Wat als je een oppervlakte had...

Gestart door conducteur, 20 december 2009, 11:52:56 AM

Mattias

Geld, tijd en vooral plaats...

Moest ik over alle 3 voldoende beschikken, dan zou ik waarschijnlijk een stukje Athus-Meuse namaken... [:)] Weliswaar werken met 2 tijdperken afzonderlijk. Dus eigenlijk 2 aparte banen verbonden via 1 schaduwstation. Het ene gedeelte de wonderjaren van 70 en 80... en anderzijds de moderne tijden met bovenleiding in de jaren 2000...

Desnoods het schaduwstation zichtbaar openstellen als een fictief goederenstation waar locs worden verwisseld... [:p]

Als ik eraan denk word ik al gek [:D]



Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Johnnytrein

Als ik de plaats en het geld had ik zou de Antwerpse miniatuur stad terug opbouwen. Ik begrijp nog steedes niet hoe de stad dit heeft kunnen laten verloren gaan.[V]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

gjvdz

Moest ik zoveel plaats geld en tijd hebben zou ik zoveel mogelijk intressante plaatsen in Zwitserland nabouwen en op het einde zou ik de luchthaven van Zurich laten nabouwen om een beetje afwisseling te hebben. Ook zou ik de Zurichsee nabouwen met echt water en varende boten. Maar ik zou toch eerst beginne met de stations en imposante viaducten te bouwen(die er in overvloed zijn [:D]).
Mvg Giel-Jan

loebaske

Johny, ik durf me bijna niet uitspreken hoe het is verlopen over Antwerps miniatuur, maar politiek heeft daar veel met te maken en daar zijn er die er meer van weten....
Als de huidige burgeman van Antwerpen zijn tegenstander kan breken om verkiezen te winnen dan is alles mogelijk, ook al is het onze hobby[:(][:(]

Kees-Jan

Als...........

Dan net als nu in modules blijven bouwen, telkens een paar erbij [:D].

Zou wel van schaal veranderen naar TT omdat daar nu zoveel moois in komt en vooral aansluit op mijn favoriete tijdperk IV oost europa en in het byzonder de DR.

Kees-Jan

Die absoluut niet klaagt hoor!

loebaske

Ben hier nog eens....
wat de oppervlakte betreft; men droom is ooit Gent en omstreken na te bouwen in schaal HO, maar ooit eens de hallen van Mechelen te vullen voor MSM met alle projecten die aan de gang zijn, zoals ons Gent-St-Pieters te koppelen aan die van Brugge, en zo doorrijden naar de gasten van Oostende, en wie weet langs de andere kant richtig Brussel en Antwerpen, denk dat de expo hallen in Mechelen te klein zullen zijn, maar misschien wel het grote boek halen als rekord!!!!!!

eric

en we steken effe door van Antwerpen naar Roosendaal enzo naar Breda[:)]

loebaske

Miljaar, dan moeten we dringend naar een andere lokatie zoeken..[;)][;)]
Dat zou nu eens de max zijn om zoiets op poten te zetten....

vanmiegroet

En 3 en 2 rail gedeeltes .
Wel diditaal.
Een idee voor 2011 .
En wat is de grote van de modules enz
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

Het zijn mooie dromen, maar ik denk dat vooral het elektronisch gedeelte stokken in de wielen gaat steken.

Twee jaar geleden, voor de vorige expo was er hier een mooi initiatief, de forumbaan. Zes deelnemers, beide fora tesamen! [:(]

Dit bestaat nog steeds hoor. Doe maar mee!
We zullen er opnieuw zijn, met wat extra modules.

De droom was om 20, 30 modules te hebben, en zo een "lange" baan te maken.

Maar goed, terug naar de andere dromen nu. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Niet vergeten dat er buiten veel plaats en veel geld ook nog een derde faktor is, en wel TIJD, want met veel plaats en geld blijft een dag slechts 24 uren tellen.
Het alternatief is natuurlijk dat je zo'n baan laat aanleggen door (zoals in Duitsland) mensen als Langmesser, Brandl enz, mensen die voor ettelijke duidzenden euro's een 'bijna' perfekte baan bouwen.
Allemaal goed en wel...maar waar blijft dan het plezier van zelf te knutselen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Peter,

Zonet sprak je van banen die gemaakt worden door specialisten, maar wat bij zo'n overigens prachtige aangelegde banen mij bijzonder stoort is het feit dat sommigen van hen bochten hanteren met een veel te kleine radius (ondanks het feit dat op zo'n baan vaak de plaats voor handen is).Echt, als ik naar sommige banen kijk dan krijg ik daar hartzeer van!(vooral hoe je dan ziet hoe de kortgekoppelde wagons uit de bocht hangen).Ik moet zeggen ondanks het feit dat ik niet zo gek van Frans spoorwegmateriaal, dat in Frankrijk(en op Franse forum's)prachtige banen gemaakt  worden die uitmunten door hun realistische uitstraling, het feit dat ze vaak simpel van opzet en het feit dat ze niet overladen worden van veel overbodige accessoires.Bij de meeste Duitse banen  wordt je veelal overweldigd
door aantalen en hoeveelheden.De Franse(net als de Engelse)banen moeten het vaak dan hebben van een simpele opzet met enkele eye-catchers.Ik was ooit eens in San Diego(USA) en in ik dacht in Balboa-park is er daar een plaats waar een aantal clubs samen in een grote ruimte gehuisvest zijn.Daar stond een baan met een woestijndecor met enkele eye-catchers(op gezichtshoogte).Wanneer ik daar was liet helaas mijn fototoestel het afweten!Echt man, dat was het echte (meester)werk! Schoonheid door het feit dat geheel simpel
was van opzet.Tot zover mijn reactie;
Groeten Peter

Jurgen

Als ik de plaats had zou ik gewoon een stukje bestaande lijn tot in detail nabouwen. Ik denk dan meerbepaald aan het station van Aarschot en de lijn van Diest naar Leuven.

Waarom Aarschot? Ik woon in Aarschot en tja, ik wil gewoon mijn eigen huis ergens op een modelbaan nabouwen samen met de snoepwinkel die mijn vader een aantal jaren geleden had.

Hiervoor zou je dus enorm veel plaats nodig hebben en dat heb ik niet. Wie wel trouwens?
Alternatief voor mijn droom is dus gewoon mijn huis en de snoepwinkel nabouwen en op een fantasiebaan plaatsen. Daar kan ik dan toch ook nog mee leven (gelukkig maar [:D]).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Ben ik volledig met je eens Luc, maar zoiets doe je niet van modulle tot modulle, maar hele trajecten, dit wil zeggen dat Gent al zo een 25m lengte zal hebben voor je overgaat naar een doorgaan modulle van min. 3m voor je naar de andere gaat en daar moet je overschakelen naar het andere systeem, wat tegenwoordig simpel is....
En idd. Peter, het kost veel tijd, we zullen ook maar als het kan in Sint-Pieters zijn voor de viering met gewoon het perron/station gedeelte die +/- 8M in beslag zal nemen, dus tegen we aan Muidebrug zijn en op de driehoek Ledeberg zijn we ondertussen al in 2014 en zal dit een lengte hebben van +/- 25meter [:p][:p] en dan nog gesneden in de lengte van de sporen [xx(][:p]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door loebaske

Ben ik volledig met je eens Luc, maar zoiets doe je niet van modulle tot modulle, maar hele trajecten, dit wil zeggen dat Gent al zo een 25m lengte zal hebben voor je overgaat naar een doorgaan modulle van min. 3m voor je naar de andere gaat en daar moet je overschakelen naar het andere systeem, wat tegenwoordig simpel is....
En idd. Peter, het kost veel tijd, we zullen ook maar als het kan in Sint-Pieters zijn voor de viering met gewoon het perron/station gedeelte die +/- 8M in beslag zal nemen, dus tegen we aan Muidebrug zijn en op de driehoek Ledeberg zijn we ondertussen al in 2014 en zal dit een lengte hebben van +/- 25meter [:p][:p] en dan nog gesneden in de lengte van de sporen [xx(][:p]



Eric, is het dan de bedoeling enkel de sporen aan te leggen of de directe opgeving eveneens te bouwen?Of de de gebouwen fotografisch af te beelden?Heb je mijn mailtje gekregen?
Groeten Peter[;)]