Motor bogie - Brossel

Gestart door belair, 23 september 2009, 08:01:50 AM

belair

#105
De binnenverlichting:
-vier smd led's voor de binnenverlichting op de F1 aangesloten
-twee smd led's aangesloten op de rijrichting voor de verlichting in de stuurcabine.


belair

#106
Nu is het de beurt aan de kap. De schilderwerken.



De groene verf is ook reeds gegeven maar staat nog te drogen.
De ramen zijn afgedekt met een speciaal produkt van Humbrol om gedeelten die niet moeten gespoten of geverft worden te beschermen.

belair

#107
Ik heb deze avond eens geprobeerd met de binnenverlichting en moet zeggen dat deze kappen niet echt geschikt zijn om binnenverlichting in te steken. De wand van de kap is eigenlijk doorzichtig wat bij het minste lichtdoorlating door de verf de kap afschuwelijk maakt.
De binnenverlichting is bij deze afgevoerd voor wat ze is.
De inrichting met banken en reizigers komt er ook niet in bij gebrek aan plaats door de motor.
De rijstandverlichting komt er wel.

Gerolf

#108
Allez, Luc, en ik dacht dat jij zo creatief was [:0]

Doorschijnen van de kap -> langs binnen zwart verven
Geen plaats voor reizigers -> beentjes inkorten
... -> ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

#109
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Allez, Luc, en ik dacht dat jij zo creatief was [:0]

Doorschijnen van de kap -> langs binnen zwart verven
Geen plaats voor reizigers -> beentjes inkorten
... -> ... [;)]



Gerolf, het probleem met de zwarte verf is de dikte van de kast. Ik had reeds een stukje geprobeerd met zwarte verf maar het is bijna niet te doen om juist op de lijntjes van de ramen aan de binnenkant te verven zonder aan de buitenkant de zwarte verf te zien.
Het enige dat ik als mogelijk zie is de ramen uitfrezen, de kap binnenin volledig verven en dan nieuwe ramen steken.
De mannekes erin, is waarschijnlijk op zich geen probleem maar je ziet de motor als ook de decoder wel zitten.
Eigenlijk staat de kast me niet echt aan zoals hij is. De frees gaat er deze avond in!!!!!!!
Ondertussen heb ik ook ondervonden dat het schema dat Stefan Appelmans  hier in het draadje plaatste wel werkt maar dat de weestanden van een kwartje watt zeker niet voldoen. Ik kom uit op een 0,38 watt verbruik.   Met dit verbruik zal een halve watt weerstand geen overbodige luxe worden.

jean-luc

#110
Belair, niet te rap de frees erin duwen aub.
Aan je toon te lezen denk ik dat je boos bent op het model ... doordat je er geen afdoende binnenverlichting kunt in steken.
Weet ook dat indien je de ramen uitfreest je er dan het bovenste schuifraampje terug moet in steken. Misschien niet slecht om dit eerst te bestuderen. Ik heb er hier nog ??ntje op overschot van mijn Keyser Kit, dat is niet genoeg. Vermoedelijk komen we op dit forum mensen tekort die jou dit zouden kunnen geven.

Anderzijds zijn er hier waarschijnlijk wel mensen die reeds eerder ramen in dergelijke raisine kassen geplaatst hebben.
Graag reacties van hen dan ... hoe los je dit op zonder al de vorige moeite om zeep te helpen ?


belair

#111
Jean-Luc,
Misschien de frames van de kleine raampjes met plasticard maken?

Echt boos is het niet hoor, meer teleurgesteld.
Maar het kan opgelost worden, dat weet ik.

Dirky

#112
'k wil eventueel ook wel nekeer kijken of ik hier zou kunnen helpen met het maken van raampjes met frame. Zulke dingen liggen me wel en voor een pint (of een Rodenbach[:)]) doe ik veel....

belair

#113


Dat zou tof zijn, bedankt Dirky!!!!
Rodenbach of pint? Je hebt nog een printplaatje tegoed van mij.

Luc

Rochevalien

#114
Wat je hier toch allemaal leest,ramen uitfrezen? ook die van de deuren? dat zijn er dan 4x8 =32 stuks en die van de fronten? nog eens 2x3 =6 en dan nog 2x5 van de zijramen.
Als je daarmee klaar bent heb je al meer werk verzet dan als je een hele nieuwe kap maakte.[:0]
Je kan ook die halfdoorzigte ramen nog minder doorzichtig make door ze aan te binnenkant met "smoke" van Tamyia te beschilderen.
Ik heb zelfs ooit van een oranjekleurige kap (hoe verzinnen ze het?)de raampjes grijs geschilderd en daarna vernist.Je let daar zelfs niet meer op als dat op de baan staat.(lok reeks 64)

Gerrit

Peter

#115
Ik wil niet moeilijk doen, maar zo'n kleine Brossel moet toch gemakkelijk uit "plasticard" zelf te bouwen zijn. Het zijn bijna allemaal rechte zijden.
Mischien een idee om er een groepswerkje van te maken. Wie zorgt voor goede plans??
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

#116
@ Gerrit,
je hebt modelbouwers en je hebt modelbouwers... en een grijze ruit is nu eenmaal geen ruit!

@ Peter,
gemakkelijk? denk ik niet... begin maar aan het afgeronde dak. Dat zorgt al direct voor de eerste hinderpaal.

Peter

#117
citaat:
denk ik niet... begin maar aan het afgeronde dak. Dat zorgt al direct voor de eerste hinderpaal

Maken uit twee lagen van 1,5 mm of drie van 1 mm plasticard en vijlen. Twee of drie lagen werkt en vijlt gemakkelijker dan 1 volle laag. Het verplooid nadien ook minder gemakkelijk.

Indien dit te veel werk moest zijn maak het dan uit Balsa enz. Gemakkelijker vijle ne schuren, maar.... nasien meer werk om te plamuren.

OF...

Doe het zoals in MSM 87 bij de bouw van een ES 405

Ik ben alvast begonnen aan zo'n ES 405 op basis van zo'n goedkope kap (gekocht bij Gerrit) van een 45 [:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

#118
Ik vind je idee zeker niet verkeerd Peter maar hier draait alles rond de kap die Belair heeft. Van dat stuk wil ie een rijdend voertuig maken...

En zoals altijd is mijn motto "DOEN"! Mislukt het, dan is dat jammer maar je hebt er weer een ervaring bij...

Gerolf

#119
citaat:
Geplaatst door Dirky
En zoals altijd is mijn motto "DOEN"! Mislukt het, dan is dat jammer maar je hebt er weer een ervaring bij...
helaba, da's mijn moto ... maar ik ben blij dat ik niet alleen ben [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw