stroomprobleem

Gestart door bascas, 13 december 2009, 08:07:19 AM

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door INFO

Johan, weleens van Common-Ground gehoord?

Zoals ik het in het laatste schema getekend heb is het juist.


Ok, kan goed zijn (hangt van constructie van de control unit af, en ben idd geen marklin rijder). Maar waarom wordt bascas zijn klemmenbord dan warm?

@bascas: heb je eigenlijk al eens geprobeerd de stroom doorheen trafo2 te meten? lukt met een simpele amperemeter...
 

bascas

Beste helpers, ik raak helemaal de weg kwijt bij al jullie termen. Ik heb sinds kort de hobby weer opgepakt, en voor die tijd kon het gewoon, maar ik weet niet meer hoe, maar dingen meten en al die andere ubertechnische zaken heb ik nog niet bij de hand gehad. het werkte gewoon. Mijn verdeler werd warm en de stekker van een bruine draad van een aansluitrail. Die had ik namelijk in een verdeler gestopt welke gevoed werd via trafo 2. Dit was ik vergeten te melden.

Vraag: Als ik die 2 trafo's met elkaar verbind met de bruine draad, heeft dat schadelijke gevolgen, en ontlast ik dan trafo 1, zodat de spanning op de rails optimal blijft?

Wel top dat jullie zo meedenken[:p]
Groet Bascas

ysbeer

Weet je wat mij nu zo opvalt.
Bascas heeft er weinig kaas van gegeten,waarom gaan julie dan elkaar met zwaar geschut te lijf.
Daar snap die man niets van.
Wat hij nodig heeft is een (ECHT SIMPEL) getekend schema,draad voor draad met de juiste namen aansluit klemmen enz.enz
Meerdere van jullie kunnen dat tekenen,ik ben geen digitaal en ook geen marklin aanhanger anders deed ik het zelf wel, maar nu is het jullie beurt die wel marklin kent.
doe dit en zondig niet langer
wim

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Wat hij nodig heeft is een (ECHT SIMPEL) getekend schema,

Wim,
Bascas is in zijn openingsbericht toch zelf begonnen met een simpel schema dat hij kennelijk zelf begrijpt. Ik kan er uit halen wat hij bedoelt, en anderen waarschijnlijk ook.

Info heeft dat simpele schema aangevuld met slechts 1 draad, die cruciaal is voor de werking. Als het zo zit, dan zou er geen vuiltje aan de lucht moeten zijn, dat is gewoon de correcte methode.

Dat er toch iets overmatig warm wordt wijst er op dat de werkelijkheid niet helemaal overeenkomt met de getekende situatie. Er zit ergens nog een verbinding die er niet hoort te zijn. Maar de vraag is waar? Die vraag kan alleen Bascas zelf beantwoorden, want hij heeft de werkelijke situatie voor zijn neus. Wij niet, wij zien alleen het schema, en daar is niks mis mee.

INFO

citaat:
Geplaatst door bascas


Vraag: Als ik die 2 trafo's met elkaar verbind met de bruine draad, heeft dat schadelijke gevolgen, en ontlast ik dan trafo 1, zodat de spanning op de rails optimal blijft?



Bascas, de aansluiting die ik in mijn tekening heb toegevoegd aan je eigen tekening is de juiste manier van aansluiten. Als je de antwoorden van echte experts in twijfel gaat trekken, dan is het hek van de dam zullen we maar zeggen.
Johan Poelmans kwam er nog even als stoorzender tussen door, maar dat is verder bijzaak.

Als het dus werkelijk zo is aangesloten als jij in je schema aangeeft, dan is het helemaal correct. Maar of de werkelijkheid ook met de tekening overeenkomt, zoals Klaas ook al bemerkte, dat weet jij alleen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

just4fun

Een kleine tip voor bascas:
gewoon alles loskoppelen en, draadje voor draadje, aansluiten zoals op het aangepaste schemaatje.
Soms gebeurd het dat je dingen fout hebt aangesloten, zonder dat je dat echt weet en het is, als niet-elektroman, moeilijk om dat er dan uit tehalen. Vandaar, start from scratch.
Paul

bascas

Heren, ik sla goede adviezen nooit in de wind. Ga van het weekend eens even knutselen a.d.h.v. jullie idee?n.[:)]

bascas

Oke, advies opgevolgd. Alles los, en draadje voor draadje aangesloten, en ja hoor...... het werkt. Er was een wissel die de storing veroorzaakte. Hartelijke dank voor de hulp.[:p]