Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vennbahn

Gestart door SimonSt, 05 december 2009, 17:31:23 PM

mini-bs

#15
enkele foto's waarop het ovb-setje gebaseerd werd:


1e klasse aanduidingen en groen dak moeten dus nog op het model aangebracht worden.


(deze versie was het meest gebruikte k-type maar werd niet in model uitgebracht)Toch een zwart (geweest) dak...


In de set zit ook het resto-rijtuig met het Vennbahn-logo.



Ook hier de verkeerde klasse-aanduiding op het model.

Ter aanvulling van deze set werd door Roco ook een van de locomotieven uitgebracht, nl de vroegere CFL-lok 1603 :

 Hier wel te zien op de Bocq-lijn van de nieuwe eigenaar PFT-TSP.


clearing copyright foto's: deze foto's mag je GRATIS grabben en opslaan en zelfs op sites gebruiken. Afdrukken om te verkopen liever niet.
 

SimonSt

#16
Mooie en duidelijke foto's, ga zo door!

Dat Mitropa-rijtuig is een leuk toeval; ik heb via Ebay twee Mitropa-rijtuigen als speciale Vennbahn-uitvoering, ooit gemaakt door Sachsenmodelle, gekocht.
En een CFL 1603 van Roco, want die vind ik eigenlijk mooier dan de Playtime-59'er die ik nu heb.

Mini-bs; de PB komt eraan.

SimonSt

#17
Het is alweer even geleden. Ik ben hier ook geen frequent bezoeker, maar heb mijn Vennbahn-trein inmiddels wel wat uitgebreid met:

1x Roco CFL 1601
1x Sachsenmodelle Speisewagen ex-DR WRme "Vennbahn"
1x Sachsenmodelle Speisewagen ex-DR WRge "Vennbahn"

[/URL]

[/URL]

Het Railtour-rijtuig is bij LS Models nog niet (los) verschenen.

Een stoomloc is natuurlijk mooier. Roco heeft in 2008 een passende BR 50 "oliestook" uitgebracht (cat. nr. 62265), maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.
Deze stoomloc zou heel goed passen op mijn modelspoorbaan naar Oostduits voorbeeld (Radebeul).
De locomotief doet overigens nu weer actief dienst bij de Veluwse Stoomtrein Maatschappij.

vanmiegroet

#18
ik dacht als 50 073
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

SimonSt

#19
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

ik dacht als 50 073


Dat is correct, zij het met een 0 meer:



De 50 0073 op 17 mei 2007 te Beekbergen (eigen foto)

Deze loc uit 1943 werd in 1961 door de DR omgebouwd naar een Reko Lok. Met haar in dienststelling op 17-6-1961 heeft ze het nummer 50 3666 gekregen. De ketel werd geleverd door SKL Magdeburg.
Begin jaren 90 is de loc bij de Vennbahn gekomen. De loc is hier omgebouwd naar oliestook. Om deze reden heeft de VSM haar, bij haar komst in 2006 omgenummerd naar 50 0073. De laatst gebouwde oliestoker was namelijk de 50 0072.
De loc is in september 2010 na groot onderhoud in dienst gekomen bij de VSM.

ems

#20
Leuke trein, Simon!
Volgens mij staan die Mitropa-rijtuigen nog steeds in Raeren.
Groet, Edwin

bollen neus

#21
Volmondig mee enns.[:)]

vanmiegroet

#22
Die rijtuigen staan trouwens te koop (de echte he)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer