Motor bogie - Brossel

Gestart door belair, 23 september 2009, 08:01:50 AM

Stefan Appelmans

#75
Ik denk daar aan...Tony heeft (lang geleden) het gedeelte "resin" van zo een gekregen, ik weet niet als hij het ooit ineengestoken heeft[:I]
stefan.

Stefan Appelmans

#76
Belair, kijk eens, deze post 1654 maal gelezen!!!
Krijgen we daar geen...gratis billetje voor Mechelen 2010, van de Admins?[:D]
stefan.

C-rail

#77
citaat:
Geplaatst door belair

Dat ziet er goed uit, zeker deze:



http://www.hollywoodfoundry.com/Park%20Royal.htm






Dus jij bedoelt zo eentje , Stefan??

C?dric

belair

#78
citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

Belair, kijk eens, deze post 1654 maal gelezen!!!
Krijgen we daar geen...gratis billetje voor Mechelen 2010, van de Admins?[:D]



Op zijn minst Stefan [:D], er zit eigenlijk veel goed bruikbare info in ook.[;)]

Luc

belair

#79
Na het affrezen van de zijkanten van het chassis ben ik terug begonnen met de vering en aspotten terug te monteren. Er is nu ook een chassisplaat bijgekomen om de chassis met de kap af te sluiten en zo geen stof en vuil naar de motor te krijgen.
De kap is binnenin ook uitgefreesd om een betere pasvorm te krijgen.





Stefan Appelmans

#80
C-rail,
Dat is het niet, maar twee keren dit:



En dit, met een vligwiel van GM&S



Zo is alles onder de vloer, men ziet alleen de zetels door de ruiten.
stefan.

Stefan Appelmans

#81
Heb fotokes hermaakt:


Zo is het zeker meer zichtbaar, Smakelijk [:D]
stefan.

Stefan Appelmans

#82
Iets anders: Kan iemend aan Bolle Neus zeggen dat zijn mailbox vol is... Dank U!
stefan.

belair

#83
Stefan,
Het lijkt op de foto dat het onderstel kleiner is dan Ho? Het zal wel gezichtsbedrog zijn zeker. Of is de kast groter. Mijn vering komt meer naar buiten.



Luc

C-rail

#84
Mooi gedaan, heb je ook al de meegegoten ruiten vervangen door meer doorzichtige exemplaren?
En hoe zou je dit model kunnen maken in AC?

C?dric

belair

#85
De ruiten zijn nog niet aan de orde gekomen. Ik wil eerst de kap kunnen vast zetten aan het onderstel en de leds voor de rijrichting monteren. De leds zijn besteld en zullen waarschijnlijk begin volgende week aankomen. (maandag ben ik ook nog eens weg voor 2 dagen naar Maastricht)
Daarna kijk ik eerst of het de moeite loont om de ruiten te vervangen, als de motor goed zichtbaar wordt moet ik er niet aan beginnen.
Om de lok digitaal te laten werken zal er ook nog het ??n en ander moeten gebeuren aan de stroomopnemers. Die zijn gewoon verbonden aan het chassis, wat met een decoder dodelijk is.

Luc

C-rail

#86
Gisteren heb ik iemand gevraagd om zijn brossel mee te brengen.
Het was er eentje van Dacker, waar hij zelf alles van ineengestoken heeft.
En hij heeft er binnenverlichting op gezet en passagiers, en je moet echt moeite doen om de motor te zien, ook wanneer hij de ruiten vervangen had.

belair

#87
Het blijft een mogelijkheid die ik nog niet uit zal sluiten. 't Zou wel een meerwaarde geven aan het model.

Luc

Stefan Appelmans

#88
Belair, de breedte van de keyser Brossel is 33mm, de twee dat ik aan het bouwen ben met de MTE kist (en hetzelfde chassis dan mijn "Keyser") hebben de aspotten toch juist langs de binnenzijde van de kist. De aspotten zijn wel echt dicht bij de wielen (RP25/110)! De wielen op uw chassis zien er nogal breed uit, maar probeer dat niet te veranderen!
Van ruiten wisselen is mischien geen goed idee...De kist is erg dik: van vooren gekeken komt de zijdewand tot de helft van de kleine ruiten, en daar is moeilijk iets te veranderen, ofwel een [xx(][xx(][xx(] werk...Ik laat dat zo.
stefan.

Stefan Appelmans

#89
Op de foto van uw post van 26/10, ziet men ook duidelijk de dikte van de voorwand door de zijde-kleine vensters...
Ik heb zo gedaan met de twee MTE kisten: Ik heb ze in het water gestoken. Op een van de twee blijven de vensters "melkachtig" en deze zal zo blijven. Met de andere ziet men echt goed door de vensters, eens in het water, en die zal dan een laag gloss vernis krijgen binnen en buiten, dat moet later dan goed beschermt worden met tape(binnen-buiten) als hij definitief gespoten zal worden.
En zo gaat het nog, ik heb dat eens gedaan met een Bonge-kist, en het was niet slecht.
stefan.