Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat als je een oppervlakte had...

Gestart door conducteur, 20 december 2009, 11:52:56 AM

railtravelmanager

hallo,

als ik die ruimte had (en de financi?n) een berglandschap met lange panoramische trajecten, keertunnels, groot station met lange perrons, een rangeerterrein, locomotiefdepots en vooral 2 draaischijven met elk ringlokloodsen daarrond met wel 20 Nohab / AFB locomotieven (bolle neuzen)[:)] zou geen bovenleiding hangen want meerderheid zullen diesellocs zijn [:)]

spoorse groeten,
Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Peter


@ Metpetergaathetbeter

Ik bedoel niet die tentoonstellings banen, maar wel die banen die voor gewone mensen (nou, ja, gewone[:I]) gemaakt zijn en die meestal niet te bezichtigen zijn. Ik heb het geluk gehad ??n van die banen te mogen bezichtigen, namelijk de "Hintere H?llentalbahn' van Dieter Bertelsmann. Hierbij een link naar zijn website.
Je moet toegeven dat dit perfekte modelspoor is met veel ruimte voor natuur en geen massa's rijdend materiaal.
http://www.grozinger.de/homepage/Homepage/Modellbau/modellbauer.htm
Met vriendelijke groeten
Peter

mini-bs

mmm prachtig

iets moderner en Frans maar ook van die allure en op niet eens zo'n grote oppervlakte:

http://biscatrain.over-blog.com/
 

conducteur

Ik zou heel de haven van zeebrugge nabouwen, beginnend met Zeebrugge vorming en de containerterminal, verder uitbreiden richting APM terminals en de westelijke strekdam...
Daarna beetje verder naar de bocht van ter doest en verder richting Het oostelijke deel van de haven.
edit: wou een terminal namaken die er nog niet was in 1995[}:)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Johnnytrein

Wat moet ik me hierbij voorstellen "Wel diditaal" [V]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

vanmiegroet

een typfout .
Wat ik bedoelde :wel digitaal
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

loebaske

yes yes Peter, je mail ontvangen.

ieder bepaald in hoevere men een traject uitbeeld, die van Gent is het volledige station en perron, langs de achter zijde enkel half rel?f gebouwen, aan de voorkant just het Hendrikaplein en langs de lijn de gebouwen kant spoor en de straat, meer kan er niet gebouwd worden want anders zie je de treinen niet...[:)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door loebaske

yes yes Peter, je mail ontvangen.

ieder bepaald in hoevere men een traject uitbeeld, die van Gent is het volledige station en perron, langs de achter zijde enkel half rel?f gebouwen, aan de voorkant just het Hendrikaplein en langs de lijn de gebouwen kant spoor en de straat, meer kan er niet gebouwd worden want anders zie je de treinen niet...[:)]



Loebaske, zelf in half reli?f beloofd dat een ferme opdracht te worden. Ben je al aan het fotograferen geslagen ; want die baan aanleggen is ??n ding maar de tijd die je nodig hebt voor het bouwen zorgt ervoor dat als je nu niet fotografeerd er een heleboel gebouwen misschien verbouwd of gesneuveld zullen zijn, of zelfs een nieuw jasje aangemeten krijgen en je het juiste tijdgeest niet kunnen geven, of zie ik het verkeerd?Of is het de bedoeling gewoon enkele huizen te bouwen ? Ik moet zeggen dat ik op mijn zolder ook graag een baan zou aanleggen, maar ik zou die baan graag op ooghoogte bouwen. Als ik het op die manier zou doen dan kom ik wel in plaatsgebrek daar ik eigenlijk op mijn zolder maar een 2 tot 3  meter kan rechtopstaan(lengte geen probleem een 14,5 m heb ik daar).Verder zou ik een landschap willen aanleggen die langs(of in de buurt) ligt van lijn 24 en(of)37.
Misschien is dat ook een idee om het op die manier te doen, want dan moet je enkel de bovenste etages van de gebouwen weergeven(als ze al boven de muren van het station komen)  Als je zo bouwt dan heb je soms die onrealistische  smalle stammen niet(bovendien kan je  vlugger en goedkoper bouwen! Misschien een idee!
Groeten Peter[;)]

MickeyMouse

En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...

Geert

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Peter


@ Metpetergaathetbeter

Ik bedoel niet die tentoonstellings banen, maar wel die banen die voor gewone mensen (nou, ja, gewone[:I]) gemaakt zijn en die meestal niet te bezichtigen zijn. Ik heb het geluk gehad ??n van die banen te mogen bezichtigen, namelijk de "Hintere H?llentalbahn' van Dieter Bertelsmann. Hierbij een link naar zijn website.
Je moet toegeven dat dit perfekte modelspoor is met veel ruimte voor natuur en geen massa's rijdend materiaal.
http://www.grozinger.de/homepage/Homepage/Modellbau/modellbauer.htm



Peter, nu was ik U toch wel vergeten te antwoorden!
Peter, Inderdaad een leuk baantje. Maar zo'n baantje is alleen weggelegd voor mensen die niet weten waarheen met hun geld!Voor die mensen misschien een idee, ze kunnen nog steeds storten op mijn bankrek. met vermelding : S.O.S PETER WANTS TO BUILD A GREAT RAILROAD
alle giften zijn fiscaal aftrekbaar.Even tijd voor een grapje.Je zegt dat die mensen geen plezier hebben van het bouwen.Ten eerste hebben die mensen er toch geen tijd voor om een baan te bouwen en ten tweede ze hebben meer plezier om met hun baan op te scheppen(althans de meeste toch).Dit is inderdaad een van de weinige banen van prof.bouwers die er natuurlijk uit ziet!Ik heb er al andere gezien!
Groeten Peter[;)]







Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...

Geert


Ik moet U wel waarschuwen dan moet je wel ons clublokaal(AMSAC)meebouwen dat achter het seinhuis ligt!(2 personenrijtuigen en een bagagewagon type dat Dacker vroeger uitbracht).
Groeten Peter[;)]

Kautenbach

citaat:Ik bedoel niet die tentoonstellings banen, maar wel die banen die voor gewone mensen (nou, ja, gewone) gemaakt zijn en die meestal niet te bezichtigen zijn. Ik heb het geluk gehad ??n van die banen te mogen bezichtigen, namelijk de "Hintere H?llentalbahn' van Dieter Bertelsmann. Hierbij een link naar zijn website.
Je moet toegeven dat dit perfekte modelspoor is met veel ruimte voor natuur en geen massa's rijdend materiaal

dit is niet helemaal een "gewone" baan, maar gebouwd door die meneer die je noemt qua spoor, echter daarna geheel afgebouwd door dhr Josef Brandl en staat zeer uitgebreid in Josef Brandl traumanlagen beschreven.

prachtige baan in een erg mooi oud pand overigens, als ik idd ruimte had, zou ik ook wel zon baan van Josef Brandl willen plaatsen, je hebt mazzel gehad zeg om die te zien.

groet, wim

conducteur

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...

Geert


Ik moet U wel waarschuwen dan moet je wel ons clublokaal(AMSAC)meebouwen dat achter het seinhuis ligt!(2 personenrijtuigen en een bagagewagon type dat Dacker vroeger uitbracht).
Groeten Peter[;)]


Inclusief treinba(a)n(en)?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

En dan brei ik er Gent-Dampoort en het Gent-Zeehaven vormingsstation (allee, een stukske ervan) er aan. 't Is !!bijna!! in mijnen hof[:D]
Ik hoop er toch uiteindelijk eens tijd voor vrij te kunnen maken...

Geert


Ik moet U wel waarschuwen dan moet je wel ons clublokaal(AMSAC)meebouwen dat achter het seinhuis ligt!(2 personenrijtuigen en een bagagewagon type dat Dacker vroeger uitbracht).
Groeten Peter[;)]


Ik weet jullie clublokaal liggen hoor, ben er nog geweest tijdens een paar van de opendeurdagen. Kan er dan natuurlijk wel bij, met een baan op 1/87 op 1/87, of wordt dat dan toch wel heeeeel klein (1/7569)[:D][:D]

Geert

MickeyMouse

citaat:

Inclusief treinba(a)n(en)?



Inderdaad, de treinbaan is daar opgesteld in 1 van die personenrijtuigen.

Geert