Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wat lag er onder de boom ?

Gestart door Gottardo, 25 december 2009, 10:46:11 AM

argilla

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door argilla


NOTA : Ik heb in mijn archief gedoken van SF RR en heb deze combinatie ABBA niet gevonden en dus besluit ik dat dit waarschijnlijk ook niet gereden heeft. De reden waarom ook misschien Aristocraft deze ook in haar gamma verkoopt als ABA-stam


Dit is dus NIET wat ik DAAR lees [:D]
ps.: niets gevonden in het Nederlands [;)]
------------------------------------------------------
Deze stam ABBA zijn waarschijnlijk fantasie modellen op schaal H0 door de fabrikant uitgebracht ( gebeurd bij onze fabrikanten ook)
347B EMD F3B Sacramento, CA, California State Railroad Museum Not displayed
347C EMD F7A Sacramento, CA, California State Railroad Museum

Is alles wat over de stammen ABA gevonden is. Maar ga voor de zekerheid het museum raadplegen alsook SF RR zelf.
Fabrikanten van modellen zijn nu eenmaal geen spoorwegmaatschapijen. En gelukkig maar !
PS draad misschien verderzetten in de doorvoor voorziene

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

30 amp is dat niet wat veel ,wat neemt zo een lok dan op 5 of 6 amp,is 60 /70 watt per lok .
Dat lijkt mij heel/heel veel.
Trouwens kortsluiting bij 30 Amp dan zit je lok meteen aan de rails gelast.
Maarja wie ben ik,wellicht is het zo.
wim

argilla

citaat:
Geplaatst door ysbeer

30 amp is dat niet wat veel ,wat neemt zo een lok dan op 5 of 6 amp,is 60 /70 watt per lok .
Dat lijkt mij heel/heel veel.
Trouwens kortsluiting bij 30 Amp dan zit je lok meteen aan de rails gelast.
Maarja wie ben ik,wellicht is het zo.
wim



--------------------------------------------------------------
Hey ijsbeer men beste wensen Ik weet natuurlijk niet wat jij veel noemt. Maat ik kan U verzekeren
dit ( 30 amps) is klein bier i.v.m. de US waar ze 250 amps en 300amps voedingen verkopen. Stel eens voor zo een ABA stam met alle licht  front, rear, side marker lights, cabine lights, ditch lights, flashing lights in the front sound , bell , smoke gerators enz.... tja ijsbeer dat zit allemaal op ??n loc  x 3  ABA  en dan nog eens 2 motoren per stuk.
Bovendien , je kent de Amerikanen ze zien alles "big" , rijden ze daar met ( sommigen niet allemaal , hangt van de grootte van hun spoorwegimperium af) ' tot 4 tot 5 locs en wel 60 , 70 en 80 wagons aan. De laatste is een caboose ( niet altijd hangt van het tijdvak af en die is dan ook voorzien van het nodige licht, smoke enz.....)
Je ziet maar wat is veel he [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Voor mijn kersverse kleinzoon, dit:



Opvolging verzekerd [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

chef garde


factageklerk

Wacht maar tot hij de treinen van opa ontdekt[:D]dan zult ge hem in de gaten moeten houden ze[;)] maar is dit nu analoog of digitaal[:D]
 

ysbeer

300 Amp bij 24 volt=7200 watt is 7.2 Kw
Een lichte twijfel bekruipt mij.
wim

argilla

citaat:
Geplaatst door ysbeer

300 Amp bij 24 volt=7200 watt is 7.2 Kw
Een lichte twijfel bekruipt mij.
wim



--------------------------------------------
Ik moet U teleurstellen ijsbeer. Toch is het zo. Bij mijn club in de US ( ben het enige buitenlands lid) hebben verschillende mensen zulke voeding. Ofwel 1 zware voeding van 300 ofwel een batterij van voedingen 25 amps  en die dan nog meer dan 300 amps leveren. De tuinspoorweg vraagt veel ( signaallicht, huislicht weglicht magneet artikelen  enz..)
Je mag de fout niet maken Ijsbeer H0 te vergelijken met 1/22.5 of 1/29. Deze zijn van een geheel andere grootte van power-consumptie.

Heb je al eens nagegaan wat een  ( flinke) H0 baan met alles derop en deraan gebruikt ? Hoeveel transfo je al of niet hebt?
Je zou je wel een hoedje kunnen verschieten.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

erik de noorman

Gerolf,

De tijd gaat vlug al een flinke rakker.
Goed begonnen is al half begonnen.[:)]

Erik

doomslu

Het is bijna drie jaar geleden dat er blijkbaar 'iets' onder de kerstboom lag...  :D

Ik ben benieuwd wat de brave man dit jaar bracht...  :P

Ikke? Nog even geduld...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

naalden en ne gebroken kerstbal !  ;D
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 25 december 2013, 12:38:02 PM


Ikke? Nog even geduld...  ;)

bij U, Luc een tweetje je toonde het al ! ;)
Groeten Peter ;)

bellejt

hier lag er een nieuwe sat decoder onder de boom : de VU+ duo2.Wat een verademing tegenover de oude ipbox9000HD.
PS :lag naast de kerstboom want dat is zo'n dingetje van 45 cm gekocht in batiself.

OlivierV

Helemaal niks. :)

Materiële geschenken hoeven voor mij ook niet.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 25 december 2013, 13:12:16 PM
Helemaal niks. :)

Materiële geschenken hoeven voor mij ook niet.

Groet

volgens mij frietjes met ballekes gehakt ?
Groeten Peter ;)