Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

M2 stuurstand?

Gestart door Artologic, 07 september 2009, 12:06:15 PM

Artologic

Hallo iedereen,

Heb ik het juist als ik zeg dat de dieselstuurwagen van de m2 reeks enkel met diesellocs kon rijden en dat de electrische versie met allebei kon rijden? Welke kleuren op de hoeken werden gebruikt voor de diesel en welke voor de electrische versie? Eveneens was er nog een derde kleur die nog iets anders betekende of niet?

Mvg
 

rixke rail

Dieselstuurrijtuig met diesel : geel op de hoeken, geel-roodgeblokt voor het rijtuig dat tegen de loc moet !
Electrische stuurwagen met elektrische loc, turkooisblauw op de hoeken.
In een "gele" ram konden wel "blauwe", maar niet omgekeerd, dacht ik !
't Zal wel wat te maken hebben met de stekkers zeker !
In SJ stond daar ooit een artikel over !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Artologic

Hey Rixke,

T is altijd fijn van je te weten reageren :-). Dus het klopt dat de electrische versies bij een dieseltrein kunnen voorkomen maar omgekeerd niet (zou het wat met de verwarming kunnen zijn?), maar hoe zit het met de stuurstanden zelf, past een electrisch exemplaar dan ook voor een diesel (dus niet getrokken, maar in bedrijf)?

Bedankt voor de reactie

Mvg
 

rixke rail

Ik herhaal : [;)]

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Dieselstuurrijtuig met diesel : geel op de hoeken, geel-roodgeblokt voor het rijtuig dat tegen de loc moet !
Electrische stuurwagen met elektrische loc, turkooisblauw op de hoeken.



Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

55erke


Hoy
Diesellocs met electische versie stuurstand heb ik tog ook al gezien hoor. T'is mischien een uitzondering.  
Op veel foto's zie je ze gemengt M2 met gele en blauwe band op hoeken.

Groetjes
Johan