Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat als je een oppervlakte had...

Gestart door conducteur, 20 december 2009, 11:52:56 AM

conducteur

Wat zou jij bouwen als je voldoende geld en tijd hebt en tot een oppervlakte beschikt ter grootte van Miniatur Wunterland?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Een mini-baantje maken. [:D][:D]

Serieus: als ik er alleen zou voorstaan zou ik modulair werken. Klein beginnen, want anders kruipt de moed je snel in de schoenen. Eerst bijvoorbeeld een klein station, maar aangezien ik de ruimte zou hebben, zouden de perrons wel voldoende lang zijn.

En als ik lang genoeg mag leven, zou het uiteindelijk wellicht toch een grote baan worden! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

Ik zou het station Gent-Sint-Pieters nabouwen in zn huidige vorm [;)], in september 2010 wordt daar immers begonnen met spoor 12 af te breken, alles wordt staal, beton en glas, helaas ...  Tegen 2017 moet het "af" zijn en zal het lijken op dat van Brugge en Luik-Guillemins.

patatje70

citaat:
Geplaatst door chef garde

Ik zou het station Gent-Sint-Pieters nabouwen in zn huidige vorm [;)], in september 2010 wordt daar immers begonnen met spoor 12 af te breken, alles wordt staal, beton en glas, helaas ...  Tegen 2017 moet het "af" zijn en zal het lijken op dat van Brugge en Luik-Guillemins.


maar da's nog geen slecht idee van onze Wouter...!!! [:D][:D]

Greg

ALs ik alle middelen zou hebben zou ik het groter maken, maar nu ook weer niet te groot. Sommigen denken mss nooit groot genoeg. Maar er zijn overal grenzen aan. Ik ben al zeer zeer tevreden met wat ik heb (9*5 denk ik ongeveer) het zou nog iets ruimer mogen, maar het is nog altijd niet de bedoeling een verrekijker nodig te hebben om te zien welke trein daar nu in het station staat.
Zeker als je alleen rijdt heb je daar erg weinig aan.

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wat zou jij bouwen als je voldoende geld en tijd hebt en tot een oppervlakte beschikt ter grootte van Miniatur Wunterland?




Als ik zo'n oppervlakte had, dan zou ik ook het geld hebben om alles te laten doen.
Ik zou zeggen wat ik wou en een ander mocht het werk doen. Ik zou ook wel eens een vijsje ofzo aangeven, maar ik zou vooral rijden vanaf het moment dat er sporen lagen.

Wat een vraag trouwens. Miniatur Wunderland is ongeveer de oppervlakte van een living, 2 slaapkamers, een eetplaats en een keuken samen en dat dan maal 6. All?, 6 keer een doorsnee appartement dus. Probeer dat maar eens alleen vol te bouwen op je eentje. [xx(]


Mijn plan zou bestaan uit Aarschot, Leuven, Diest, Hasselt, Antwerpen en misschien nog Brussel. Volledig volgens realiteit natuurlijk. Misschien kan Luik-Guillemins er ook nog bij, op die manier kan je nog realistisch treinverkeer laten rijden ook.
Je zou dan echt over de baan moeten lopen om alles te kunnen zien, maar je zal dan wel kunnen zoeken naar je eigen huis.
Maar dat zou alleen maar zijn als ik dezelfde opp. had als MiWuLa h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

glamo

het station van oostende zou ik wel zien zitten[8D]
 

conducteur

Ga eens naar MSKK, de club in Oostende. Zij zijn het station aan 't namaken van Oostende.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Had ik een zee van ruimte, en een ploeg slaafjes, dan zou ik de Brusselse Noord-Zuid as willen uitbeelden in 4 periodes: 1870, 1920, 1970 en nu. 4 zalen, 4 tijdperken, 4 seizoenen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

Ik zou zoveel mogelijk van Belgi? willen namaken.
Ik zou dan Brussel in het midden zetten en alle steden er rondleggen.
Ook zou ik willen rijden volgens de echte uren, en natuurlijk ook met de echte treincombinaties.
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

Saraan heeft zijn hart verloren aan de Brusselse omgeving , ik heb mijn hart verloren aan het Antwerpse , dus Antwerpen-Centraal zoals het nu is , en natuurlijk Berchem er ook bij en dan Antwerpen-Noord h?.

Aaahh zou zalig zijn.[^]

itchy

Hm, Ervin,
Antwerpen-Noord is zo'n 1 bij 5,2 km... in schaal H0 geeft dit 11 bij 60 meter. Nu weten we allemaal dat je tot een en ander in staat bent, en dat je een grote zolder hebt, maar heu... [:)]
Zo'n rekenoefening geeft wel te denken eigenlijk: dat we, hoe realistisch we toch trachten te zijn op onze banen en baantjes, toch met nogal wat beperkingen moeten rekening houden.

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Saraan heeft zijn hart verloren aan de Brusselse omgeving , ik heb mijn hart verloren aan het Antwerpse , dus Antwerpen-Centraal zoals het nu is , en natuurlijk Berchem er ook bij en dan Antwerpen-Noord h?.

Aaahh zou zalig zijn.[^]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

trainfreak

citaat:
Geplaatst door itchy

Hm, Ervin,
Antwerpen-Noord is zo'n 1 bij 5,2 km... in schaal H0 geeft dit 11 bij 60 meter. Nu weten we allemaal dat je tot een en ander in staat bent, en dat je een grote zolder hebt, maar heu... [:)]
Zo'n rekenoefening geeft wel te denken eigenlijk: dat we, hoe realistisch we toch trachten te zijn op onze banen en baantjes, toch met nogal wat beperkingen moeten rekening houden.

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Saraan heeft zijn hart verloren aan de Brusselse omgeving , ik heb mijn hart verloren aan het Antwerpse , dus Antwerpen-Centraal zoals het nu is , en natuurlijk Berchem er ook bij en dan Antwerpen-Noord h?.

Aaahh zou zalig zijn.[^]





Dan begint Erwin toch gewoon in N?[:D]
Spoorse groeten
Dimitri

ERVIN

Zelfs in Z zou het mij niet lukken vrees ik , och als het er maar een h??l klein beetje op lijkt ben ik al meer dan tevreden.[;)]

marimon

Ik zou Antwerpen Dam proberen te realiseren met alles erop en eraan in H0. Maar zoals mijn leuze hieronder zegt:
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner