Klein seriemodellen - Blechtr

Gestart door jacques timmermans, 08 oktober 2009, 10:55:03 AM

Dirky

hittebestendige lak als grondverf... Mmmmh! bedankt voor de tip Jacques!
Hecht die goed op messing?

jacques timmermans

De werkzaamheden vorderen langzaam maar gestaag.



Jacques Timmermans

C-rail

Mooie verwering, zowel van de brug als van de MW.[^]

Dirky

zulk werk is voor mij voorlopig nog een brug te ver....

ziet er super uit!

railman56

niet erg dirky, mijn brug is al enkele keren ingestort maar telkens bouwen wij er een nieuwe [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

Het wordt hoe langer hoe mooier.
Jacques is dan ook een kunstenaar in het bouwen van zo'n modellen.
Sommigen zeggen dat een grotere schaal dingen vergemakkelijkt, niets is echter minder waar. Volgens mij is het even moeilijk, zoniet moeilijker dan werken op schaal H0
Met vriendelijke groeten
Peter

jacques timmermans

Peter en anderen,

bedankt voor de lovende reacties. Nog even ter informatie: het afgebeelde mini diorama is wel degelijk in spoor H0, en niet op een grotere schaal (spoor 0) zoals Peter in zijn repliek suggereerde.

Jacques Timmermans

Michiel

Jacques, ook mij had je erin kunnen luizen. [:D] Als je een H0 scene kan laten uitschijnen dat het schaal O is, ben je echt wel goed bezig! Ik geniet van de beelden! [;)]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

glamo

 

Peter

Hallo Jacques,

Daaraan zie hoe een mens zich kan vergissen. Is die VT70 dan het Weinert model, of heeft Piko een zoveel verbeterd model uitgebracht.
Met vriendelijke groeten
Peter

jacques timmermans

Peter,

De op de brug afgebeelde railbus is een Weinert H0 model van de Duitse serie Vt 70 927, dat ik jaren geleden gebouwd heb.

Jacques Timmermans

jacques timmermans

De basis vegetatie is gereed. Nu rest enkel nog het aanplanten van wat hogere grassen en struikjes, waarna ik het beekje van water en de nodige waterplanten en vegetatie rondom moet voorzien.



Jacques Timmermans

grove den

onvoorstelbaar perfect Jacques!
Wat ik wel grappig vind , nu om te zien dan,  op de nog niet voltooide scene: normaal zie je een "geweatherd" landschap met een brandschone/nieuwe locomotief/treinstel...hier is het ( nog) andersom...het voertuig is schitterend vervuild and het landschap is zo goed als "nieuw/schoon"!

Jos

modeltreinbart

Jos misschien kan jij er de bomen voor maken voor op de voorgrond zo zie je de trein tussen de bomen rijden.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

grove den

Nou Bart,

Liever ver op de achtergrond...ALS er bomen op zouden moete komen want het zou doodzonde zijn om zo'n mooie vervuilde locomotief EN de brug tussen de bomen "weg te stoppen"
Niet soms??? [;)]

Jos