Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Stroomafname Roco 63389 (type 260)

Gestart door RDH000, 30 oktober 2009, 23:59:22 PM

Artologic

Binco,

Kan je dit even nader toelichten en eventueel enkele plaatjes maken? Dit intresseert me ook wel.

@ Leon:

Het probleem is dat de loc met 2 van de 3 wielen elke keer eindigt op een hartstuk, waarbij enkel het middenste wiel nog stroom afneemt, of in dit geval net niet. Hoe pak je dat practisch aan met de aluminium folie?

Mvg
 

ysbeer

Als je plastic hartstukken heb (puntstukken)lijkt er volgens mij niet zoveel aan tedoen.
Inleggen met alufolie kan maar je moet er dan wel spanning op zetten.
Metalen stukken is simpel,je zet er gewoon spanning op.
wim

Binco

in dat flexibel dingetje zat er bij mij een knik in.
daarom reed de lok ook niet zo goed.

de knik is hier aangegeven met de balpen
daarna heb ik gewoon alle punten voor het dingetje verbonden met alle punten waar de stekker in moet.
Let wel op!
de draden mogen in geen geval tegen elkaar komen!



srry voor de onscherpe foto's


jacques timmermans

Begin eerst eens met alle wissels zoals het moet te polariseren, en niet proberen de wissels met lapmiddelen, zoals de eerder geciteerde stripjes alufolie, "elektrisch" gangbaar te maken.  Het door RDH000 beschreven euvel zal zich zonder uitzondering bij alle twee assige locs en locs met een kleine radstand op praktisch elke soort wissel voordoen.

Jacques Timmermans

ysbeer

citaat:
Geplaatst door jacques timmermans

Begin eerst eens met alle wissels zoals het moet te polariseren, en niet proberen de wissels met lapmiddelen, zoals de eerder geciteerde stripjes alufolie, "elektrisch" gangbaar te maken.  Het door RDH000 beschreven euvel zal zich zonder uitzondering bij alle twee assige locs en locs met een kleine radstand op praktisch elke soort wissel voordoen.

Jacques Timmermans



Heel mooi gezegt en nog waar ook,alleen lima wissels hebben meestal kunststof hartstukken en dan kom je niet ver.
Ik blijf er bij,koop eerst goed railmateriaal 2 loks minder maar meer vreugde.
wim

ysbeer

Binco
Was dat strookje nu kapot of alleen maar wat verbogen.
Dat is belangrijk,zomaar alles door draden vervangen kan goed zijn maar is meestal niet nodig.
Je moet alleen repareren wat stuks is ,maar dan alleen als je zeker weet dat het stuk is.
wim

jacques timmermans

Wim,

zoals je, als geroutineerde modelbouwer, wel wel zult weten, kan je elke kunststof hartpunt en en eventueel de kunststof einden van de vleugelrails door passende metalen railprofielen vervangen waardoor de hele miserie met de stroomtoevoer wordt opgelost.

Deze remedie (volledig hartstuk vervangen) heb ik met succes al bij een twintigtal wissels van RocoLine moeten toepassen, om de stroomtoevoer te verbeteren en om een goede loop van fine scale wielen, met een breedte van 2,2 mm, te verkrijgen. Hierna kruipen ook twee assige rijtuigen zonder haperen over elke wissel!

Jacques Timmermans

RDH000

Hey, ben nog eens terug,
ik heb men locje opengedaan en jaja... een knikje in het printje...

dit wil inderdaad niet zeggen dat de limarails uitstekend zijn, maar moest ik alles moeten vervangen door Fleishmann of Piko of... rails... dan zou ik VEEL geld nodig hebben...met 2 locjes kom ik daarvoor niet toe, en aangezien ik nog maar 16 ben en dus nog niet ga werken is het niet gemakkelijk om aan geld te raken, de sponsors (ouders) hebben de kraan min of meer toegedraaid [xx(]


nuja toch bedankt voor alle reacties!
PS: Binco, kan je misschien scherpere foto's maken zodanig dat ik zie hoe je het precies gedaan hebt? [:I]
 

Kees-Jan

Ah een gescheurde printbaan zou het kunnen zijn.

Ik heb een V60 in KEG uitvoering van Roco die het zelfde euvel vertoond. De KEG rijdt niet over de puntstukken van de Roco rails ondanks aansluiting van het puntstuk terwijl een K? van Piko (ja DDR productie) met decoder er wel prima overheen rijdt.

Morgen maar eens een inspectie doen.

Kees-jan

ysbeer

Jacques
Alweer gelijk,maar dat wil je toch niet doen bij een lima wissel.
Hij heeft geen geld oke maar dan is geld weggooien aan geleidende puntstukken natuurlijk (bij lima) het uiterste.
Ik rijdt ook roco line (met normale wielen) en geschakelde hartstukken,en echt geen enkel probleem.
Ik begin niet weer te zeuren over verende rails,maar het helpt wel.
wim

Binco

citaat:
Geplaatst door RDH000

Hey, ben nog eens terug,
ik heb men locje opengedaan en jaja... een knikje in het printje...

dit wil inderdaad niet zeggen dat de limarails uitstekend zijn, maar moest ik alles moeten vervangen door Fleishmann of Piko of... rails... dan zou ik VEEL geld nodig hebben...met 2 locjes kom ik daarvoor niet toe, en aangezien ik nog maar 16 ben en dus nog niet ga werken is het niet gemakkelijk om aan geld te raken, de sponsors (ouders) hebben de kraan min of meer toegedraaid [xx(]


nuja toch bedankt voor alle reacties!
PS: Binco, kan je misschien scherpere foto's maken zodanig dat ik zie hoe je het precies gedaan hebt? [:I]



aah dat ken ik[:D]
ik ben zelf ook nog maar 14[:D]
@ysbeer: er zat wel duidelijk een knik in hoor!
en dat was ook het probleem!