu vind ik dit wel straf: ik dacht dat dit bij DCC niks mocht uitmaken? En ik heb 5 decoders geprobeerd, dit zou betekenen dat ik die alle 5 toevallig hetzelfde aangesloten heb?

Sterk, maar het werkt nu... Bedankt!
 

Klaas Zondervan

#7
citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans
....ik dacht dat dit bij DCC niks mocht uitmaken?
Dat dacht ik vroeger ook. Bij locdecoders mag het ook niks uitmaken, want of je hem nou zus of zo op de rails zet, het moet altijd werken.
Maar bij sommige wisseldecoders gebruiken ze blijkbaar een ander principe om het signaal te decoderen, en dan maakt het wel iets uit.