ladders in H0

Gestart door marimon, 19 december 2009, 20:10:47 PM

marimon

Ik zoek me zot naar ladders in H0. Van die soort die Jacques Leplat gebruikt heeft in zijn watertoren op zijn fabriek. Weet iemand bij wie of welk merk ik dit kan vinden? En neen, Gerolf, zelf etsen of maken in styreen zie ik nog niet zitten:o) en ja ik kan dit vragen aan Jacques, maar dan heb ik maar ??n antwoord:I.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marimon
En neen, Gerolf, zelf etsen of maken in styreen zie ik nog niet zitten[:o)] en ja ik kan dit vragen aan Jacques, maar dan heb ik maar ??n antwoord[:I].
OK, ik zeg niks [;)] [:D]
Hoewel ... zelf solderen heb je nog niet vernoemd [}:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Zelf etsen ga je dus niet doen?

Waarom vraag je het niet eens aan die ene daar die dat zo goed kan? Wat is zijn naam ook weer? [:o)][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

En hoe moeten die ladders op de baan tot hun recht komen? Met andere woorden: voor welk doel wil je ze gebruiken? Schuifladder, gewone ladder bij bv fruitplukken, nutsladder (bij bovenleidingsportalen of een watertoren, ...
Ik ben eigelijk nogal ne curieuze precies [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

wisselstromer

hoor eens bij pb messing
die heeft dat mss in zijn gamma
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

trainfreak

Bij sommige bouwpakketten krijg je ladders bij, dus ze bestaan zeker wel.
Spoorse groeten
Dimitri

erik de noorman

Als je naar het draadje ooit zal het klaar zijn gaat en dan naar juliette op de eerste pagina staat een voorbeeld hoe ik deze maak.
Dood eenvoudig om te doen.

marimon

Tjiens Gerolf, solderen... nog niet aangedancht inderdaad[^]. Het zou een ladderconstructie moeten zijn om langs de binnenzijde van een zelf gebouwde open vakwerkwatertoren te plaatsen.
@Erik: wauw met juliette en bedankt voor de laddertip.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

janjozef

Kibri verkoopt zulk een set met een ladder en veiligheidskooi, Gewone ladders zijn te koop bij evergreen om in elkaar te kleven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mini-bs

ook Cornerstone heeft paketten met industri?le ladders, ook met kooien.
 

janjozef

dat zijn identiek dezelfde als de kibri's
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

T03

Of lijmen met superglue of gel.

Marc
"I have a train riding in my brain"

Mr-tsjoektsjoek

PB heeft een set in zijn gamma van een ladder met veiligheidskooi.
Ik heb die gebruikt bij mijn cilindrische watertoren (zie MS 86).

Zeer fijn van afwerking, enkel de ge?tste langsliggers van de kooi heb ik vervangen door messingdraad.

De laddersets van Evergreen zijn ook mooi, maar minder fijn als de ge?tste exemplaren.