Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Climate Express Train

Gestart door chef garde, 05 december 2009, 12:08:20 PM

chef garde

Iemand foto's kunnen schieten van deze Brussel - Kopenhagen???  Rit van 12 uur, Brussel - Kopenhagen.  Wou eens weten uit welk materieel deze trein bestaat ...

En laat ons hopen dat door deze trein misschien de legendarische nachttreinen (en hun al even legendarische meerspanningslocs!) kunnen terugkomen, na deze klimaattop in Kopenhagen??  Want bedrijven hebben hun uitstoot kunnen verminderen en zitten nu zelfs onder de vooropgestelde norm.  Nu is het aan ons, de consument, om onze uitstoot te verminderen.  

We lopen allemaal te sakkeren over het veranderend klimaat (zeker nu!), maar durven intussen wel op het internet liefst de goedkoopste en snelste vliegtuigreis naar warmere oorden te boeken ...

nmbs

citaat:
Geplaatst door chef garde


En laat ons hopen dat door deze trein misschien de legendarische nachttreinen (en hun al even legendarische meerspanningslocs!) kunnen terugkomen,


...daar kunnen we jammer genoeg een dik zwart kruis over maken....
De nachttreinen zijn indertijd oa opgedoekt door toedoen van een 'groene vrouw', en haar kompaan K.V. heeft de rest nog meer om zeep geholpen (afschaffen resto aan boord en afschaffen van restauratierijtuigen in de EC's...)

Peter

Daarstraks prachtige beelden van deze trein (getrokken door reeks 27 in dubbeltraktie) met speciaal (voor de gelegenheid) geschilderde rijtuigen, op het nieuws van VTM. Waarschijnlijk zal dat op de VRT ook wel zo zijn.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

In De Morgen online, met onderaan een filmpje:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5627/kopenhagen-2009/article/detail/1038196/2009/12/05/Klimaattrein-vanuit-Brussel-vertrokken.dhtml





De route loopt via K?ln en Hamburg tot in Kopenhagen; kunnen de 27'ers tot in Aken? Of worden ze al vroeger afgelost?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

C-rail

Het zijn SNCF rijtuigen, of vergis ik me?

C-rail


13erke

Voor zij die spotplannen hebben, 11 en 14 december rijdt hij ook.[;)]

C-rail

Rijdt ie ook op lijn 36N ??

trainfreak

citaat:
Geplaatst door C-rail

Het zijn SNCF rijtuigen, of vergis ik me?



Het waren CNL rijtuigen.
(CityNightLine) Meer info heb ik niet
Spoorse groeten
Dimitri

dgrr57

Het regelmatig vastlopen van dit forum (en de consequentie daarvan, dat alle topics als gelezen gezet worden) doen dat ik uw vraag niet gezien had, gisteren [:(][:(][:(][:(]. Een wandelingske op het Waalse forum had uw een antwoord gegeven op uw vraag [:D][:D][:D][:D]









Andere foto's op mijn site, in Reportage.

C-rail

Weet iemand rond welke tijd hij rijdt op 11 en 14 december?
Ik zou hem graag op foto vastleggen aan de lij 36N (als hij daar al passeert!)

C?dric

harzfreak

Ik heb hem gefotografeerd in Aken bij de locwissel.
Foto's vindt je op //www.flickr.com/photos/maartenschoubben
Groetjes Maarten

marimon

Ik ben benieuwd hoe vlug en welke fabrikanten op de trein zullen springen om deze samenstelling na te maken!
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door marimon

Ik ben benieuwd hoe vlug en welke fabrikanten op de trein zullen springen om deze samenstelling na te maken!



Enig idee hoe vervuilend het is om dit allemaal in het klein na te gaan maken [:D]

Kees-Jan

(zo'n grijs IC rijtuig van de DB met groene streep er op lijkt me wel leuk om na te bouwen........)

C-rail

Iemand enig idee wanneer de Climate Express op lijn 36N doorkomt op 11 en 14 december???

C?dric