Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vennbahn

Gestart door SimonSt, 05 december 2009, 17:31:23 PM

SimonSt

Op de site van Olaerts staan, bij OVB-Models, bouwkits van K1-rijtuigen als uitvoering van de Vehnbahn.
Helaas doet (bij mij) de afbeelding het niet.

Heeft iemand foto's van deze modellen?
Hoe speciaal is deze uitvoering?

En zijn er meer modellen naar voorbeeld van materieel van de Vehnbahn? Heeft iemand daar ook foto's van?

swa

#1

dgrr57

#2
citaat:
Geplaatst door swa

http://www.treinshopolaerts.be/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=197
Probeer eens met deze link, bij mij lukt dat!


Dit zijn toch M1 en geen K1, nee ?
Ik heb geen speciale Vennbahn uitvoering van de K1's gevonden (wat niet wil zeggen dat ze niet bestaat).

Sicco

#3
Dat zijn inderdaad g??n K1's en ??k geen Vennbahn rijtuigen

SimonSt

#4

dgrr57

#5
citaat:
Geplaatst door SimonSt

Het is bij mij deze link:

http://www.treinshopolaerts.be/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=588


Ik zie ook geen foto. Misschien een mailtje opsturen naar Olaerts ?

swa

#6
Sorry voor het foutje!  Ik was even te snel, en niet gezien dat het K ipv M moest zijn... [:I]

SimonSt

#7
citaat:
Geplaatst door dgrr57
Ik zie ook geen foto. Misschien een mailtje opsturen naar Olaerts ?


Is gebeurd.

Overigens heeft nader speurwerk opgeleverd dat er in Raeren nog het ??n en ander staat, zoals een I2 AR-rijtuig in Railtour-uitvoering.
LS Models heeft dit rijtuigtype (alweer enige tijd) aangekondigd, eens kijken of deze uitvoering daar ook bij zal zijn.

Lijkt mij een leuke combinatie, 2 groene K1's met zo'n roodbruine I2 achter een reeks 59 (Roco).

SimonSt

#8
De rijtuigen zijn gearriveerd!
Ik vind het heel mooie modellen, ze bijten me dan ook al jaren in mijn neus. Na een draadje op Beneluxspoor.net over de SSN-uitvoering, en de bespreking op Groterdam.nl, ook al een tijdje gevolgd te hebben, heb ik nu ook de keuze gemaakt.
Hoewel dus geen SSN-uitvoering, heb ik de twee rijtuigen als "Vennbahn"-uitvoering aangeschaft.

[/URL]

Hoewel aangeboden als bouwset, zitten de rijtuigen keurig in een doos. Los bijgeleverd was een zakje met de assen en los aan te brengen onderdelen. E?n minpunt: van 1 rijtuig ontbreekt het interieur, dat ga ik nog navragen... voorlopig heb ik een stukje karton op maat gesneden omdat het interieur ook de koppelinghouders op hun plaats houdt.

[/URL]

Mijn Vennbahn-trein op bezoek in mijn modelbaanstation Radebeul Ost. De 59'er van Roco heb ik zelf eenvoudig omgenummerd.

[/URL]

E?n rijtuig van dichtbij.

De opschriften haarscherp. De beide rijtuignummers zijn:
21001 / 50 88 03-20 001-5 P
21025 / 50 88 03-20 002-3 P

[/URL]

Laatste foto, het tweede rijtuig.

Nu maar eens kijken of en wanneer LS Models de I2-rijtuigen gaat uitbrengen, specifiek het donkerrode Railtour-rijtuig zodat ik een passend restauratierijtuig kan bijvoegen.

theedooz

#9
Mooie rijtuigen! Hadden de Vennbahn K1's zwarte daken?
Ik heb de NMBS versies, en die hebben groene daken.
 

Sicco

#10
Groene daken!

SimonSt

#11
citaat:
Geplaatst door theedooz

Mooie rijtuigen! Hadden de Vennbahn K1's zwarte daken?
Ik heb de NMBS versies, en die hebben groene daken.



Ik kan niet veel duidelijke foto's van de K1-rijtuigen bij de Vennbahn op internet vinden.
Dus daar houd ik me voor aanbevolen, overigens ook van het andere materieel [;)]

Sicco

#12
Ik heb er zelf een waar de daken duidelijk groen zijn, alleen die moet ik t.z.t. nog even verkleinen en op flickr zetten. Als ik eraan denk zal ik dat eens doen binnenkort.

eddy

#13
Volgens mij,
dus verbeter mij als ik het mis heb.Zwart dak tijdperk 3,groen dak tijdperk 4.
groeten eddy

Sicco

#14